“Vindeti asa cum clientul isi doreste sa cumpere” - Tips, tendinte & idei principale de la GPeC SUMMIT - 22-23 Mai, editia de majorat -

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
“Vindeti asa cum clientul isi doreste sa cumpere” - Tips, tendinte & idei principale de la GPeC SUMMIT - 22-23 Mai, editia de majorat -
“Vindeti asa cum clientul isi doreste sa cumpere”  - Tips, tendinte & idei principale de la  GPeC SUMMIT - 22-23 Mai, editia de majorat -
de Manager.ro la 09 Iun. 2023
Urmareste-ne pe Google News
Cuvintele cheie ale anului 2023 in ecommerce, evidentiate in cadrul GPeC SUMMIT 22 - 23 Mai au fost: emotii & intelegerea motivatiilor de natura emotionala din spatele deciziei de achizitie, anul 2023 - anul “strategiilor centrate pe client si anul adaptarii la nevoile lui”, temperarea cresterii pietei de ecommerce si grija fata de mediu ce se reflecta in mai multa atentie in procesul de livrare si logistica.


Ziua de 22 Mai a fost dedicata celui mai important eveniment de E-Commerce si Digital Marketing din Europa Centrala si de Est, respectiv prima Conferinta GPeC a anului 2023. De la newbies, specialisti, antreprenori si gurus in marketing online, aproape 1200 de profesionisti in domeniu si-au gasit locul, la TNB, in mijlocul Comunitatii Digital, la moment aniversar, in cadrul GPeC SUMMIT.
 
Primele 4 luni ale anului in E-Commerce-ul Romanesc:
 
Primul panel al acestei editii a pus in lumina reflectoarelor situatia curenta a pietei de ecommerce, de la inceputul anului:

 
  • Numarul de tranzactii a crescut cu 5%, dar s-a inregistrat o crestere de 20% a sumelor tranzactionate; s-a inregistrat totodata o crestere a livrarilor pe weekend. (Catalin Maftei - Founder C-Solution)
  • De la inceputul anului, se observa o crestere a pietei cu 10%, insa nu va mai ajunge la un procent de 30%, precum in pandemie (Adrian Mihai, CEO FAN Courier)
  • S-a inregistrat o scadere a valorii comenzii medii, dar o crestere a numarului de comenzi deci mai multe livrari - inclusiv la nivel Cross-border (Lucian Baltaru - CEO Sameday)
  • Cresterea gamei de produse in e-commerce, vanzari cross-border, mai putin focus pe categorie, mai mult pe produs. Varietatea metodelor de plata si de livrare faciliteaza intrarea pe cat mai multe piete, reusind in acelasi timp personalizarea experientei fiecarui cumparator. (Stejara Pircan, Senior VP eMAG)
 
Puterea emotiilor - triggerul din spatele deciziei de cumparare
 
Unul din principalele subiecte abordate din mai multe perspective de catre speakerii prezenti pe scena GPeC SUMMIT pe 22 Mai a fost atentia tot mai mare acordata sferei emotionale ca trigger al deciziei de cumparare. Plecand de la acest subiect, focusul pe client s-a regasit in mai multe din discursurile speakerilor - de la zona de UX, conversii si pana la logistica & livrare.
 
  • Emotiile influenteaza deciziile, deciziile afecteaza conversiile, iar conversiile influenteaza veniturile. Tocmai de aceea, dincolo de varsta, localizare geografica, trebuie sa intelegem emotiile clientilor, a expus Talia Wolf, Conversion Optimization Specialist, GetUplift, in keynote speech-ul ei. Totodata, 4 pasi pentru cresterea conversiilor cu targetare emotionala ar fi: Research, audit funnel, adaugarea emotiei in copy & in design si oferiti-le consumatorilor un scop astfel incat sa fie o achizitie cu care sa se identifice.
  • Printre alte date, cifre si tendinte ale pietei de ecommerce la nivel international, Oana Dumitrescu, Industry Manager Retail & Travel, Google a evidentiat si 6 bias-uri care influenteaza o decizie de cumparare. Mai mult decat strategia de branding si de cea de stabilire a preturilor, comportamentul de cumparare este influentat de: euristica categoriei, puterea momentului, dovezi sociale, biasul raritatii, particularitatea autoritatii si puterea gratuitatilor.
  • Ca business online ar trebui sa vorbesti foarte putin si sa asculti foarte mult - asta inseamna research, ceea ce ajuta la intelegerea modului prin care cumparatorii cauta, gasesc si decid asupra unui produs si asupra unui magazin. Els Aerts (User Testing & Usability Evangelist, AGConsult)
  • Nu suntem ghidati de ceea ce gandim, ci de ceea ce simtim: emotie, aversiunea fata de risc, efectul de mandrie cu ceea ce detinem (Nancy Harhut, Behavioral Marketing Expert & Author, HBT Marketing)
 
Clientul - in centrul strategiei de dezvoltare a business-ului
 
Fie ca este vorba de adaptarea business-ului la contextul economic actual sau ca se urmareste atragerea de investitii externe, clientul (si oamenii) trebuie sa fie nucleul pe care un business sustenabil se dezvolta.
 
  • Cireasa de pe tort este clientul insusi. Opriti-va din a vinde asa cum va doriti sa vindeti si vindeti asa cum clientul isi doreste sa cumpere. (Karl Gilis, Top 3 Most Influential CRO-Expert in the World | AGConsult)
  • Livrarea la punct fix - vedeta preferintelor clientilor
  • Focus pe dorintele clientilor - Zona de lockere este din ce in ce mai preferata ca modalitate de livrare, din dorinta de a nu mai interactiona neaparat cu curierii sau de a depinde de un interval orar pentru primirea coletului. Retururile se pot face mult mai usor la lockere a concluzionat Adrian Mihai, CEO FAN Courier
  • Clientii cauta flexibilitate si livrare la timp - Lucian Baltaru (CEO Sameday)
  • Transport la pachetomate: exista deja o tendinta spre alegerea pachetomatului preferat (33% din tranzactii & rata mica de retur); pachetomate cu temperatura controlata pentru cosmetice: 15-20°C. (Catalin Maftei - Founder C-Solution)
  • Clientii isi doresc sa aiba un desfasurator mult mai clar al transportului, astfel incat sa urmareasca curierul pana in momentul livrarii. (Oana Mandicescu - Chief Sales Officer Cargus)
  • Clientul are nevoie de senzatia de control - avand optiuni, cumparatorii sunt mai predispusi sa aleaga; iar alegerile ii fac pe oameni sa simta ca detin controlul. (Nancy Harhut, Behavioral Marketing Expert & Author, HBT Marketing)
  • Imbunatatirea descrierilor de produse, focusul pe produs, personalizarea de landing pages, automatizarea vor fi intotdeauna un pariu sigur pentru ca un magazin online sa aduca rezultatele dorite. ‘Cea mai buna metoda de a invata este prin a face” Cele mai bune performante de conversie: Social Media & Email Marketing. (Jon Quinton, Performance Marketing & Paid Media Specialist)
  • Cata vreme aduce valoare clientilor tai, afacerea va ramane sustenabila. (Bogdan Colceriu - CEO Frisbo)

Dezvoltarea business-urilor de E-Commerce - atragerea de investitii/finantare, tehnologie, comunicare si solutii de plata

Pentru prima data, pe scena GPeC SUMMIT unul din subiectele abordate a fost acela a atragerii de finantari si investitori in business-urile de ecommerce - cat si cum pot fi dezvoltate magazinele online folosindu-se de investitii externe sau ce alte instrumente au la indemana pentru a-si dezvolta afacerile.

  • Oamenii pe primul loc. Fie ca e vorba de un pitch de 1’ sau de 5’, povestiti despre echipa, iar abia dupa aceea despre problema pe care o rezolvati si cat de departe puteti ajunge in cativa ani cu aceasta solutie. (Bogdan Colceriu, CEO Frisbo)
  • Investiti timp, nu uitati sa faceti foarte bine research si sa creati o comunitate in jurul vostru, un grup de sustinere cu care impartasiti pasiuni si viziuni comune, fiind manati de aceeasi misiune. (Daniel Nicolae, Co-Founder & Managing Partner Innoship)
  • Concentrati-va timpul si energia astfel incat prin business-ul vostru sa rezolvati o problema, iar ulterior, investitia sa fi una buna pentru companie, nu pentru VC. (George Moroianu - Co-Founder Flip.ro)
  • Invatati sa mergeti mai departe cand primiti un ‘Nu!’. Primele etape ale investitiei nu sunt niciodata despre bani - ci despre cum expuneti povestea si cum creionati viitorul. La fel de mult conteaza timpul si valoarea acordate business-ului. (Mihai Bocai - CEO Flaminjoy)
  • O solutie de tipul ‘cumpara acum, plateste mai tarziu’ inseamna o crestere semnificativa a ratelor de conversie (de la 2-3% pana la 40%), creste cosul de cumparaturi, scade rata de abandon. (Ionut Sabadac - VP Merchant Solutions TBI Bank)
  • Diversificarea metodelor si tehnologiilor de plata ajuta la recuperarea platilor pierdute, protejeaza comerciantii de frauda si combate refuzul la plata precum si pe partea de conversie, personalizare si raportare plati. (Augustin Dobre - CEO Capital Financial Services)
  • ChatGPT poate ajuta  in cresterea unei companii pentru intelegerea anumitor business-uri mai nisate, buyer personas. (Mihai Vinatoru - Managing Partner DWF)
  • Cresterea ratei de click prin native, video, display, ca rezultat al unei targetari personalizate a cumparatorilor. AI-ul nu trebuie vazut ca pe o competitie, ci mai degraba ca un ajutor in cu Google, ChatGPT pentru maximizarea ROI sau ROAS. Olimpia Norsesovici - Senior Business Development Manager MGID)
 
In paralel cu zona de conferinta a avut loc si GPeC E-Commerce Expo, o ocazie buna de networking, dar si de luat pulsul pietei de e-commerce, retail si digital marketing in pauzele de cafea. Seara de 22 mai a culminat cu fast pe Aria TNB – member of The Embassy. A fost GPeC Networking Party, la inaltime, alaturi de elita industriei Digital din Romania, cu DJ OLiX in the Mix.
 
Ziua de marti, 23 Mai a fost destinata cursurilor si workshop-urilor, organizate, in paralel, pe 6 track-uri, in incinta Hotelului Sheraton din Bucuresti: Curs Google Ads pentru E-Commerce (Anabela Luca, Managing Director adLemonade), Curs Google Analytics 4 pentru E-Commerce (Eugen Potlog, Founder UX Studio), Curs Facebook, Instagram & TikTok Ads pentru E-Commerce (Raluca Radu, Founder MTH Digital), Curs Customer Lifetime Value in E-Commerce (Valentin Radu, CEO & Founder Omniconvert), Workshops Modul 1: SEO, Growth Hacking, Investment (Horia Neagu - Founder Napoleon Digital, Daniel Ene - CMO Limitless Agency, Sergiu Negut - Co-Founder FintechOS), Workshops Modul 2: Scalare, SEO, E-Mail Marketing (Cosmin Daraban - CEO Gomag, Steffen Heringhaus - CEO five elements digital, Andrei Georgescu - Managing Partner White Image).
 
_______________________________________________
 
GPeC 2023 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: eMAG Marketplace
Supported by: Google
Recommended Payment Processor: NETOPIA Payments
Eveniment sustinut de: Akinon, Answear, Aqurate, Auchan, Banca Transilvania, Canopy, Cora, Debonaire, DWF, easySales, Five Elements Digital, Gomag, Httpool, GTS, Innoship, Limitless Agency, MerchantPro, MGID, MTH Digital, Plati.Online, Posta Panduri, RTB House, Sameday, Sinaps, SmartFintech, tbi Bank, Twispay, UPS, VTEX
Parteneri Media Principali: Stirile PRO TV,  VOYO
Official Radio: KISS FM
Official Hosting: HOSTERION
 
 
Despre GPeC
GPeC este considerata, de 18 ani, cea mai importanta serie de evenimente de E-Commerce si Marketing Online din Romania si cea mai mare comunitate de specialisti din domeniu. Pe parcursul fiecarui an, sub egida GPeC au loc numeroase evenimente menite sa contribuie la dezvoltarea sectorului E-Commerce & Digital Marketing romanesc:
 
  • GPeC Proficiency – singurul program din Romania dedicat optimizarii magazinelor online in vederea imbunatatirii experientei utilizatorilor si a cresterii ratei de conversie
  • Scoala GPeC – seria de Cursuri Intensive de E-Commerce & Digital Marketing desfasurata in lunile februarie si august ale fiecarui an
  • GPeC SUMMIT – cele mai importante evenimente de E-Commerce si Marketing Online din Romania (doua editii in fiecare an in lunile Mai si Octombrie, peste 1.000 de participanti/editie, speakeri romani si internationali legendari)
  • Gala Premiilor eCommerce – Festivitatea de Decernare a Premiilor in Comertul Online Romanesc
  • GPeC Trainings - cursuri in-depth de E-Commerce si Digital Marketing, desfasurate pe tot parcursul anului (inclusiv la cerere)
 
Urmarind acelasi format si structura de eveniment, precum si focusul pe continut hands on, util si practic, in 2 saptamani urmeaza prima editie internationala a GPeC, peste Prut, prima Conferinta GPeC din Republica Moldova, Joi, pe data de 22 Iunie 2023.
 
Contact presa:
Ioana Anescu – Growth Marketing Manager, ioana.anescu@gpec.ro
Andrei Radu – CEO & Founder GpeC, andrei.radu@gpec.ro
 
 

Ultimele NOUTATI

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie...

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x