Ce ar trebui sa stie oricine atunci cand se urca intr-un avion

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce ar trebui sa stie oricine atunci cand se urca intr-un avion
Ce ar trebui sa stie oricine atunci cand se urca intr-un avion
de Mihai Balescu la 20 Aug. 2022 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
zbor cu avionul

In momentul in care cititi acest articol, in aer se afla cca 9.700 de avioane de pasageri (nu le luam in calcul si pe cele private). Industria aviatica a devenit esentiala pentru lumea de azi, transportand rapid oamenii in orice colt al planetei, prin intermediul celor peste 45.000 de curse aeriene efectuate in fiecare zi (!). Iata in continuare si alte informatii mai putin cunoscute despre acest domeniu fascinant al aviatiei civile.


1. 95% din populatia planetei nu a zburat niciodata! E greu de crezut, cand va ganditi la aglomeratia din aeroporturi, dar adevarul e ca pasagerii sunt cam aceiasi si formeaza un grup foarte mic raportat la restul populatiei.

2. 35-40% din pasageri se tem sa zboare. Au frica de inaltime, sunt claustrofobici sau se tem ca avionul se va prabusi. Vestea buna pentru ei (si pentru toata lumea) este ca avionul este cel mai sigur mijloc de transport. Ar trebui sa zburati zilnic timp de 15.000 de ani pana sa ajungeti sa fiti implicat intr-un incident aviatic serios.

3. Cea mai lunga cursa directa este cea dintre Singapore si New York. Zborul acopera cca 15.300 km si dureaza 18 ore si 38 de minute.

4. Fiecare aeronava este lovita de fulger cam o data pe an. Pasagerii nu sunt insa niciun moment in pericol, deoarece fuzelajul din aluminiu, chiar daca este foarte subtire, disipeaza rapid incarcatura electrica. Ultimul accident cauzat de fulger al unei aeronave comerciale a avut loc in 1967.

5. Una dintre regulile impuse  de majoritatea companiilor aeriene este ca, inaintea cursei, pilotul si copilotul sa manance feluri de mancare diferite. Explicatia e simpla: in caz ca un aliment este alterat si apar probleme de sanatate, unul dintre cei doi trebuie sa ramana neafectat si sa poata gestiona cu bine zborul.  

6. Aerul uscat si presiunea scazuta din aeronava au ca efect reducerea cu pana la 30% a sensibilitatii papilelor gustative. Asa se si explica de ce mancarea servita in avion pare fada si are o reputatie proasta.

7. Intr-un zbor de 3 ore, un pasager slabeste peste 1 kg, prin deshidratare..

8. Hala in care sunt asamblate aeronavele Boeing figureaza in Cartea Recordurilor drept cea mai incapatoare constructie din lume. Are un volum de 13 milioane de metri cubi si propria ei clima. In partea superioara, aproape de tavan, se formeaza adesea nori.

9. La modelul Boeing 737, mastile de oxigen asigura un flux constant de aer timp de 12 minute. Se considera ca in acest interval pilotii pot duce aeronava la o altitudine sigura pentru ca pasagerii sa poata respira fara ajutor.

10. Altitudinea la care zboara avioanele de linie (10.000 m) reprezinta doar 7% din altitudinea pana la linia de demarcatie fata de spatiul cosmic.

11. Toaletele pot fi deschise si din exterior de catre insotitorii de zbor, in caz ca exista o urgenta cu pasagerul aflat inauntru.

12. Un Boeing 747 contine cca 6 milioane de piese si in jur de 225 km de cabluri. E interesant ca tot acest ansamblu colosal, cu toate sistemele sale complexe, poate fi controlat de un singur om (pilotul) printr-un panou de comanda cu o suprafata de mai putin de 1 mp.

13. Un motor de Boeing costa 8 milioane $.

14. Multe companii aeriene interzic pilotilor sa isi lase barba. Interdictia pare bizara, dar la baza ei stau ratiuni de securitate: in cazul unei urgente, barba poate impiedica fixarea eficienta pe fata a mastii de oxigen.

15. Durata de viata a unei aeronave nu se masoara in ani, ci in cicluri de presurizare/depresurizare (la fiecare zbor, fuzelajul este presurizat si supus astfel unor forte care il uzeaza putin cate putin). Fuzelajul suporta cca 75.000 de astfel de cicluri inainte ca aeronava sa fie scoasa din uz.

Citeste si: Ghidul angajatorului. 7 clauze care nu ce cauta intr-un contract de munca

Sursa foto: www.pexels.com

Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x