Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Call center pentru cei care vor sa obtina Certificatele de Situatie de Urgenta


Call center pentru cei care vor sa obtina Certificatele de Situatie de Urgenta
de Vlad Strunescu la 02 Apr. 2020
Call center pentru cei care vor sa obtina Certificatele de Situatie de Urgenta
Tags: obtinere csuobtinere certificate urgentabeneficiari certificate urgentacall center ministerul economiei

Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a infiintat un call-center pentru cei care au in continuare intrebari referitoare la Certificatele de Situatii de Urgenta. Numerele de telefon sunt: 0751.513.210 si 0751.216.870.


Ministerul ii roaga pe cei interesati ca inainte de a apela aceste numere de telefon sa consulte si pagina de internet a Ministerului Economiei: www.economie.gov.ro www.imm.gov.ro - sectiunea dedicata Mediului de Afaceri, precum si pagina oficiala de Facebook a ministerului: https://www.facebook.com/Economie.gov.ro/, unde sunt publicate informatii utile referitoare la Certificatele de Situatii de Urgenta. 

Citeste si: Agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca proceseaza solicitarile de obtinere a somajului tehnic
 
 
Posibile intrebari frecvente ale celor care vor sa obtina Certificatele de Situatie de Urgenta:
 
Cum pot  beneficiarii programelor nationale sa suspende obligatiile contractuale pe perioada starii de urgenta?
 
Obligatiile contractuale pot fi suspendate pe perioada starii de urgenta, de catre beneficiarii programelor nationale care au inchis sau redus activitatea, la cerere, urmand urmatorii pasi:
 
- transmiterea unei notificari prin e-mail catre Agentia pentru IMM, Atragere Investitii, Promovare Export (AIMMAIPE) cu care a incheiat acordul de finantare cu privire solicitarea de a suspenda clauzele contractuale, fara a astepta raspuns de la institutie;
 
- solicitarea online pe site-ul prevenire.gov.ro, in perioada urmatoare, a unuia dintre tipurile de Certificat de Situatie de Urgenta -Tip 1 (albastru) sau Tip 2 (galben), emise de catre MEEMA, conform Ordinului Ministrului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri nr. 791/2020 - certificatul se va prezenta ulterior reprezentilor AIMMAIPE la vizitele de monitorizare sau se va folosi in aceasta perioada in relatiile cu institutiile publice pentru obtinerea, in conditiile legii, de facilitati de creditare, masuri de sprijin, ori in relatiile comerciale: amanarea la plata pentru serviciile de utilitati, invocarea de forta majora.
 
Pot beneficia de somaj tehnic daca sunt beneficiar al programelor nationale?
 
Da - somajul tehnic va fi obtinut in urma depunerii, de catre angajator, prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.
 
Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic  pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare  a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2
 
Cand se vor incheia actele aditionale?
 
Actele aditionale se vor incheia dupa finalizarea starii de urgenta.
 
Se va prelungi temenul de depunere a decontului pentru beneficiarii SUN 2018?
 
MEEMA are in vedere solicitarile beneficiarilor de prelungire a termenului de decont si va actiona in acest sens in perioada urmatoare.
 
Firme care au deschis activitatea in perioada decembrie 2019 - februarie 2020 si nu pot justifica o scadere de 25% a veniturilor.
 
Aceste societati pot opta pentru certificat de tip TIP 1 (ALBASTRU)- destinat solicitantilor care cer acordarea  pentru ca au intreruperea totala sau partiala a activitatii ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta decretate.
 
Clarificari legate de semnatura electronica in procesul de obtinere al CSU
 
Declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal, prin care solicitantul isi asuma ca toate informatiile furnizate in vederea obtinerii certificatului sunt conforme cu realitatea si respecta legislatia in vigoare va fi semnata de catre reprezentantul legal. in situatia in care reprezentantul legal nu detine semnatura electronica, acesta poate semna olograf, urmand ca toate documentele ce urmeaza a fi incarcate in platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declaratia pe propria raspundere) sa fie semnate electronic de catre imputernicitul desemnat in acest sens – adica il poate imputernici sa semneze electronic documentele pe contabilul societatii, in declaratia pe propria raspundere existand un camp destinat imputernicirii.
 
Ce tip de certificat este necesar pentru a beneficia de ajutorul de somaj tehnic de 75%?
 
Nu este necesar.
 
Unde se solicita eliberarea certificatelor?
 
Certificatele de Situate de Urgenta vor fi solicitate si eliberate, exclusiv online, prin aplicatia ce va putea fi accesata din platforma http://prevenire.gov.ro.
 
De unde se descarca declaratia pe proprie raspundere?
 
Declaratia pe propria raspundere se va putea descarca din aplicatia dedicata, ce va fi operationalizata pe platforma http://prevenire.gov.ro.
 
Declaratia pe proprie raspundere este diferita in functie de tipul de certificatului de urgenta?
 
Nu. In Declaratia pe propria raspundere aveti o optiune, pe care trebuie sa o bifati pentru a preciza ce fel de CSU doriti.
 
Persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale, care nu se incadreaza pentru somaj tehnic, pot beneficia de CSU?
 
Orice operator economic a carui activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2 si a inregistrat reducerea incasarilor sau veniturilor in luna martie 2020 cu un procent de minim 25% fata de media incasarilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020 sau este inchis poate solicita CSU pentru a fi ajutat in relatiile cu institutiile publice pentru obtinerea, in conditiile legii, de facilitati/ masuri de sprijin (cum ar fi plata utilitatilor, in relatiile comerciale etc.)
 
Administratorii de microfirme care isi obtin veniturile prin dividende pot beneficia de certificate?
 
Certificatele de Situatie de Urgenta se acorda operatorilor economici a caror activitate este afectata de pandemia SARS-CoV-2.
 
Agentiile de turism, cod CAEN 7912, 7911, ce tip de certificat pot solicita?
 
Daca sunt afectate la incasari/venituri - pot solicita CSU tip 2 (galben).
 
Daca sunt afectate ca umare a efectelor deciziilor autoritatilor CSU de tip 1(albastru).
 
Firmele beneficiare Start-up Nation pot solicita CSU?
 
Da, toti operatorii economici a caror activitate este afectata de pandemia de SARS-CoV-2 pot solicita CSU, dupa cum urmeaza:
 
TIP 1 (ALBASTRU) - eliberata in baza declaratiei pe propria raspundere ce va putea fi descarcata de pe platforma gov.ro in momentul operationalizarii aplicatiei electronice, din care rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta.
TIP 2 (GALBEN) - eliberata in baza declaratiei pe propria raspundere ce va putea fi descarcata de pe platforma gov.ro in momentul operationalizarii aplicatiei electronice din care rezulta inregistrarea unei diminuari a incasarilor/veniturilor in luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor/veniturilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

Jurnalist Manager.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine


Ultimele NOUTATI

Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016