Daca in urma cu cativa ani trebuia sa mergi la banca pentru a face o verificare la Centrala Incidentelor de Plati (CIP), acum ai la dispozitie metode online simple si rapide care te ajuta se economisesti timp si sa fii mereu pregatit intr-un mediu activ si deseori imprevizibil, asa cum este cel al afacerilor.
Există numeroase motive pentru care vrei sa verifici o firma la Centrala Incidentelor de Plati. Poate ca urmeaza sa semnezi un contract important si vrei sa cunosti mai bine istoricul societatii respective, poate vrei sa fii prevazator si sa te asiguri de bonitatea unei companii sau poate urmaresti evolutia financiara a unui partener mai vechi pentru ca preferi sa fii mereu bine informat.
Indiferent de motiv, e important sa ai acces la informatii specifice incidentelor de plati produse de titularii de cont cu cecuri, cambii si bilete la ordin. Toate aceste informatii sunt centralizate la nivelul acestui centru de intermediere numit Centrala Incidentelor de Plati.
Centrala Incidentelor de Plati (CIP), a fost infiintata in anul 1997 in cadrul Bancii Nationale a Romaniei si este o institutie de intermediere care gestioneaza informatii specifice incidentelor cu instrumente de plată, respectiv cecuri, cambii si bilete la ordin, atat din punct de vedere bancar, cat si social (pierderea, distrugerea sau furtul instrumentelor de plata).
La CIP se raporteaza atat incidentele de plata majore (instrumente de plata trase in descoperit de cont, cecuri emise fara autorizarea trasului, cecuri emise cu data falsa, cecuri emise de catre un tragator aflat in interdictie bancara), cat si incidentele minore, precum prezentarea la plata in afara termenului.
Informatiile se transmit pe cale electronica, prin utilizarea Retelei de Comunicatii Interbancare care leaga centrala BNR cu centralele tuturor bancilor.
Un raport CIP online iti prezinta o lista completa a incidentelor de plata, cu detalii privind data inregistrarii, descrierea motivului de refuz (si felul in care este calificat, minor sau major), seria si numarul instrumentului de plata, denumirea titularului de cont si banca obligatului la plata care a declarat incidentul de plata.
Avand un acces rapid si actualizat la un astfel de raport online, poti afla, de exemplu, daca firma cu care vrei să colaborezi a inregistrat vreun incident de plata in ultima perioada. De exemplu, daca in ultimele doua luni calendaristice a avut chiar si un singur incident minor, e recomandat sa iei decizia de a nu accepta plati la termen, ci doar plati in avans.
Ultimele NOUTATI
Ce trebuie sa faci daca ti-a expirat permisul de conducere: reguli 2024
Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen
GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat
Primele semne clare de criza in imobiliare incep sa apara: raport oficial de la o institutie a statului
Idei de activitati care-ti aduc bani de acasa: iti trebuie doar un calculator, internet si un card bancar pe care sa ti se vireze banii
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Ministerul Muncii - evolutia tehnologica nu va duce la pierderea de locuri de munca
MODIFICARI legislative recente, cu implicatii asupra incetarii CIM - Stiti sa le aplicati corect?
Remuneratia minima pentru zilieri in 2024. Mod de CALCUL si durata
ANAF vrea sa extinda lista bunurilor cu risc fiscal ridicat: iata noile categorii de produse!
Venituri din inchirierea de bunuri mobile si imobile: GHID ANAF pentru persoanele fizice
Te-ar putea interesa si
Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen
GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat