Anuntul privind ancheta declansata la Tarom a luat prin surprindere intreaga opinie publica la inceputul acestei saptamani. Si asta pentru ca Tarom traverseaza o perioada extrem de buna la ora actuala, reusind sa treaca peste zece ani grei, cu probleme. In 2018, dupa zece ani de pierderi inregistrate an de an, compania de stat Tarom a reusit in cele din urma sa raporteze profit la final de an. De asemenea, cifrele pe care le-a inregistrat Tarom in 2018 sunt pozitive la toate capitolele, ceea ce a dat sperante conducerii ca drumul pe care s-a pornit este cel bun!
Anul 2018 s-a dovedit a fi un an excelent pentru Tarom, din toate punctele de vedere. In primul rand, putem vorbi despre cresterea numarului de pasageri cu 22% in comparatie cu anul 2017. De asemenea, Tarom a anuntat pe parcursul lui 2018 deschiderea unor rute noi atat in tara, cat si peste hotare. Compania aeriana de stat a facut chiar si o investitie consistenta in 2018, achizitionand doua aeronave noi Boeing 737. Totodata, alte cinci aeronave noi urmeaza sa fie livrate celor de la Tarom in perioada urmatoare.
In toamna lui 2017, la conducerea companiei de stat Tarom a fost numit Werner Wolff, un timisoarean in varsta de 40 de ani. Wolff preluase conducerea Tarom intr-un moment extrem de critic, fiind cel de-al cincilea manager numit pe parcursul anului 2017. De asemenea, pierderile pe care urma Tarom sa le inregistreze la finalul anului erau de peste 200 de milioane de lei, de cinci ori mai mari decat fusesera prognozate.
Chiar si in aceste conditii, Werner Wolff a reusit sa redreseze din mers situatia Tarom si sa repuna pe picioare compania de stat. Si nu numai atat, Tarom si-a inceput drumul catre o noua era, de succes de data aceasta. Timisoareanul Wolff a reusit in 2018 sa renegocieze cateva contracte incheiate in conditii complet dezavantajoase pentru companie, acest lucru facand ca peste un milion de euro sa poata fi economisit anual. De asemenea, Wolff a negociat un nou contract de asistenta medicala si a extins serviciile pentru toti angajatii. Noul contract a adus o economie de 3.4 milioane de euro fata de cel anterior!
Insa nu numai atat, si alte decizii ale lui Werner Wolff au contribuit la un an 2018 excelent pentru Tarom. Spre exemplu, personalul companiei de stat a fost mutat din spatii inchiriate in spatii detinute de Tarom, acest lucru aducand o economie de 1.3 milioane de euro anual. In tot acest timp, cheltuielile cu angajatii au fost reduse de la 713.000 la 440.000 de euro.
Cele doua avioane Airbua A310 despre care vorbeam mai devreme au facut parte dintr-un lot de trei avioane de acest tip cumparate de Tarom in 1992. In cele din urma au ramas doar doua, unul dintre ele cazand la Balotesti in primavara lui 1995. In 2016, cele doua avioane au intrat intr-o stare de conservare deoarece nu ar mai fi putut sa zboare in conditii de siguranta. In aceste conditii, cele doua aeronave s-au transformat intr-o adevarata povara pentru Tarom. Spre exemplu, costul gararii lor in hangare ajungea la 400.000 de dolari in fiecare luna.
Reintroducerea celor doua avioane in circulatie ar fi necesitat niste cheltuieli imense, de peste 20 de milioane de euro. In aceste conditii, cei de la Tarom le-au scos la vanzare, cautand pentru mai bine de doi ani un cumparator. In cele din urma, Armenia Airways a anuntat ca doreste sa le cumpere, pretul platit fiind de 5.48 milioane de dolari. Pretul pentru care au fost vandute cele doua aeronave a fost unul foarte bun, dat fiind ca evaluarea oficiala stabilise un pret de doar 3.2 milioane de dolari.
In urma cu doi ani, Curtea de Conturi ancheta Tarom tocmai pentru ca cele doua aeronave Airbus nu fusesera vandute. La acea vreme, Curtea de Conturi atragea atentia ca cele doua avioane stateau in hangar si provocau pierderi considerabile, fiind neoperationale. Ei bine, premierul Viorica Dancila a decis acum sa trimita Corpul de Control peste cei de la Tarom pentru a ancheta … de ce au fost vandute cele doua aeronave!
Ultimele NOUTATI
Poate un salariat sa schimbe in instanta rezultatul evaluarii facute de angajator?
Doi giganti mondiali fac angajari masive in Romania, pe salarii mari!
In mod surprinzator, dobanzile la banci scad. Bucurie mare, dar nu pentru creditele noi!
Venituri pasive explicate: Cum sa faci bani fara sa muncesti non-stop?
Partenerii nostri
Cum compensam munca prestata in ziua de sambata? Specialistii explica
Tichete cadou oferite angajatilor cu ocazia Craciunului. Regim fiscal
Concediere individuala vs concediere colectiva - procedura pas cu pas, explicata de specialisti
Prelungirea duratei de amortizare: Care este tratamentul contabil si fiscal?
Ajustare TVA in cazul minusurilor de inventar: Cum se inregistreaza in contabilitate
Proiect ANAF: Bolt, Uber si BlackCab vor trebui sa depuna lunar Formularul 39X
Te-ar putea interesa si