Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a atras atentia asupra unei noi scheme de inselatorie care vizeaza contribuabilii. Escrocheria implica un apel telefonic fals din partea unor presupusi inspectori Antifrauda, care folosesc numarul de contact al Call Center-ului ANAF (031.403.91.60). Acesti apelanti se prezinta drept reprezentanti ai Antifrauda si solicita date personale sau informatii detaliate despre creditele si conturile persoanelor contactate.
Reprezentantii ANAF trag un semnal de alarma si subliniaza ca functionarii din cadrul Directiei Generale Antifrauda nu contacteaza contribuabilii prin intermediul Call Center-ului institutiei. Contactele efectuate de catre Call Center-ul ANAF sunt in principal pentru a furniza informatii generale in domeniul fiscal si IT, la solicitarea initiala a contribuabilului.
Este important de mentionat ca situatiile in care agentii Call Center-ului ANAF initiaza contacte directe cu contribuabilii sunt rare si se limiteaza la oferirea de completari sau clarificari la cererile de asistenta, intotdeauna dupa ce contribuabilul a initiat in prealabil apelul.
ANAF transmite cu aceasta ocazie ca agentii Call Center-ului nu au voie sa solicite sau sa ofere date personale. Informatiile considerate confidentiale, cum ar fi datele bancare, CNP-ul, detalii despre sume de bani, plati, credite sau alte informatii legate de secretul fiscal, nu sunt solicitate sau oferite in timpul interactiunilor cu Call Center-ul institutiei.
Aceasta schema de inselatorie reprezinta o incercare de a pacali contribuabilii, astfel incat acestia sa ofere informatii sensibile sub pretextul unor verificari sau solicitari oficiale. ANAF indeamna contribuabilii sa fie extrem de vigilenti si sa nu ofere astfel de informatii prin telefon, ci sa verifice intotdeauna autenticitatea apelului sau sa contacteze direct institutia pentru a confirma solicitarile de date personale. Protejarea informatiilor personale ramane o prioritate pentru ANAF, iar prevenirea acestor tentative de inselaciune este esentiala pentru protejarea contribuabililor impotriva fraudelor.
Escrocheria este clasica, nefiind pentru prima data cand se intampla asa ceva. Anterior, au existat reclamatii cu privire la anumite apeluri venite din partea unor presupusi reprezentanti ai institutiilor bancare. Pe acelasi model, infractorii solicitau informatii personale, precum CNP-ul sau date bancare.
Te-ar putea interesa si A mai ramas o luna si jumatate: acesti romani primesc bani mai multi de la stat. Pot sa-i cheltuiasca pe orice vor
Sursa foto: facebook/anaf
Ultimele NOUTATI
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori
Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi: Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung
Finantari uriase pentru IT-isti romani: 60 de milioane de motive sa crezi in ideea ta
FMI anunta o franare economica globala: „Nu am mai vazut asa ceva in ultimul secol!”
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si
Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori
Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi: Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung