Editorial Dan Manusaride: Tarom - la vremuri noi tot oameni vechi?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Editorial Dan Manusaride: Tarom - la vremuri noi tot oameni vechi? Editorial Dan Manusaride: Tarom - la vremuri noi tot oameni vechi?
de Manager.ro la 28 Oct. 2013
Urmareste-ne pe Google News
bucurestiministerul transporturilorion tiriacbancorexramona manescu

Acum doi ani, exasperat de imposibilitatea de a-mi rezerva online un bilet la Tarom pe ruta Bucuresti-Frankfurt, am renuntat la linia traditionala a Romaniei si am apelat la un operator german, care mi-a emis pe loc un card de fidelitate (mai zburasem o singura data cu aceasta companie), mi-a aplicat pe loc un discount, mi-a oferit discount si la un grup de hoteluri de pe intreg mapamondul, deci si-a onorat promisiunile si, cel mai important sistemul online a functionat ireprosabil.

Tarom-ul romanesc pur si simplu nu dorea sa imi incasesze de pe card suma pe care o datoram pentru o rezervare pentru ca sistemul imi dadea o eroare. Cu acelasi card am platit intr-un minut la compania germana, mi-am facut fara probleme check-in-ul online, iar la intoarcere m-am prezentat pe Aeroportul din Frankfurt si mi-am facut check-in-ul singur, mi-am pus pe banda si mi-am cantarit si etichetat bagajul singur, totul a durat 3 minute, m-am prezentat doar la boarding cu toate documentele emise de un automat.

Am jurat ca de cate ori voi mai merge in Germania, si o fac anual, nu voi mai apela la o procedura greoaie si la sisteme online care ba functioneaza, ba nu functioneaza, si in plus, aproape toate cursele Tarom sunt parcate pe refugiile de pe pistele aeroporturilor europene, necesitand un transfer cu autocarul, dubland timpul petrecut pe aeroport. Celelalte curse trag direct la „ventuza”, timpul este mai scurt, iti recuperezi bagajul mai repede, ajungi mai curand la destinatie.

Auzind ca Tarom-ul si-a ales manager privat, in persoana domnului Christian Heinzmann, un belgian cu peste 25 de ani experienta in domeniul transportului aerian, m-am gandit ca lucrurile se vor schimba. Si s-au schimbat, domnul Heinzmann reducand la jumatate pierderile pe primul semestru al anului 2013, de la 120 la 63 milioane lei si marind veniturile operationale la 534 milioane lei, fata de 498 milioane lei la jumatatea anului trecut. In plus managerul belgian a impus ceva mai multa rigoare si seriozitate. Atitudinea lui se pare ca nu a fost pe placul unui domn, ratacit in tranzitie, pe numele sau  Dan Pascariu, care l-a vrut plecat pe domnul Heinzmann din companie si a impus in Consiliul de Administratie, al carui presedinte este, scurtarea mandatului domnului Heinzmann cu trei ani. Atentie! De la patru la un an!

In cursul zilei de marti a saptamanii trecute, Ministerul Transporturilor, condus de doamna Ramona Manescu, dandu-si seama de absurditatea hotararii luate de Pascariu&Co. a solicitat Consiliului de Administratie al Tarom prelungirea mandatului lui Heinzmann, socotind ca rezultatele acestuia au fost remarcabile. Pentru ca unii membri ai consiliului nu au fost de acord, Ministerul Transporturilor le-a cerut demisia.

Singurul care a cedat a fost directorul executiv Nicolae Demetriade. Dan Pascariu a refuzat, desi el se afla intr-un conflict de interese evident, fiind in acelasi timp si angajat al grupului de firme aflate in proprietatea lui Ion Tiriac, care detine o companie de transport aerian. Cum domnul Pascariu tine cu dintii de functia de la Tarom, poate ca ar fi bine ca domnul Ion Tiriac sa-l lase sa faca ceea ce-i place, destituindu-l, pentru a inlatura orice dubiu in legatura cu activitatea duplicitara a acestui domn, care este plina de multe semne de intrebare si mai multe de mirare si care au fost pe larg relatate de presa la vremea in care Bancorex se prabusea sau Rompetrol se privatiza.
 

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x