Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Vrei sa-ti protejezi business-ul? Afla cum sa-ti verifici online partenerii de afaceri la Centrala Incidentelor de Plati


Vrei sa-ti protejezi business-ul? Afla cum sa-ti verifici online partenerii de afaceri la Centrala Incidentelor de Plati
de la 29 Oct. 2018
Vrei sa-ti protejezi business-ul? Afla cum sa-ti verifici online partenerii de afaceri la Centrala Incidentelor de Plati
Tags: cipcentrala incidentelor de plativerificare cip

In calitate de antreprenor trebuie sa ai garantia ca partenerii tai de afaceri actuali, sau cei cu care urmeaza sa colaborezi, isi pot respecta obligatiile de plata. In caz contrar, vei intampina probleme in gestionarea cash-flow-ului, iar activitatea ta va avea de suferit.


Daca in urma cu cativa ani trebuia sa mergi la banca pentru a face o verificare la Centrala Incidentelor de Plati (CIP), acum ai la dispozitie metode online simple si rapide care te ajuta se economisesti timp si sa fii mereu pregatit intr-un mediu activ si deseori imprevizibil, asa cum este cel al afacerilor.


De ce sa faci verificari la CIP?


Există numeroase motive pentru care vrei sa verifici o firma la Centrala Incidentelor de Plati. Poate ca urmeaza sa semnezi un contract important si vrei sa cunosti mai bine istoricul societatii respective, poate vrei sa fii prevazator si sa te asiguri de bonitatea unei companii sau poate urmaresti evolutia financiara a unui partener mai vechi pentru ca preferi sa fii mereu bine informat.


Indiferent de motiv, e important sa ai acces la informatii specifice incidentelor de plati produse de titularii de cont cu cecuri, cambii si bilete la ordin. Toate aceste informatii sunt centralizate la nivelul acestui centru de intermediere numit Centrala Incidentelor de Plati.


Ce este Centrala Incidentelor de Plati?


Centrala Incidentelor de Plati (CIP), a fost infiintata in anul 1997 in cadrul Bancii Nationale a Romaniei si este o institutie de intermediere care gestioneaza informatii specifice incidentelor cu instrumente de plată, respectiv cecuri, cambii si bilete la ordin, atat din punct de vedere bancar, cat si social (pierderea, distrugerea sau furtul instrumentelor de plata).


La CIP se raporteaza atat incidentele de plata majore (instrumente de plata trase in descoperit de cont, cecuri emise fara autorizarea trasului, cecuri emise cu data falsa, cecuri emise de catre un tragator aflat in interdictie bancara), cat si incidentele minore, precum prezentarea la plata in afara termenului.


Informatiile se transmit pe cale electronica, prin utilizarea Retelei de Comunicatii Interbancare care leaga centrala BNR cu centralele tuturor bancilor.


De ce e bine sa primesti un raport CIP online?

Daca o firma este inscrisa in Centrala Incidentelor de Plati, inseamna ca o relatie comerciala cu aceasta va fi caracterizata de un important factor de risc. De asemenea, cu cat incidentele respective s-au petrecut mai recent, cu atat creste riscul de neplata al firmei.


Un raport CIP online iti prezinta o lista completa a incidentelor de plata, cu detalii privind data inregistrarii, descrierea motivului de refuz (si felul in care este calificat, minor sau major), seria si numarul instrumentului de plata, denumirea titularului de cont si banca obligatului la plata care a declarat incidentul de plata.


Avand un acces rapid si actualizat la un astfel de raport online, poti afla, de exemplu, daca firma cu care vrei să colaborezi a inregistrat vreun incident de plata in ultima perioada. De exemplu, daca in ultimele doua luni calendaristice a avut chiar si un singur incident minor, e recomandat sa iei decizia de a nu accepta plati la termen, ci doar plati in avans.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016