Tehnologia a revolutionat fiecare domeniu, procesul de recrutare de pe piata muncii suferind la randul lui modificari semnificative in ultimii ani. Digitalizarea din domeniul resurselor umane i-a facut pe multi specialisti sa le recomande candidatilor sa pregateasca un CV video in locul celui clasic. Un CV video nu numai ca te va diferentia de ceilalti candidati, dar iti va permite si sa iti dovedesti creativitatea si sa iti scoti in evidenta abilitatile.
Recrutarea virtuala a crescut in popularitate in special in ultimii doi ani, in contextul restrictiilor impuse de autoritati in vederea limitarii contactului intre oameni. Un sondaj recent realizat la nivel global a ajuns la concluzia ca nu mai putin de 65% dintre companii au angajat oameni in ultimii doi ani fara sa ii intalneasca fizic, tot procesul de recrutare facandu-se in mediul online.
LinkedIn a facut deja un pas in aceasta directie in 2021, oferindu-le utilizatorilor posibilitatea de a atasa paginilor lor de profil un scurt clip video de prezentare de 30 de secunde. Tot in 2021, si cei de la TikTok au demarat testarea unui instrument prin care companiile de peste Ocean pot recruta angajati, respectiv prin care oamenii isi pot gasi noi locuri de munca. Utilizatorii care au acces la aceasta functie pot posta CV-uri in format video pentru joburile disponibile pe platforma.
Un alt sondaj realizat de platforma LinkedIn in primavara anului trecut a aratat ca aproape 80% dintre recrutori considera ca importanta unui CV in format video a crescut. Totodata, 61% dintre acestia sustin ca un clip video ar putea inlocui in viitorul nu tocmai indepartat scrisoarea de intentie sau chiar CV-ul clasic.
Potrivit specialistilor, un CV in format video le ofera sansa candidatilor de a isi pune mai bine in valoare calitatile si de a se evidentia in fata angajatorilor si recrutorilor. Printr-o prezentare video, candidatul isi va putea demonstra abilitatile de comunicare si isi va putea pune in valoare personalitatea. In plus, un CV in format video reprezinta o forma dinamica de interactiune cu angajtorul, ceea ce inseamna ca sansele ca acesta sa se plictiseasca in timp ce citeste un CV sunt mult mai mici. La ora actuala, statisticile ne spun ca un angajator studiaza in medie un CV pentru mai putin de zece secunde!
Potrivit specialistilor, in mod ideal, un CV in format video ar trebui sa dureze intre 2 si 3 minute. Candidatul trebuie sa se prezinte si sa spuna de ce se condidera potrivit pentru jobul respectiv. Candidatii trebuie sa fie atenti sa aiba contact vizual in permanenta cu camera. De asemenea, trebuie acordata o importanta sporita limbajului nonverbal, mimica si gesturile putand spune uneori mai mult decat cuvintele!
Citeste si: Motivele pentru care MUNCA DE ACASA va incepe sa devina ISTORIE, de anul acesta
Ultimele NOUTATI
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si