Cum sa gasesti noi clienti cu ajutorul campaniilor in doi pasi
agent de vanzaripublicitatecampanieagentie de turismpromovare
Aceasta forma de identificare a noilor clienti este una foarte utilizata de companiile care indragesc marketingul direct. Dar ceea ce este foarte interesant la aceasta forma de promovare este ca deseori campaniile de atragere de noi clienti "in doi pasi" pot fi dezvoltate foarte, foarte usor chiar si de agentii de vanzari.
Dar hai sa vedem care sunt cei „doi pasi“:
Pasul 1 – Agentul de vanzari publica un anunt de mica publicitate prin care ofera gratuit prin e-mail sau pe internet ceva de valoare pentru client.
Pasul 2 – Clientul contacteaza agentul de vanzari pentru a intra in posesia ofertei gratuite si, chiar in momentul respectiv sau dupa o perioada de timp, agentul de vanzari incearca sa-i vanda ceva.
Cum se construieste si se implementeaza cu profesionalism si onestitate o astfel de campanie in doi pasi?
Etapa 1 – In functie de nevoile de informare ale publicului vizat, realizezi un produs editorial de interes si de valoare pentru targetul tau.
Spre exemplu, daca esti o agentie de turism specializata pe destinatia litoralul bulgaresc poti realiza o brosura cu titlul „Ghidul destinatiilor utile de pe litoralul bulgaresc“. Sau, daca esti o banca, poti concepe „Ghidul utilizatorului istet al cardurilor de credit“. Ori, daca esti agent imobiliar, poti pune pe hartie cateva pagini cu informatii utile pe tema „Cum sa-ti gasesti rapid casa vietii tale“.
Etapa 2 – Anunturile de promovare ale cadoului gratuit sunt publicate in mass-media traditionala si/sau pe internet.
Este recomandabil in aceasta etapa sa fie analizata profitabilitatea fiecarui canal de promovare, precum si forta de convingere a fiecarui anunt publicitar.
Anunturile de promovare ar putea suna astfel:
Vrei sa mergi la vara in Bulgaria? Stii unde poti gasi aproape tot ceea ce te-ar putea interesa pe litoralul bulgaresc? Trimite-ne un e-mail pe adresa vreau-in-bulgaria@vacantesuperbe(punct)ro si in maxim 48 de ore primesti gratuit si fara tragere la sorti „Ghidul destinatiilor utile de pe litoralul bulgaresc“!
Te intrebi la ce ti-ar putea fi de ajutor un card de credit? Lasa-i pe experti sa-ti raspunda GRATUIT. Completeaza formularul de mai jos si imediat vei primi prin e-mail „Ghidul utilizatorului istet al cardurilor de credit“!
Te-ai saturat sa vizitezi in zadar zilnic cel putin cate o locuinta, sa te invoiesti cu regularitate de la serviciu si sa pierzi o multime de timp cautand casa mult visata? Ofera-ne posibilitatea de a te ajuta GRATUIT punandu-ti la dispozitie chiar acum prin e-mail „Cum sa-si gasesti rapid casa vietii tale“.
Etapa 3 – Pentru a intra in posesia cadoului gratuit, clientul trebuie sa-ti comunice datele de contact, date care sunt apoi centralizate intr-o baza de date.
Etapa 4 – Contactezi apoi fiecare client care ti-a solicitat brosura oferita gratuit.
Simplu? Si da, si nu. Pentru ca atat realizarea brosurii oferita gratuit, cat si conceperea si implementarea campaniei publicitare (chiar daca e vorba doar de anunturi de mica publicitate) necesita investitii de timp si bani.
Insa farmecul si atractivitatea acestei metode de promovare consta in faptul ca poate fi dezvoltata nu numai de companii, ci chiar direct de agentii de vanzari.
In plus, nu trebuie initiata din start o campanie agresiva de promovare a anunturilor, ci se poate incepe cu doar cateva anunturi publicate saptamanal in unul sau doua ziare, reviste si/sau site-uri de internet.
Autor: Mircea Enescu
Cu o experienta de 15 ani in domeniul vanzarilor si al comunicarii, Mircea este trainer senior de vanzari. Daca vrei sa afli si tu mai multe despre cum sa vinzi mai bine, mai repede, mai mult si cum sa eviti cele mai frecvente greseli in relatiile cu clientii, atunci viziteaza blog-ul lui la adresa www.mirceaenescu.ro chiar acum. Descopera aici cum poti intra GRATUIT in posesia cartii sale “Cum sa gasesti noi clienti – 12 metode de succes verificate in Romania, ilustrate cu exemple detaliate” (61 de pagini format A4), precum si a 2 Rapoarte Speciale: "50 de sfaturi despre cum sa vinzi ca sa ai rapid succes in vanzari" si "50 de recomandari ca sa castigi zilnic 2 ore in plus".