Procedurile de infiintare a unei firme s-au complicat si vor dura de doua ori mai mult

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Procedurile de infiintare a unei firme s-au complicat si vor dura de doua ori mai mult
de Manager.ro la 28 Iul. 2010
Urmareste-ne pe Google News
infiintare firmainvestitorilege


Procedura de solicitare si eliberare a documentelor pentru infiintarea unei societati comerciale s-a complicat, dubland timpul necesar lansarii unei firme, astfel incat numarul agentilor economici noi va scadea cu cel putin 20% in acest an, potrivit unor avocati specializati in drept comercial.

"Noile reglementari privind infiintarea firmelor, corelate cu un al doilea an consecutiv de criza economica, vor duce la o scadere cu cel putin 20% a numarului firmelor noi", se arata intr-un comunicat al cabinetului de avocatura Scarlatescu Law Office.


„Ghid complet: Cum sa infiintezi propriul SRL” - iti pune la dispozitie toata informatia de care ai nevoie pentru a-ti infiinta rapid si economic firma pe care ti-o doresti! Detalii aici >>>


Anul 2010 este al doilea in care numarul celor care apeleaza la serviciile unui avocat pentru infiintarea unei firme este in scadere, iar noile masuri luate de Guvern vor duce la o diminuare si mai mare a numarului celor care doresc sa-si deschida o afacere noua, potrivit sursei citate.

Scarlatescu Law Office propune, ca solutie temporara, ca firma nou infiintata sa aiba sediul social la cabinetul avocatului care inregistreaza societatea comerciala respectiva.

"Procedura de solicitare si eliberare a documentelor pentru infiintarea unei societati comerciale s-a complicat si in anumite conditii poate duce la blocaje. Noua lege detaliaza procedura de obtinere de la administratia finantelor publice a certificatului care atesta cate sedii sociale sunt situate la acea adresa. Din pacate, ordinul nu stabileste si procedura de radiere a sediilor din baza de date respectiva, motiv pentru care pana la aparitia unei reglementari in acest sens, apartamentele in care s-au inregistrat sedii in conformitate cu noua procedura (sedii care din varii motive vor fi mutate in scurt timp) vor ramane blocate intrucat in baza de date a administratiilor financiare vor figura in continuare ca sedii sociale ale unor firme", a declarat Simona Olteanu, Managing Partner la Scarlatescu Law Office.

Ca urmare, durata demersurilor de inregistrare a unei firme va creste proportional cu durata necesara obtinerii respectivului certificat, respectiv se va dubla.


„Ghid complet: Cum sa infiintezi propriul SRL” - iti pune la dispozitie toata informatia de care ai nevoie pentru a-ti infiinta rapid si economic firma pe care ti-o doresti! Detalii aici >>>


Avocatii propun doua solutii pentru investitorii care nu mai au posibilitatea inregistrarii sediilor sociale in apartamente, respectiv folosirea cladirilor de birouri sau a sediului cabinetului de avocatura.

"Modalitatea prevazuta de legea avocatilor a ramas in vigoare si permite stabilirea sediului social la cabinetele de avocatura, pentru cel mult un an, fara posibilitate de prelungire. Aceasta a ramas singura alternativa pentru un investitor care ar dori infiintarea unei firme in cel mai scurt timp posibil, si fara prea mari cheltuieli/investitii inainte de inceperea efectiva a activitatii", se mai arata in comunicat.

Sursa: MEDIAFAX

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x