18 lectii de afaceri de la parintele reclamei moderne

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
18 lectii de afaceri de la parintele reclamei moderne 18 lectii de afaceri de la parintele reclamei moderne
de Mihai Balescu la 11 Ian. 2018 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
david ogilvyreguli in publicitate

David Mackenzie Ogilvy (1911-1999) a fost un copywriter extraordinar, creatorul unor campanii memorabile care constituie astazi material de studiu pentru oricine bate la portile industriei publicitatii. Secretul succesului sau, dupa cum a marturisit la un moment dat, a constat in cercetarea meticuloasa a obiceiurilor consumatorilor, dar si in respectarea unor reguli simple, conturate strict din practica, din contactul permanent cu piata. Ce ne-a invatat David Ogilvy?


1. Consumatorul nu e prost. Nu-i insulta inteligenta.

2. Niciodata sa nu creezi o reclama pe care familia ta nu ai vrea sa o vada.

3. Crearea unei reclame de succes este un mestesug: in parte inspiratie, dar in cea mai mare masura competenta si multa munca. Daca ai un dram de talent si inveti care tehnici functioneaza si aduc bani, vei ajunge departe.

4. Tentatia de a distra in loc de a vinde este contagioasa.

5. Diferenta dintre doua reclame pentru acelasi produs, masurata in rezultatele aduse, poate fi de 19 la 1.

6. Testarea produsului inainte de conceperea mesajului publicitar este obligatorie.

7. Cheia succesului este sa-i promiti consumatorului un beneficiu – de exemplu o aroma mai buna, un alb mai stralucitor, un consum mai redus la suta de kilometri, un ten luminos.

8. Functia reclamelor nu este de fapt sa-i convinga pe oameni sa iti incerce produsul, ci mai degraba sa-i convinga sa-l foloseasca mai des decat pe altele de acelasi tip.

9. Ce functioneaza intr-o tara functioneaza aproape intotdeauna si in alte tari.

10. Redactorii de presa sunt mai priceputi in comunicare decat cei care lucreaza in publicitate. Imita-le tehnicile!

11. Cele mai  multe reclame sunt prea complicate. Ele reflecta o lista lunga de obiective si incearca sa impace vederile divergente ale prea multor directori executivi. Reclamele de acest gen arata ca niste procese-verbale.

12. Nu-i lasa pe barbati sa faca reclama la produsele destinate femeilor.

13. Cele mai bune campanii pot continua ani de zile fara sa-si piarda puterea de convingere. Campania mea pentru camasile Hathaway a avut succes 21 de ani, iar cea pentru sapunurile Dove a tinut 31 de ani.

14. Oamenii n-or sa-ti cumpere produsul daca esti pisalog, ci numai daca reusesti sa le atragi atentia.

15. In locul anarhiei ignorantei, prefera disciplina cunoasterii. Eu caut cunoasterea cu acelasi sarg  cu care porcii cauta trufele.

16. Daca in campania ta nu ai o Mare Idee, ea va trece neobservata ca un vapor care navigheaza noaptea. Cred ca doar o campanie dintr-o suta reuseste sa fie animata de o mare idee. Se spune despre mine ca sunt unul dintre cei mai fertili oameni de publicitate, dar in indelungata mea cariera nu am avut mai mult de 20 de asemenea idei.

17. Creativitatea e o chestie individuala. N-o sa gasesti nicaieri o statuie ridicata in cinstea unui grup. (Ca o paranteza, iata o mostra din creativitatea lui David Ogilvy, anume un headline mentionat pe la toate cursurile de copywriting: „La 60 de mile pe ora, cel mai tare zgomot in noul Rolls-Royce vine de la ceasul electric de bord”.)

18. Cand concepi o reclama pentru un produs, munceste ca si cum ar fi propriul tau produs, nu al firmei care te-a angajat.

Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x