Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Succes in loc de stres, 3 reguli de urmat in afaceri


Succes in loc de stres, 3 reguli de urmat in afaceri
de la 20 Oct. 2008
Tags: afaceristresopotunitati de afaceri



                       Succes in loc de stres, 3 reguli de urmat in afaceri

1. Acceptati ceea ce nu puteti schimba in afaceri

Este imposibil sa modificati ceea ce s-a intamplat pana in clipa de fata. Totul este prins in inchisoarea trecutului si nimic nu poate evada de acolo.

Nu va irositi energia incercand sa schimbati istoria. Nu aveti nicio sansa.

Nu va plangeti ca ati ratat o oportunitate in afaceri. Fiti pregatiti sa nu o pierdeti si pe urmatoarele oportunitati de afaceri.

Daca ati pierdut foarte mult investind gresit, recuperati ce mai puteti recupera si cautati o noua investitie in afaceri.

Nu incercati sa recastigati un client important care s-a jurat sa nu mai faca afaceri cu dumneavoastra. Strangeti randurile si cautati un alt client la fel de profitabil.

Daca cineva v-a facut un mare rau, nu cheltuiti timp si resurse ca sa va razbunati.

Uitati, iertati, luati eventual totul de la capat si urmariti-va obiectivul. Eliberati-va din catusele trecutului. Clipa de fata este singura realitate.

Ce sa faceti?

Luati un pix si o foaie de hartie. Scrieti tot ceea ce vi s-a intamplat in trecut si va produce o stare de stres, de neliniste, de incordare ori de cate ori vi le aduceti aminte. Aprindeti o bricheta sau un chibrit. Si dati foc tuturor necazurilor.

In realitate nu e chiar atat de simplu sa scapati de umbrele trecutului. Dar perseverati si straduiti-va sa uitati. Evitati in mod constient sa va framintati vizavi de ceea ce este de-acum istorie. Odata cu trecerea timpului, veti uita cu siguranta ranile din urma.

2. Schimbati ceea ce va sta in putere

Singurul control real pe care il avem este cel vizavi de gandurile si actiunile noastre imediat urmatoare. De aceea, e bine sa nu reactionam brusc la ce ni se intampla, la actiunile ori remarcile celor din jur.

Un client nervos si pus pe harta va abordeaza exact cand sunteti cu nervii la pamant. Reactia imediata este de a-l da in suturi pe usa afara. Abtineti-va.

Realizati ca un angajat a facut neintentionat o greseala. Va vine sa dati cu el de pamant. Nu sunteti doar el si dvs. in birou. Abtineti-va.

Ce sa faceti?

Cand simtiti un impuls puternic de a reactiona imediat, opriti-va. Bagati-va mainile in buzunare, nu spuneti nimic si indepartati-va cativa pasi. Ganditi. Cautati cea mai buna solutie. Abia acum reactionati.

Stiu, usor de zis, greu de facut. Insa trebuie sa incercati. Altfel, pierdeti controlul si va lasati dusi de val.

Concret, cum trebuie sa procedati in momentele de mai sus?

Clientul nervos. Scuzati-va ca trebuie neaparat sa mergeti la toaleta. Retrageti-va si linistiti-va. Ganditi-va la banii pe care ii puteti castiga de pe urma acestui client. Zambiti. Intoarceti-va si lasati clientul sa-si verse oful pana la capat. Nu spuneti absolut nimic pana nu se linisteste. Cand tonul vocii clientului a ajuns la normal, intrebati-l calm cu ce il puteti ajuta acum.

Greseala angajatului. Asteptati pana cand ramaneti intre patru ochi cu angajatul dvs. Nu criticati niciodata pe cineva in public. Si nu spuneti "Esti un neispravit", ci "Procedand astfel, clientul s-ar putea sa nu mai cumpere de la noi".

3. Evitati ceea ce nu puteti controla ori schimba in afaceri.

Spre exemplu, nu lasati afacerea dvs. sa ajunga sa fie dependenta de un singur furnizor sau de un singur client. Nu va incredeti intr-un partener de afaceri pe care il cunoasteti de foarte putin timp, care va promite "marea cu sarea" si va cere acum un avans consistent.

Practicati intotdeauna scepticismul sanatos in afaceri, actionati cu prudenta si ocoliti pe cat posibil situatiile  pe care nu le puteti controla.

 




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016