Tarom-ul romanesc pur si simplu nu dorea sa imi incasesze de pe card suma pe care o datoram pentru o rezervare pentru ca sistemul imi dadea o eroare. Cu acelasi card am platit intr-un minut la compania germana, mi-am facut fara probleme check-in-ul online, iar la intoarcere m-am prezentat pe Aeroportul din Frankfurt si mi-am facut check-in-ul singur, mi-am pus pe banda si mi-am cantarit si etichetat bagajul singur, totul a durat 3 minute, m-am prezentat doar la boarding cu toate documentele emise de un automat.
Am jurat ca de cate ori voi mai merge in Germania, si o fac anual, nu voi mai apela la o procedura greoaie si la sisteme online care ba functioneaza, ba nu functioneaza, si in plus, aproape toate cursele Tarom sunt parcate pe refugiile de pe pistele aeroporturilor europene, necesitand un transfer cu autocarul, dubland timpul petrecut pe aeroport. Celelalte curse trag direct la „ventuza”, timpul este mai scurt, iti recuperezi bagajul mai repede, ajungi mai curand la destinatie.
Auzind ca Tarom-ul si-a ales manager privat, in persoana domnului Christian Heinzmann, un belgian cu peste 25 de ani experienta in domeniul transportului aerian, m-am gandit ca lucrurile se vor schimba. Si s-au schimbat, domnul Heinzmann reducand la jumatate pierderile pe primul semestru al anului 2013, de la 120 la 63 milioane lei si marind veniturile operationale la 534 milioane lei, fata de 498 milioane lei la jumatatea anului trecut. In plus managerul belgian a impus ceva mai multa rigoare si seriozitate. Atitudinea lui se pare ca nu a fost pe placul unui domn, ratacit in tranzitie, pe numele sau Dan Pascariu, care l-a vrut plecat pe domnul Heinzmann din companie si a impus in Consiliul de Administratie, al carui presedinte este, scurtarea mandatului domnului Heinzmann cu trei ani. Atentie! De la patru la un an!
In cursul zilei de marti a saptamanii trecute, Ministerul Transporturilor, condus de doamna Ramona Manescu, dandu-si seama de absurditatea hotararii luate de Pascariu&Co. a solicitat Consiliului de Administratie al Tarom prelungirea mandatului lui Heinzmann, socotind ca rezultatele acestuia au fost remarcabile. Pentru ca unii membri ai consiliului nu au fost de acord, Ministerul Transporturilor le-a cerut demisia.
Singurul care a cedat a fost directorul executiv Nicolae Demetriade. Dan Pascariu a refuzat, desi el se afla intr-un conflict de interese evident, fiind in acelasi timp si angajat al grupului de firme aflate in proprietatea lui Ion Tiriac, care detine o companie de transport aerian. Cum domnul Pascariu tine cu dintii de functia de la Tarom, poate ca ar fi bine ca domnul Ion Tiriac sa-l lase sa faca ceea ce-i place, destituindu-l, pentru a inlatura orice dubiu in legatura cu activitatea duplicitara a acestui domn, care este plina de multe semne de intrebare si mai multe de mirare si care au fost pe larg relatate de presa la vremea in care Bancorex se prabusea sau Rompetrol se privatiza.