Miele: Pe ce isi bazeaza alegerea consumatorii romani de electrocasnice premium
mieleconsumatorielectrocasniceconsumechipamentehaine
Miele, compania numarul unu in productia de echipamente electrocasnice premium la nivel mondial, a identificat, pe baza monitorizarii cerintelor clientilor sai din Romania, principalele tendinte in consumul de electrocasnice din acest segment.
"Clientii Miele din Romania calatoresc foarte mult si, mai ales datorita acestui trend, putem vorbi despre clienti tot mai rafinati, mai exigenti si mai educati", declara Theofilos Romaios, Sales&Administration Manager, Miele Appliances. Topul valorifica experienta de cumparare si de informare a celor aproximativ 600 de clienti Miele care viziteaza, anual, showroom-ul din Otopeni.
Designul se afla pe prima pozitie in topul caracteristicilor de care clientii Miele de pe piata romaneasca tin cont in momentul achizitionarii de electrocasnice. "Romanii sunt foarte atenti la aspectul aparatelor. Electrocasnicele incorporate Miele promoveaza simplitatea, liniile drepte si atrag atentia privitorilor. Prin designul simplu si ferm definit, Miele a ridicat standardele si si-a pus amprenta pe piata electrocasnicelor incorporate", explica Theofilos Romaios. Designul memorabil deschide, de exemplu, si lista caracteristicilor care impun pe piata seria 5000 de electrocasnice de bucatarie Miele, pe urmatoarele pozitii situandu-se trasaturi precum posibilitatea de combinare intre categorii diferite de produse sau de imbinare pe verticala ori pe orizontala a produselor de dimensiuni diferite.
"Designul electrocasnicelor s-a aflat constant in atentia consumatorilor romani, care pun din ce in ce mai mult acent pe beneficiile oferite de caracteristicile tehnologice. Consumatorii romani sunt exigenti, iar cand achizitioneaza un produs premium se asteapta sa beneficieze, pe langa design, de valoare adaugata", explica Theofilos Romaios. In ceea ce priveste aspectul cromatic, cele mai cerute sunt nonculorile alb si negru (de exemplu, cuptorul H 5241 BP BRWS este preferat cu precadere pe alb, in timp ce pentru cuptorul H 5461 B - cele mai multe cereri sunt pentru varianta pe negru).
Touch control. Utilizatorii de electrocasnice premium prefera interfetele cu touch control care aduc o simplitate fara precedent a comenzilor. "Romanii prefera produsele high-tech cu touch controls, cu interfete intuitive precum iPhone-urile si iPad-urile, care le permit sa controleze usor si precis dispozitivele", subliniaza Theofilos Romaios, Sales&Administration Manager, Miele Appliances. Gama de modele Miele high end (masina de spalat rufe si uscatorul Supertronic, masini de spalat vase si cuptoare de inalta clasa, cuptoare cu aburi si cafetiere) au in dotare comenzi cu touch-on-display, functionalitati care exceleaza prin interfetele intuitive de utilizare ce ofera comenzi si navigare simple, amintind de interfetele de pe dispozitivele familiare, precum iPad-urile sau smart phones. Unul dintre exemplele in acest sens este cuptorul H 5981 BP, dotat si cu afisaj LCD cu text clar, selectoare rotative electronice utilizabile prin rotire si apasare, touch control, sistem de recomandare automata a temperaturii.
Caracteristici eco. Pe locul trei in topul parametrilor cautati si apreciati de catre consumatorii romani de electrocasnice premium Miele se situeaza caracteristicile eco ale produselor. "Consumatorii au inceput sa realizeze incet, dar sigur, importanta alegerii de produse prietenoase cu mediul, precum si ce semnifica aceste caracteristici atat pentru mediul inconjurator, cat si pentru economia casei lor", explica Theofilos Romaios.
Producatorul german de electrocasnice inoveaza constant la capitolul eficienta energetica pentru toata gama de produse, fiind cu un pas inaintea tendintei sociale catre protejarea mediului inconjurator si certificand filosofia companiei "Intotdeauna mai bun". Toate electrocasnicele sunt testate sa dureze cel putin 20 de ani (de exemplu, masina de spalat W 5841 WPS EcoComfort face parte din clasa energetica A+++ si are un consum anual energetic de 168 kWh).
Targul de tehnologie IFA Berlin a fost, in acest an, una dintre platformele pe care Miele a ales sa-si prezinte, in premiera mondiala, inovatiile in materie de eficienta energetica, lansand uscatorul de rufe alimentat cu energie solara. Pentru a usca hainele, uscatorul atrage caldura dintr-un rezervor de stocare stratificat, care, in principiu, poate oferi apa fierbinte si altor aparate electrocasnice.
De asemenea, in domeniul ingrijirii hainelor, niciun alt producator nu detine o gama comparabila de produse care sa vizeze fructificarea beneficiilor unei rezerve de apa calda, dozarea automata a detergentului, afisajul in timp real, consumul de energie electrica si tarifele variabile ale electricitatii. Aceasta din urma este cunoscuta sub numele de SmartGrind si este disponibila pentru masini de spalat. Toate acestea conduc catre o factura redusa, fara a realiza compromisuri in materie de performanta sau de calitate.
In raportul de sustenabilitate "Focalizare pe oameni" (2011), Miele a ocupat pozitia a saptea intr-un clasament realizat de Institutul de Cercetari Ecologice si Economice. Comparativ cu clasarea raportului de sustenabilitate realizat in 2009, Miele a reusit sa urce 9 locuri in clasament.