Cum raspundeti la telefon

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum raspundeti la telefon
de Manager.ro la 24 Sep. 2008
Urmareste-ne pe Google News
afacerifirmesfaturi


                                   Cum sa raspundeti la telefon

   Talentul caci este un talent in aceeasi masura in care este si o deprindere - de a raspunde la telefon este esential in afaceri. Telefonul ramane, inca, cel mai rapid mod de a interactiona personal, individualizat, uman cu clientul.


Iar modul in care raspundeti atunci cand suna telefonul fimei constituie prima impresie pe care clientul sau potentialul client si-o face asupra afacerilor dvs..

Urmatoarele sfaturi despre cum se raspunde corect la telefon, o data puse in practica, va vor asigura ca apelantii stiu ca au de a face cu afaceri de succes:

1. Raspundeti la fiecare apel inainte ca telefonul sa sune pentru a treia oara.

2.
In momentul in care raspundeti la telefon, fiti cald(a) si entuziast(a). Vocea dvs., la capatul firului, reprezinta, uneori, prima impresie pe care apelantul si-o face despre firma.

3.
Atunci cand raspundeti la telefon, rostiti un mesaj de intampinare plin de curtuoazie si identificati-va, atat pe dvs. cat si organizatia.

Spuneti, spre exemplu, "Buna dimineata firma X. Diana la telefon. Cu ce va pot ajuta?". Nimeni nu ar trebui sa mai aiba nevoie sa intrebe daca a nimerit bine.

4.
Pronuntati cuvintele clar, pastrati un ton al vocii moderat si vorbiti rar atunci cand raspundeti la telefon, astfel incat apelantul sa va poata intelege cu usurinta.

5.
Controlati-va limbajul. Nu folositi cuvinte argotice sau termeni de jargon.

In loc sa spuneti Ok sau Nicio problema, puteti sa spuneti, de exemplu, Cu siguranta, In regula sau Totul e in ordine.

In cazul in care sunteti o persoana care foloseste des in conversatie sunete precum ah, oh, hm, ihi, ori ticuri verbale, cum ar fi stiti dumneavoastra, nu-i asa?, i ntelegeti?, este bine sa va antrenati pentru a nu le folosi si in cazul unui dialog telefonic.

6.
Antrenati-va vocea si pregatiti-va vocabularul astfel incat, atunci cand raspundeti la telefon, sa fiti pozitiv(a), chiar si in timpul unei zile cu mare incarcatura de stres si frustrare.

De exemplu, decat sa spuneti Nu stiu! mai bine spuneti: Lasati-ma sa aflu pentru dumneavoastra !

7.
Notati mesajele transmise prin intermediul telefonului complet si cu acuratete.

Daca este ceva ce nu ati inteles, ori un cuvant mai putin familiar, cum se intampla deseori mai ales in cazul numelor, rugati apelantul sa il repete sau chiar sa il pronunte pe litere. Apoi, asigurati-va ca mesajul ajunge unde trebuie.

8.
Raspundeti tuturor apelurilor telefonice pe care le primiti pe durata unei zile de munca.

Ganditi-va, ori de cate ori suna telefonul, ca s-ar putea ca la celalalt capat al firului sa se afle unul dintre cei mai importanti clienti, ori o persoana influenata din lumea de afaceri care intentioneaza sa va propuna o colaborare de succes in afaceri .

Nu merita sa riscati! Oricand se poate intampla ca cineva, chiar manat de cele mai bune intentii, sa renunte la a mai suna a doua oara.

9. Intrebati intotdeauna apelantul daca puteti sa ii puneti apelul pe "asteptare" si nu il lasati niciodata sa astepte prea mult.

Oferiti-le apelantilor informatii despre situatia apelului lor la fiecare jumatate de minut. Daca este posibil, le puteti oferi mai multe optiuni, precum: Linia este tot ocupata. Doriti sa mai asteptati sau preferati sa va apelam noi mai tarziu?.

10.
Nu folositi "speaker"-ul telefonului decat daca este absolut necesar.

Speaker-ul ii lasa apelantului impresia ca nu va concentrati in totalitate asupra sa si il face sa se gandeasca la faptul ca discutia nu este privata. Singurul prilej in care este ok sa folositi speaker-ul este cel in care apelantul solicita, la celalalt capat al firului, mai mult de un partener de dialog.

11. In cazul in care folositi un mesaj de raspuns automat atunci cand va aflati in imposibilitatea de a ridica receptorul, asigurati-va ca ati inregistrat un mesaj profesionist, a carui functie este identica celei de la punctul 3. si care le ofera apelantilor informatii pertinente inainte de a prelua mesajul spre inregistrare.

Schimbati mesajul de intampinare ori de cate ori este nevoie.

De exemplu, daca angajatii au liber cu ocazia unor sarbatori, inlocuiti vechiul mesaj cu unul nou, prin intermediul caruia anuntati aceasta situatie, precum si data de la care veti relua lucrul.

12. Instruiti-i pe toti cei care raspund la telefon in numele firmei.

Verificati ce fel de raspuns primesc apelantii sunand la numerele de telefon ale organizatiei sau rugand pe altcineva sa o faca. Verificati daca apelurile sunt preluate si prelucrate cu profesionalism. Daca sesizati vreo neregula, intoarceti-va la aceasta lista de sfaturi impreuna cu persoana in cauza.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Cum sa pornesti afaceri

Ultimele NOUTATI

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Companii

Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria

today08 Mai. 2025
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Business

Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!

today07 Mai. 2025
Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce

today07 Mai. 2025
Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!
Analize

Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!

today07 Mai. 2025
ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala
Economie

ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala

today07 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x