Cum ar trebui sa-ti anunti seful ca-ti dai demisia si CAND e momentul ideal
demisiecerere demisietext demisie
In orice relatie contractuala de munca, demisia este un act radical, unilateral si, in acelasi timp, un moment delicat in cariera oricarui angajat. Tocmai de aceea, indiferent de ce anume te determina sa-ti dai demisia este bine ca aceasta sa nu echivaleze cu trantitul usii in nasul angajatorului, care, oricum, nu te-a tinut cu forta in compania din care vrei sa pleci.
Asa ca
demisia trebuie facuta cu tact, pentru a ramane intr-o relatie cordiala cu angajatorul si pentru o eventuala noua colaborare.
Asadar, lasa loc de buna ziua si respecta cateva reguli de bun simt.
Alege cu grija momentul
Indiferent ca ai ajuns sa-ti urasti locul de munca sau ca nivelul salarial nici macar nu-ti mai acopera cheltuielile, demisioneaza numai dupa ce ai promisiunea ferma sau chiar un document semnat ca vei fi angajat in alta parte. De asemenea, tine cont ca va trebui sa mai ramai in preaviz aproximativ 20 de zile lucratoare sau mai multe daca ai functie de conducere.
Cu toate acestea, e posibil sa poti pleca si fara respectarea preavizului, daca te intelegi cu angajatorul. Oricum ar fi, fa in asa fel incat plecarea ta si prima zi la noul loc de munca sa fie cat mai apropiate in timp.
Atentie la cum iti anunti demisia
A-ti anunta demisia prin SMS, e-mail sau prin telefon inseama lipsa de tact si de politete. Unele companii au formulare standard pentru demisie. Nu trebuie decat sa completezi liniile punctate. Daca nu exista un tipizat va trebui sa concepi un text prin care sa-ti anunti demisia. Alege o formulare cat mai diplomata si prietenoasa, ca sa te desparti de echipa ta in termeni cordiali.
Tine cont ca orice demisie inseamna ca firma la care lucrezi trebuie sa gaseasca un inlocuitor si, pana atunci, sa aloce din sarcinile tale altor angajati.
Gandeste-te si la momentele placute traite la actualul loc de munca si-ti va fi mai usor sa redactezi textul, in care este recomandat sa le multumesti colegilor si sefilor pentru oportunitatea de a lucra impreuna si pentru ce ai invatat de la ei.
Sterge informatiile personale
Daca ramai in preaviz, foloseste acest timp si pentru a sterge din computerul si telefonul dat de angajator toate documentele personale, fotografiile, contactele si nu uita sa te deloghezi de pe adresele de e-mail si de pe conturile de retele sociale, pentru ca, dupa plecarea, ta computerul va fi folosit de altcineva.
Noul angajat nu ar trebui sa aiba acces la informatiile tale personale. Asa ca, ar fi bine sa iei aceasta masura inainte de a-ti da demisia, pentru ca este posibil ca seful sa te invite sa pleci imediat si atunci nu vei mai avea acces la computer.
Munceste ca si cand nu ai pleca
Dupa ce ti-ai anuntat plecarea, continua activitatea la fel, cu diferenta ca trebuie sa faci cat mai usoara trecerea sarcinilor tale spre altcineva. Nu le arata colegilor ca esti suparat, ca nu mai ai chef de munca sau ca te bucuri ca vei pleca si nu te lauda cu noul tau job.
Dupa ce ai anuntat departamentul de Resurse Umane ca vei pleca, intereaba daca mai ai dreptul la zile de concediu de care inca nu ai beneficiat sau daca acestea pot fi platite. Este important sa discuti toate aceste aspecte si sa-ti cunosti drepturile.
Un alt aspect de care ar fi bine sa tii cont este modul in care te vei desparti de colegi. Scrie un e-mail plin de caldura celor cu care te-ai inteles bine sau discuta personal cu ei.