Te simti stresat la serviciu? Iata care pot fi cauzele

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Te simti stresat la serviciu? Iata care pot fi cauzele
Te simti stresat la serviciu? Iata care pot fi cauzele
de Vlad Strunescu la 13 Oct. 2021
Urmareste-ne pe Google News
joburi stresantestres locul de muncasurse stres romania

Fericiti cei care au un loc de munca placut, cu lideri veritabili si colegi care le si devin prieteni. Dar, de cele mai multe ori, astfel de joburi exista numai in filmele slabe si in visurile angajatilor. In realitate, mai ales daca nu lucrezi la stat si nu ai obiective de performanta, serviciul este foarte solicitant si stresant.


Nivelul ridicat de stres generaza probleme in lant: oboseala cronica, pierderea concentrarii, scaderea performantelor, iritare, demoralizare, pierderea interesului.

Citeste si: Ce nu ai voie sa faci in prima saptamana, la noul tau job: nu iti ruina singur cariera

 
Stresul presupune acumulare si mai multe faze care ii permit unui angajat sa ia masurile potrivite pentru ameliorarea starii si inlaturarea surselor de stres. 
 
Pentru a evita ca stresul sa afecteze un numar mare de angajati, conducerea unei companii si departamentul de resurse umane pot analiza pe baza chestionarelor interne, care sunt sursele de stres si sa incerce inlaturarea lor.
 
Myjob.ro a identificat cateva dintre sursele majore de stres:
 

Un numar prea mare de sarcini de efectuat simultan

Oriunde exista o fisa a postului, in care sunt precizate responsabilitatile, sarcinile, activitatile si actiunile specifice. Daca un angajat ajunge sa fie supraincarcat cu sarcini care mai de care mai grele si mai importante, se va confrunta cu o stare de stres generata de teama de a nu gresi.
 

Presiunea respectarii termenelor 

Cine nu poate sau nu este lasata sa-si gestioneze bine timpul nu se va incadra in termenele limita de predare. In acelasi timp, deadline-urile pentru proiectele la care colaboreaza multe persoane care nu si-au indeplinit partea lor de sarcina la timp, poate deveni o sursa de stres pentru angajatul care, desi si-a indeplinit sarcinile, nu poate preda lucrarea.
 

Pregatirea slaba

De multe ori, angajati nepregatiti pentru un anumit domeniu sau cu o pregatire incompleta sunt pusi sa desfasoare activitati dincolo de competentele lor. In acest caz, stresul apare in mod firesc, intrucat respectivul se gandeste la ce consecinte grave pot avea actiunile sale.
 

Existenta unui numar mare de sefi

Exista structuri organizationale in care sunt mai multi sefi decat simpli angajati. Cand primii au mai mult rol de supraveghere a activitatii celei de-a doua categorii, cei care fac parte din aceasta nu se vor simti catusi de putin confortabil. Mai ales ca fiecare sef il va asalta cu cereri de rapoarte si actiuni, unele care se pot suprapue sau chiar contrazice. In acest context, angajatul va fi dezorientat, nemaistiind cui i se suboroneaza si ce anume are exact de facut.
 

Lipsa conditiilor de lucru si incertitudinea

Cand ai un job care presupune atentie la detalii si concentrare, este putin probabil ca angajatul sa se achite de sarcinile sale cand nu i se asigura linistea, confortul, iluminatul si temperatura corespunzatoare. Si mai rau, spatiul poate fi stramt, neaerisit, expus unor substante toxice. In acelasi timp, cum isi poate vedea angajatul de treaba daca angajatorul nu-i pune la dispozitie echipamentele necesare? Cu cat aceste lipsuri sunt mai multe, cu atat creste nivelul de stres si de insatisfactie fata de locul de munca.
Daca si gradul de incertitudine al firmei sau al pozitiei angajatului este ridicat, atunci stresul se accentueaza
 

Managementul defectuos

Felul in care este condusa o companie, tipul de management se reflecta nu numai in rezultatele financiare, ci si in starea de spirit a angajatilor. Un management echilibrat si orientat spre angajati ii va tine pe acestia relaxati, productivi, preocupati de ce fac. Un management autoritar si rigid ii va tine permanat pe angajati intr-o stare de anxietate.
 

Angajati care nu se inteleg intre ei 

Neintelegerile dintre angajati genereaza o stare de tensiune, care se poate generaliza. In loc sa colaboreze, vor avea mereu ceva de impartit si polite de platit. Conducerea trebuie sa intervina rapid pentru detensionarea oricarei situatii, prin lamurirea problemei, fie prin separarea partilor combatante.
 

Big Brother in birouri

Camerele de luat vederi instalate in birouri la pot provoca angajatilor stari de anxietate. Nu este tocmai placut sa te simti in permanent ca la un reality-show.

Citeste si: De ce ar trebui sa avem toti un site web. Cum ne poate ajuta sa ne dezvoltam cariera sau afacerea

Efectul Big Brother poate fi extrem de puternic cand angajatii constientizeaza ca fiecare miscare le este urmarita si analizata.

Foto: pexels.com
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x