Certificatele pentru semnatura electronica la distanta utilizate pentru semnarea documentelor sunt emise de certSIGN, prestator de servicii de incredere calificat in conformitate cu Regulamentului UE nr. 910/2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice.
Astfel, dupa prima luna de la lansarea serviciului, Mozipo IFN a acordat peste 1500 de credite online.
“Azi, mai mult ca oricand, rapiditatea cu care poti satisface nevoia clientului – in cazul nostru, viteza cu care ii putem oferi creditul – este esentiala. Cu ajutorul partenerilor de la certSIGN, am reusit sa digitalizam intreg procesul de obtinere a creditului si am eliminat orice schimb de hartii si nevoia unor drumuri pana la unul dintre sediile noastre. Acum, totul este cat se poate de simplu si se intampla 100% online. Clientul isi completeaza datele la noi pe site, semneaza electronic documentele necesare cu un certificat digital emis pe loc, la distanta, si obtine creditul in 10 minute, din fata calculatorului”, declara Andrei Dragu, Director General Mozipo.
Semnatura electronica pentru serviciile financiare (bancare si non-bancare) devine pe zi ce trece un instrument indispensabil in relatia institutiei de credit cu clientul. Obiectivul principal consta in utilizarea serviciilor de semnatura electronica pentru semnarea documentelor necesare creditarii, la distanta, de catre clientii aflati in fata calculatorului sau a unui dispozitiv mobil. In cazul Mozipo, provocarea majora a constat in utilizarea acestor servicii in conformitate cu standardele in vigoare, bunele practici in materie de semnatura electronica, dar si cu legislatia europeana si nationala. Semnatura electronica la distanta utilizata este recunoscuta pe teritoriul Romaniei si al Uniunii Europene.
”Noi am identificat aceasta oportunitate odata cu aparitia Regulamentului UE eIDAS 910/2014 privind furnizorii si serviciile de incredere si am inceput pregatirile in aceasta directie. Pana la sfarsitul anului 2016, au fost analizate serviciile care urmeaza sa fie pregatite pentru piata, conditiile de acreditare si auditorul agreat la nivelul UE. Toate procedurile tehnice si operationale au fost aliniate standardelor si bunelor practici in domeniul serviciilor de incredere. In prezent venim in intampinarea clientilor nostri cu un serviciu nou care raspunde in primul rand nevoilor acestora de business. Securitatea serviciului si conformitatea cu standardele si legislatia raman in continuare misiunea noastra, confirmand astfel increderea pe care clientii ne-au acordat-o in ultimii 10 ani. Acum, clientii certSIGN au la dispozitie solutii si servicii cu un grad inalt de incredere si recunoastere”, a declarat Aurel Meirosu, Director dezvoltare afaceri certSIGN
Sistemele si procedurile certSIGN au fost dezvoltate si extinse in vederea emiterii si gestionarii la distanta de catre client a mecanismului de creare a semnaturii electronice. Astfel, in calatoria sa online, clientul parcurge toti pasii necesari unui proces: acceptarea clauzelor specifice procesarii datelor cu caracter personal, vizualizarea documentelor necesare semnarii (creditare, angajare), precum si alte proceduri impuse de legislatia in vigoare. In acelasi timp, integrarea serviciilor certSIGN permit, ulterior identificarii clientului conform legislatiei in vigoare, emiterea unui certificat digital necesar crearii semnaturii electronice.
“Tot acest efort din ultimii trei ani, deschiderea si increderea in competentele tehnice si procedurile de lucru certSIGN ne-au permis sa avem proiecte in diverse zone implementate cu o mare parte din piata tinta. In urma cu 3 luni am dat in productie serviciul de semnatura electronica la distanta in conformitate cu Regulamentul eIDAS 910/2014 impreuna cu partenerul Mozipo IFN. Clientii, in procesul lor de creditare au posibilitatea de a semna documentatia, la distanta, prin intermediul certificatului digital emis de certSIGN”, completeaza, Aurel Meirosu, Director dezvoltare afaceri certSIGN
***
certSIGN, principalul producator si dezvoltator de solutii criptografice si servicii de incredere din Romania, furnizeaza servicii de incredere in conformitate cu cerintele eIDAS. Solutiile sale sunt dezvoltate integral in România si proiectate special pentru necesitatile specifice mediului de business si pentru facilitarea relatiilor cu institutiile publice.
Mozipo a fost infiintat in 2007 si este printre primele institutii financiare non-bancare care au acordat credite prin Internet si SMS. Procedurile sale simple si clare permit clientilor sa obtina credit online si in birourile sale in doar 5 minute.
Ultimele NOUTATI
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Partenerii nostri
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Accesul in REGES ONLINE pentru angajatori. Aspecte esentiale, explicate pas cu pas
Obligatii fiscale pentru medici: Ghid ANAF privind impozitul pe venit si contributiile sociale
PatrimVen: Ce este, cum functioneaza si cine are acces la datele tale
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea
Te-ar putea interesa si