10 minciuni din publicitate

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
10 minciuni din publicitate 10 minciuni din publicitate
de Manager.ro la 27 Ian. 2014
Urmareste-ne pe Google News
minciunipublicitatereclameexpertiprodusebani

La nivel intelectual, stim ca reclamele ne mint. Nimeni nu ia in serios afirmatia potrivit careia Axe ne va ajuta sa fim mai seducatori sau o pasta de dinti ne va albi dintii dupa o singura periere. Totusi, in ciuda acestor cunostinte primare, ne lasam dusi de val. Iata zece minciuni evidente din zona publicitatii, in care nu ezitam sa credem.

10. Cuvintele chiar inseamna CEVA
 
Un cuvant de genul "deluxe" nu insemna altceva decat "orice, in afara de deluxe...". De exemplu, sa luam produsul McLean Deluxe, un esec al McDonald's, in cazul caruia "deluxe" a fost sinonim cu "plin de apa".
 
Ce spuneti insa de cuvinte precum "light" sau "continut redus de grasimi"? Ei bine, anul trecut un grup pentru protectia consumatorilor a realizat un studiu care arata ca diferenta dintre "light" si produsele obisnuite este aproape INEXISTENTA. De asemenea, au fost comparati biscuitii "light" cu cei "normali", descoperindu-se o diferenta de doar 8 calorii; un alt studiu a masurat nivelul grasimii din branza "light", care s-a dovedit a fi foarte ridicat. 
 
Cei din publicitate se joaca insa cu vorbele. Mai periculoase sunt aceste "adjective" in cazul unor produse precum "vodca premium", presarata cu benzina, pentru o aroma mai puternica.
 
9. Cifrele chiar inseamna CEVA
 
"97% dintre femei prefera deodorantul X"... Sa luam si exemplul unturii de peste, care ar trebui sa-i ajute pe elevi sa se concentreze mai bine. Un studiu a vrut sa dovedeasca beneficiile "remediului", numai ca savantii au cercetat nu untura de peste, ci Omega-3. Intre timp, studiul real asupra unturii de peste s-a dovedit a fi inutil. Vanzarile pastilelor cu untura de peste au inregistrat insa o crestere semnificativa. Asemenea "cascadorii" functioneaza excelent in industria sanatatii.
 
8. Expertii stiu despre CE anume vorbesc
 
Multi dintre noi recunoastem ca nu suntem atotstiutori. De aceea, analizam ceea ce spun expertii. Multi dintre experti sunt insa niste escroci. In 2013, compania de medicamente Pfizer a platit despagubiri de 60 milioane dolari, dupa ce angajatii sai au mituit doctorii pentru a le recomanda produsele. Scandalul nu este insa similar. "Expertii" sunt pretutindeni. 
 
7. Un produs chiar ARATA ca in fotografie
 
Cel mai bun exemplu in acest sens este McDonald's. Unii au comparat produsele din fotografiile reclamelor cu cele din restaurante. Diferenta este vizibila. Chiar daca firmele alimentare sunt obligate sa foloseasca alimente reale in reclame, asta nu inseamna ca nu le pot "cosmetiza". Lipici, ulei de motor, crema de ghete - daca hamburgerul respectiv arata bine, fotografii il vor imortaliza ca pe un star de la Hollywood. Ce-ar fi insa sa nu mai avem asteptari prea mari?
 
6. Chiar FACE exact ce scrie pe cutie
 
In contextul aparitiei virusului SARS si a altor epidemii, piata pentru produsele de igiena pentru maini a explodat. In SUA, vorbim despre Lysol si Kleenex. Acestea au insinuat ca produsele lor ne-ar putea proteja impotriva infectiilor, lucru complet fals. Industria farmaceutica se bazeaza pe afirmatii nedovedite. Totusi, cumparam tot soiul de produse "miraculoase" si sfarsim prin a fi dezamagiti...
 
5. Calitatea este OBIECTIVA
 
Daca un produs iti satisface nevoile mai mult decat altul, inseamna ca are o calitate mai buna. Nu este insa adevarat. Conceptul de "calitate" poate fi manipulat de minciunile publicitare. Sa vorbim despre berea italiana Peroni. In Anglia, este o bere foarte scumpa; in Italia, este aproape cea mai ieftina. 
 
Oamenii tind sa creada ca un vin de 90 de dolari este mai bun decat unul ieftin, desi ambele sunt "de doi bani". 
 
4. Produsele "branduite" sunt mai BUNE
 
Pentru unii, cafeaua de la Starbucks este cea mai buna. Ei bine, in urma unui experiment in care consumatorii au fost legati la ochi, cafeaua de la Walmart a fost mai apreciata decat cea de la Folgers, Maxwell House si la acelasi nivel cu Starbucks. Oamenii nu pot face foarte bine diferenta intre produsele scumpe si cele ieftine. 
 
Acelasi lucru se intampla si cu rivalitatea dintre Pepsi si Coca-Cola. Consumatorii legati la ochi au spus ca Peisi este o bautura mai buna - pana cand li s-a spus ca intr-adevar este Pepsi, cand s-au razgandit. Pepsi a avut un gust mai prost dupa ce subiectii au fost instiintati ca beau... Pepsi. 
 
3. Este alegerea TA
 
Cum s-ar simti consumatorii de Pepsi daca li s-ar spune ca sunt needucati, citesc publicatii proaste si se uita prea mult la televizor? 
 
Toate aceste afirmatii apartin unui studiu nefondat. Unii l-au luat insa in serios. Discutam despre marketingul de identitate, care transforma produsele de consum in ALEGERI. Nu bem Coca-Cola, pur si simplu; suntem "consumatori de Coca-Cola" si alegerea bauturii reprezinta o extensie a personalitatii noastre.
 
2. Alegerea este un lucru BENEFIC
 
Publicitatea ne invata ca alegerea este un lucru bun pentru noi. Multe studii sustin asta. Eliminarea optiunilor ar duce la o lume guvernata de oameni disperati, pentru ca sfantul consumerism este aproape divin...
 
Paradisul consumatorilor nu ne face insa intotdeauna favoruri. Creierele noastre ne induc in eroare. Cand avem prea multe optiuni, ne chinuim sa alegem varianta corecta, ne speriem de "varianta gresita" si ne irosim viata intr-o stare de anxietate.
 
In cadrul unui studiu, participantii au primit doua tablete de ciocolata, dintr-o cutie de sase sau treizeci de asemenea produse; cei care au consumat ciocolata din cutia mai mica s-au dovedit a fi mai satisfacuti decat ceilalti, care au fost mai frustrati. Un alt studiu arata ca speed dating-ul si planurile privind pensia produc efecte asemanatoare. Creierul uman se sperie, se inhiba, cand are prea multe alegeri la indemana si devenim nefericiti, nemultumiti de viata noastra.
 
1. CHELTUIALA ne face mai fericiti
 
Cultura de consum este legata de o "sanatate mentala saracacioasa". Un studiu arata ca reclamele ii determina pe copilasi sa aiba asteptari prea mari de la anumite produse si o imagine negativa despre propria persoana. Nici adultii nu sunt imuni in fata consumerismului. Cei care pun prea mult accent pe bani si avere devin mai deprimati si sunt bantuiti mereu de teama de a nu-si pierde bunurile materiale. "Gandirea consumerista" ne transforma in niste oameni mai rai, dupa cum releva alt studiu. Totusi, cei din publicitate promoveaza mitul "cumparatorului fericit" - odata cu acesta, s-ar prabusi si cultura consumerista si ce ar face atunci marile companii si agentii de publicitate? (via listverse.com)

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x