5 modalitati EFICIENTE prin care te asiguri ca NU POTI FI DAT AFARA, in aceste vremuri tulburi
competente pandemiepastrare loc muncaasigurare job
Pentru generatiile actuale, nicicand vremurile nu au fost mai incerte. Pandemia ne-a facut sa constientizam care sunt lucrurile cu adevarat importante, in fruntea listei, aflandu-se, bineinteles, sanatatea fizica si cea financiara. Iar aceasta din urma este asigurata, de cele mai multe ori, de un loc de munca stabil.
Aproape 50% dintre respondentii unui sondaj privind
satisfactia profesionala au spus ca siguranta locului de munca este mult mai importanta acum decat era inainte de pandemie.
In vremuri de incertitudine si dificultati economice este important sa investesti in consolidarea pozitiei tale in cadrul companiei.
Iata o strategie utila daca vrei sa-ti pastrezi locul de munca.
Deveniti mai productivi
Chiar daca muncesti pe branci, chiar daca vii primul si pleci ultimul de la serviciu, cat timp cat nu ai rezultate, nu vei avea jobul asigurat in cazul unei crize. De aceea, schimba-ti stilul de lucru, punand accent pe rezultate.
Daca ai prea multe pe cap, fa o lista cu prioritati sau poti delega sarcini astfel incat, pe ansamblu, sa atingi o eficienta cat mai mare. Cand angajatorul va evalua performanta profesionala, va vedea cat efort ai depus pentru indeplinirea sarcinilor.
Fiti mai flexibili
In pandemie, mai mult ca oricand, companiile au nevoie de angajati eficienti si flexibili. Capacitatea de adaptare la schimbari este una dintre cele mai dorite de companii. Iar adaptarea la schimbare nu trebuie perceputa ca o amenintare la adresa stabilitatii profesionale. Foloseste vremurile acestea pentru a invata si a-ti imbunatati rezilienta in competitia cu diversele obstacole.
Cand inveti cel mai bine: pe bancile scolii sau in amfiteatru, sau in conditiile uneia dintre cele mai mari crize medicale? Gandeste-te ca experienta acumulata acum o vei impartasi celor care abia acum se nasc si carora le va veni greu sa creada in ce conditii ai muncit.
Nici tu nu ai apucat Al doilea razboi mondial, dar, din fericire, ai auzit povestile bunicilor sau pe cele ale strabunicilor.
Dobanditi competente noi
In acest context, este cat se poate de clar ca experienta ta profesionala se va imbogati si vei dobandi competente noi. Mentinerea la curent cu progresele tehnologice este necesara indiferent de profesia pe care o ai.
Si, indiferent de domeniul in care lucrezi, tehnologia devine tot mai importanta. Pentru a tine pasul si pentru a-ti asigura locul de munca, este esential sa fii proactiv in ce priveste cunostintele de utilizare a computerului si a noilor echipamente.
Fiti intelegatori
In situatii de criza, companiile trebuie sa ia decizii neplacute pentru a supravietui. Deci, fii intelegator si atent la imaginea de ansamblu. Vremurile dificile le resimt toti, de la angajatii obisnuiti, la managerii si directorii de companii. Acestia din urma s-ar putea sa fie nevoiti sa reduca personalul. Cel mai bine este sa intelegi deciziile si sa accepti ca astfel de masuri sunt necesare pentru ca firma in care lucrezi sa supravietuiasca.
Daca ai meritul de a-ti pastra functia, iti poti arata sprijinul fata de companie, venind cu idei si cu incurajari de a vedea lucrurile bune. Astfel, demonstrati ca empatizati, intelegeti si gestionati fiecare provocare cu maturitate si profesionalism.
Daca esti liderul unei echipe, fii asertiv, incurajeaza-ti colegii si comunica transparent. Anumite stiluri de conducere cresc gradul de implicare a angajatilor, fapt care contribuie la rezultate mai bune ale companiei.
Fiti empatici
Fara indoiala, abilitatile profesionale pot fi masurate prin nivelul de cunostinte dintr-un domeniu anume. Insa, poti fi doctor docent, daca nu dispui de abilitati umane s-ar putea sa nu fi apreciat.
Competentele legate de interactiunea umana - cum sunt comunicarea, empatia, persuasiunea, capacitatea de adaptare, lucrul in echipa sunt la mare cautare.
Si atitudinea este importanta in modul in care esti perceput de ceilalti. Intodeauna va fi apreciat cineva calm, pragmatic, dar care stie sa si zambeasca, o persoana prietenoasa care-si respecta sefii, colegii si clientii.
Desi nu exista garantii, aceste recomandari te vor ajuta sa-ti consolidati pozitia in cadrul companiei si sa-ti dezvolti setul de competente.