Cat de eficient va promovati produsele?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cat de eficient va promovati produsele?
de Manager.ro la 29 Apr. 2009
Urmareste-ne pe Google News
afacerivanzari


                            Cat de eficient va promovati produsele?

In
afaceri , orice afacere presupune vanzarea unui produs sau serviciu. Aceasta este esenta oricarei activitati aducatoare de profit, indiferent ca ne referim la un modest atelier de facut chei sau la o companie aeriana cu rute pe toate meridianele. Vanzarea este elementul-cheie: nu exista vanzari, nu exista afaceri . Iar orice vanzare incepe cu o forma oarecare de reclama.

Cum se redacteaza anunturile de mica publicitate? Cea mai simpla forma de a face cunoscuta o oferta o constituie anunturile de mica publicitate. Toti intreprinzatorii, mai ales in faza de inceput a unei
afaceri , apeleaza la astfel de anunturi.


Motivul? Sunt relativ ieftine si destul de eficiente, mai ales daca publicatia in care apar se adreseaza unor cititori potential interesati de produsul/serviciul respectiv. Riscul in
afaceri este minim: daca anuntul nu are un impact imediat, nu e nici o tragedie. Proaspata afacere nu va da faliment din cauza pierderii catorva sute de mii de lei.

Problema e, insa, alta: cum trebuie sa sune anuntul pentru a avea un impact cat mai bun? Raspunsul la aceasta intrebare nu poate fi concentrat in cateva randuri. Dar retineti ca prima conditie este ca anuntul sa atraga atentia.  Explicatia e cat se poate de banala: pentru ca un anunt sa stimuleze vanzarile, trebuie citit; ca sa fie citit, trebuie vazut. Iar ca sa fie vazut, trebuie sa atraga atentia. Din acest motiv, primele trei-cinci cuvinte sunt esentiale, ele il determina pe cititor sa se opreasca asupra respectivului anunt.

Concentrati-va asupra acestor cuvinte, lansati un mesaj exploziv: ''Se poate incepe o afacere de 100.000 $ pe an pornind de la zero?'' sau ''Secretul pe care nici un consultant financiar nu vi-l spune!''. Retineti, insa, si alte aspecte:

1. O metoda sigura de a agata cititorul este sa-i puneti o intrebare directa, de exemplu: ''Te intereseaza o casa pe pamant?''. Cititorului ii va fi imposibil sa ignore o intrebare adresata lui, personal, mai ales daca ea se leaga intr-un fel sau altul de urmatoarele domenii: sanatate, confort, bani,
afaceri , distractie, popularitate, frumusete, succes, securitate.

2. Un anunt bun este un anunt concis. Pe cititor nu-l intereseaza de cand faceti dvs.
afaceri sau cat timp v-a luat sa puneti la punct produsul/serviciul pe care i-l oferiti. El vrea doar sa afle ce avantaje are daca achizitioneaza produsul/serviciul respectiv; ca urmare, trebuie sa priviti intotdeauna problema din punctul lui de vedere. Folositi cat mai des cuvantul ''tu''.

3. Exprimati-va cat mai simplu, apeland la un limbaj familiar, apropiat de stilul vorbit. Nu spuneti: ''Metoda pertinenta de eliminare a tesutului adipos'', ci ''Ai facut burta? Ai nevoie de un program de slabire conceput special pentru tine. Suna acum la...''.

De asemenea, uitati toate subtilitatile gramaticale, de genul ''va fi fost venind'', cu care  v-ati batut capul in gimnaziu. Ele n-au ce cauta intr-un anunt de mica publicitate.

4. Si, nu in ultimul rand, atentie la claritate. E greu de crezut ca mai pot aparea bazaconii ca ''Vand pat copil de fier'' sau ''Cumpar scaunele pentru copii cu trei picioare'', dar... cine stie? Feriti-va sa deveniti tinta ironiilor celor pe care intentionati sa vi-i transformati in clienti. 

Contractul tau perfect in doar 3 minute! Adica management 100% eficient pentru succesul afacerii tale!

Importanta imaginilor in reclama  Imaginile nu numai ca imbogatesc un material publicitar din punct de vedere estetic, dar aduc si o nota importanta de credibilitate
. Iar credibilitatea inseamna vanzari. Nu inserati insa imagini la intamplare (doar ca sa umpleti spatiul disponibil), ci tineti intotdeauna cont de efectul lor asupra cititorilor. Astfel, se recomanda sa...

1. ... publicati propria dvs. poza, in calitate de director al firmei care face oferta. Cititorii se vor simti mult mai confortabil, deoarece aceasta le va crea sentimentul ca ''discuta'' cu cineva in carne si oase, si nu cu ceva abstract numit ''firma X''.

Bineinteles, recomandarea e valabila in cazul materialelor de reclama mai ample, gen brosura, newsletter sau pagina web (pe majoritatea paginilor web chiar exista un link intitulat ''Cine suntem''). In rest, in ziare, reviste spatiul e scump si trebuie sa va axati strict pe transmiterea unui mesaj cat mai percutant.


2. ... publicati poza produsului. Ea arata ca produsul exista cu adevarat, este tangibil, iar acest lucru inlatura din mintea cumparatorului gandul ca totul ar putea fi doar o pacaleala. S-a constatat ca simpla prezentare a copertei unei carti sporeste vanzarile acelei carti cu 50%. Chiar si o carte electronica (e-book) trebuie sa aiba coperta - nu conteaza ca cititorul nu va ajunge niciodata sa o atinga fizic.

3. ... publicati imagini cu produsul in actiune. Aici situatia depinde de natura produsului promovat. Evident, in cazul aparatelor, uneltelor, echipamentelor, lucrurile sunt mai clare, dar pentru servicii va trebuie inspiratie. Eventual, puteti apela la o solutie universala, cum ar fi imaginea unui client zambind larg in timp ce afiseazaniste simboluri ale bunastarii sale: casa, masina, un portofel plin. 

Cat despre forma grafica in care imaginile si textul reclamelor dvs. ar trebui sa se imbine, lasati asta in sarcina specialistilor in tehnoredactare (desktop publishing). Oricat de bine alese ar fi imaginile si textul, o tehnoredactare de amator le poate anula instantaneu impactul.


Ce trebuie sa stiti despre fluturasul publicitar

Sunteti la inceputul afacerii si nu prea va ajung banii pentru reclama?

Luati atunci in calcul fluturasii publicitari. Acestia sunt, practic, pagini de reclama care, in loc sa fie publicate in interiorul ziarelor si revistelor, sunt inmanate direct potentialilor clienti. Metoda este ieftina si, in ciuda acestui fapt, poate fi si foarte eficienta in
afaceri , cu conditia sa respectati cateva lucruri de baza:

1. Fluturasii trebuie tipariti pe hartie de calitate, la doua culori sau in policromie, astfel incat sa starneasca interesul inca inainte de a fi cititi.

2. Scopul lor este SA VANDA, nu sa va proslaveasca numele companiei. Un fluturas nu e o carte de vizita, ci un mijloc pentru a anunta ca puteti rezolva o anumita problema cu care se confrunta potentialii clienti. Din acest motiv, textul este foarte important. ''Aveti furnici in casa? Va scapam definitiv de ele in doua ore!'' asta trebuie sa vada prima data cititorul si de-abia apoi numele si datele de contact ale firmei. 


3. Folositi un stimulent pentru raspuns: ''Sunati ACUM si obtineti o reducere de pret de 10%''.

4. Neaparat, mentionati si o fraza de genul:
''Daca produsul/serviciul nostru nu va intereseaza deocamdata, va rugam sa inmanati acest fluturas unui prieten caruia credeti ca oferta noastra i-ar fi de folos. Multumim''. Nici nu aveti idee cat de eficiente sunt aceste doua-trei randuri.


5. Nu uitati de versoul fluturasului. Puteti tipari aici, de exemplu, marturii ale clientilor multumiti.


6. Nu distribuiti fluturasii la intamplare, ci in zone alese in functie de natura produsului/ serviciului promovat. Daca propuneti o mica afacere, mergeti la oficiile fortelor de munca unde vin somerii, foarte interesati de o sursa de venit. Daca vindeti produse de slabit, faceti turul salilor de fitness din oras. 


Ca regula generala, nu fortati niciodata pe nimeni sa ia fluturasul dvs.! Nu taiati calea trecatorilor, nu va postati in locuri de trecere inguste unde sa pareti un fel de vames. Fiti cat se poate de discret: stati undeva in lateral, intindeti fluturasul si zambiti. Daca nu sunteti bagat in seama, retrageti bratul, dar continuati sa zambiti.


Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Cum sa pornesti afaceri


Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x