Noi masuri pentru incurajarea angajarii somerilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Noi masuri pentru incurajarea angajarii somerilor Noi masuri pentru incurajarea angajarii somerilor
de Alina Constantinescu la 04 Mar. 2016
Urmareste-ne pe Google News
subventieloc de muncaindemnizatie de somajanofm

Guvernul a modificat normele medotologice de aplicare a legii privind sistemul asigurarilor de somaj, precum si procedurile privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca.

In programele care au ca scop ocuparea temporara a fortei de munca, pentru executarea de lucrari si activitati de interes pentru comunitatile locale, pot fi cuprinse persoanele neocupate, inregistrate ca someri la agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca judetene, indiferent daca beneficiaza sau nu de indemnizatie de somaj.

Subventia, pentru angajatorii care incadreaza in munca persoane in cadrul unor astfel de programe, se acorda in baza schemei de ajutor de minimis, instituita prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.

Daca subventia se finanteaza din bugetul asigurarilor de somaj, aceasta nu se acorda angajatorilor institutii si autoritati publice.

Daca finantarea subventiei se face din alte surse alocate conform prevederilor legale, beneficiare pot fi si autoritatile administratiei publice locale, cu exceptarea de la aplicarea reglementarilor in domeniul ajutorului de minimis.

Pentru acordarea subventiilor din bugetul asigurarilor pentru somaj, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a minicipiului Bucuresti vor incheia, la solicitarea autoritatilor administratiei publice locale, un contract de finantare cu angajatorii persoanelor incadrate in munca din randul somerilor.

Angajatorii sunt obligati sa incheie cu persoanele incadrate in munca din randul somerilor contracte individuale de munca pe perioada determinata de cel mult 12 luni.

Pentru a putea beneficia de subventionarea locurilor de munca din bugetul asigurarilor pentru somaj, prin prestarea unui serviciu sau a unei activitati, angajatorii trebuie sa faca dovada ca:

    - au prevazut in statut sau in actul de infiintare activitatea respectiva;
    - sunt acreditati sau autorizati pentru derularea activitatii respective, iar acreditarea (autorizarea) nu este suspendata, retrasa sau incetata;
    - li s-au atribuit contractele de catre autoritatile administratiei publice locale cu respectarea reglementarilor in vigoare prividn achizitiile publice.

Programele de ocupare temporara a fortei de munca din randul somerilor se intocmesc anual de agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti si se prezinta, pentru aprobare, la consiliile locale comunale, orasenesti si ale sectoarelor municipiului Bucuresti sau, dupa caz, la consiliile judetene, respectiv la Consiliul General al Municipiului Bucuresti, ca autoritati publice deliberative din localitatile si judetele pentru care acestea au fost elaborate.

Pentru finantarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a cheltuielilor cu forta de munca incadrata din randul somerilor, angajatorii vor depune lunar la primar sau, dupa caz, la presedintele consiliului judetean ori la primarul general al municipiului Bucuresti urmatoarele documente:

    - cerere de finantare;
    - statele de plata, care sa prevada distinct drepturile salariale ale persoanelor pentru care se acorda subventia din bugetul asigurarilor de somaj, iar in perioada 1 noiembrie – 31 martie sa prevada si contributiile de asigurari sociale datorate de angajator pentru persoanele respective, calculate la valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca si a cotelor de contributii in vigoare in luna in care se incheie contractul de finantare;
    - raport tehnic privind executia lucrarii, respectiv prestarea serviciului sau a activitatii;
    - un raport financiar privind contravaloarea lucrarilor efectuate, respectiv serviciului sau activitatii prestate in luna respectiva.

Primarul sau, dupa caz, presedintele consiliului judetean ori primarul general al municipiului Bucuresti avizeaza cererile de finantare, iar angajatorii, in situatia in care finantarea se asigura din bugetul asigurarilor pentru somaj, le depun impreuna cu o copie de pe raportul tehnic si cu raportul financiar, cel mai tarziu pana la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea, la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti.

Pana cel mai tarziu la data de 15 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea, angajatorii vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti copii de pe statele de plata semnate.

Agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti va vira angajatorilor sumele aferente subventiilor sustinute din bugetul asigurarilor pentru somaj cel tarziu pana la data de 10 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea.

Informatii de background

In anul 2015, Parlamentul Romaniei a aprobat Legea nr. 195/2015 pentru completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, prin care a fost reintrodusa masura de subventionare, din bugetul asigurarilor pentru somaj, a cheltuielilor efectuate in cadrul realizarii unor programe care au drept scop ocuparea temporara a fortei de munca din randul somerilor, pentru executarea de lucrari si activitati de interes pentru comunitatile locale.
Potrivit legii, din bugetul asigurarilor pentru somaj si din alte surse alocate conform prevederilor legale pot fi subventionate, in principal, urmatoarele categorii de servicii:

    - servicii publice de refacere si intretinere a infrastructurii, de ecologizare si de realizare a unor lucrari edilitare, organizate de autoritatile publice locale, de firme private sau organizatii neguvernamentale, cu avizul administratiei publice locale;
    - servicii sociale care cuprind activitati de ingrijire la domiciliu a copiilor, bolnavilor, persoanelor varstnice, persoanelor cu handicap, organizate de autoritatile publice locale, organizatii neguvernamentale si alte organisme, in conditiile legii.

Subventia se acorda, la solicitarea autoritatilor publice locale, angajatorilor carora li s-au atribuit contracte cu respectarea reglementarilor in vigoare prividn achizitiile publice, pe o perioada de cel mult 12 luni pentru fiecare persoana incadrata, din randul somerilor, cu contract individual de munca pe perioada determinata de cel mult 12 luni.
Cuantumul lunar al subventiei acordate pentru fiecare persoana este:

    - in perioada 1 aprilie – 31 octombrie, 70% din valoarea indicatorului social de referinta,
    - in perioada 1 noiembrie – 31 martie, valoarea indicatorului social de referinta, la care se adauga contributiile de asigurari sociale datorate de angajatori, aferente acestuia.


Sursa: Guvernul Romaniei
Foto: tsminteractive.com
Economist
Experienta: 5 ani de activitate in management si marketing

Ultimele NOUTATI

Criza economica loveste fermele romanesti: Angajatii sunt concediati pe banda rulanta! Ce urmeaza?
Economie

Criza economica loveste fermele romanesti: Angajatii sunt concediati pe banda rulanta! Ce urmeaza?

today07 Dec. 2024
Vezi cine sunt copiii care vor primi aproape 800 de lei pe luna din ianuarie 2025
Economie

Vezi cine sunt copiii care vor primi aproape 800 de lei pe luna din ianuarie 2025

today06 Dec. 2024
BREAKING NEWS. CCR a anulat primul tur al alegerilor prezidentiale
Ultimele stiri economice

BREAKING NEWS. CCR a anulat primul tur al alegerilor prezidentiale

today06 Dec. 2024
Salariatul lipseste de la program, invocand o urgenta medicala in familie. Cum trebuie sa procedeze angajatorul?
Companii

Salariatul lipseste de la program, invocand o urgenta medicala in familie. Cum trebuie sa procedeze angajatorul?

today06 Dec. 2024
Incepand cu 2025, soferii vor scapa de hartii! Care e documentul care va putea fi prezentat in format digital?
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul auto

Incepand cu 2025, soferii vor scapa de hartii! Care e documentul care va putea fi prezentat in format digital?

today06 Dec. 2024
Cum sa creezi un birou organizat cu ajutorul unui dulap metalic
Life Style

Cum sa creezi un birou organizat cu ajutorul unui dulap metalic

today06 Dec. 2024
Cum sa creezi un birou organizat cu ajutorul unui dulap metalic
Life Style

Cum sa creezi un birou organizat cu ajutorul unui dulap metalic

today06 Dec. 2024
Camioane rulate – Alegerea inteligenta pentru afacerea ta
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul auto

Camioane rulate – Alegerea inteligenta pentru afacerea ta

today06 Dec. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

BREAKING NEWS. CCR a anulat primul tur al alegerilor prezidentiale
Ultimele stiri economice

BREAKING NEWS. CCR a anulat primul tur al alegerilor prezidentiale

today06 Dec. 2024
Salariatul lipseste de la program, invocand o urgenta medicala in familie. Cum trebuie sa procedeze angajatorul?
Companii

Salariatul lipseste de la program, invocand o urgenta medicala in familie. Cum trebuie sa procedeze angajatorul?

today06 Dec. 2024
Incepand cu 2025, soferii vor scapa de hartii! Care e documentul care va putea fi prezentat in format digital?
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul...

Incepand cu 2025, soferii vor scapa de hartii! Care e documentul care va putea fi prezentat in format digital?

today06 Dec. 2024
Cum sa creezi un birou organizat cu ajutorul unui dulap metalic
Life Style

Cum sa creezi un birou organizat cu ajutorul unui dulap metalic

today06 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x