Cat de multumiti si de optimisti sunt antreprenorii romani de afacerile lor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cat de multumiti si de optimisti sunt antreprenorii romani de afacerile lor Cat de multumiti si de optimisti sunt antreprenorii romani de afacerile lor
de Alexandra Stanescu la 15 Iun. 2017
Urmareste-ne pe Google News
antreprenori romaniantreprenoriat romaniaavantaje antreprenoriat

Microsoft a realizat un studiu destinat sectorului companiilor mici si mijlocii, considerat cel mai dinamic din Europa - 99% dintre afacerile europene fiind IMM. De asemenea, 85% dintre angajatii din UE lucreaza in cadrul IMM.

Studiul ilustreaza caracteristicile definitorii ale activitatii afacerilor mici si mijlocii si atitudinea acestora fata de schimbarile economice si tehnologice. La studiu au participat 13.000 de IMM din 19 tari europene, inclusiv Romania, reprezentata de 500 de respondenti.
 
Motivele personale raman adesea foarte importante in preferintele romanilor de a pune bazele unei mici afaceri. 49% dintre romanii participanti la studiu, cel mai ridicat procent de respondenti, spun ca au facut acest pas din dorinta de a se simti mai in siguranta atunci cand vine vorba de propriul viitor. 
 
Tot 49% spun ca au intemeiat o afacere pentru a gasi un echilibru mai bun intre viata personala si cea profesionala, mult peste media europeana de 31% si mai mult de dublu fata de procentul respondentilor provenind din tari cu o puternica traditie antreprenoriala, cum sunt Germania, Danemarca sau Belgia. 
 
Segmentul afacerilor mici si mijlocii este unul privit favorabil in Romania - cel putin comparat cu tarile din jur. 31% din respondentii romani considera ca munca intr-o IMM le-a adus avantaje financiare - cu 12% mai mult decat media europeana a studiului, aflandu-se pe locul doi dupa Polonia conform acestor raspunsuri. 
 
Romania este urmata de tari din regiune precum Ungaria, unde doar 21% din respondenti au mentionat avantajele financiare drept beneficiu al activitatii intr-o IMM, de Cehia, unde 18% dintre intervievati au aceeasi opinie, si de Slovacia, unde media respondentilor care au optat pentru acelasi raspuns a fost de 12%.
 
Atitudinea pozitiva a romanilor fata de afacerile mici si mijlocii se regaseste si in numarul extrem de mic, 3% dintre respondenti, care nu au reusit sa numeasca nici un aspect pozitiv al acestora, comparat cu procente de doua cifre inregistrate in tarile din restul Europei.
 
Studiul a atins si aspectele mai putin pozitive ale activitatii dintr-o IMM. La nivel european, 34% dintre intervievati au indicat stresul ca fiind principalul factor negativ. In Romania, 43% dintre participanti au ales aceasta varianta, ocupand locul doi in clasament, dupa Turcia. La polul relaxat al clasamentului se afla Olanda, cu 22%.
 
Insa, la increderea in viitor, atitudinea pozitiva a respondentilor din Romania a depasit media europeana de 59% - pe plan local, 78% dintre respondenti sunt optimisti in ceea ce priveste viitorul. Primul loc din acest clasament este ocupat de Olanda, cu 79% dintre angajati si proprietari de afaceri increzatori in viitorul lor. 
 
La polul opus este Grecia, unde 70% dintre respondenti se declara pesimisti cu privire la viitor, urmata de Turcia, cu 39% sentiment negativ.
 
Afacerile mici si mijlocii nu pornesc intotdeauna cu un plan de business bine stabilit. Concret, Romania se afla in top 3 tari care nu intocmesc niciun plan de afaceri, cu un procent de 25%. Turcia este tara fruntasa la planificare.
 
La nivel european, o parere unanim acceptata, care a inregistrat cote inalte de raspuns, este aceea potrivit careia, tehnologia aduce flexibilitate unei afaceri. Tot la capitolul impact pozitiv al tehnologiei in afaceri, peste 90% dintre respondentii Greciei, Romaniei sau Kazahstanului considera ca tehnologia ii ajuta sa economiseasca timp, comparat cu o medie mult mai ponderata a respondentilor din Olanda, Suedia sau Germania, unde media se situeaza in jur de 60%. 
 
Intrebati ce semnifica procesul de digitalizare prin prisma afacerilor lor, respondentii din Romania au ales reducerea muncii cu hartii ca principal efect al acestui proces - aproape 40% dintre ei. Pe locurile doi si trei, s-au aflat mobilitatea crescuta a muncii si posibilitatea unei analize mai eficiente a datelor de piata prin instrumentele pe care transformarea digitala le pune la dispozitie.
 
Potrivit studiului Microsoft, statele ce provin din piete cu o istorie mai scuta a sectorului IMM (cum ar fi Turcia, Grecia, Rusia, Polonia sau Romania) considera automatizarea proceselor unei afaceri (managementul digital al clientilor, al resurselor sau analiza de date de piata) drept unul dintre marile avantaje ale digitalizarii, peste media europeana.
 
In acelasi timp, potrivit studiului Comisiei Europene DESI (Digital Economy and Society Index),  Danemarca, Finlanda, Suedia si Olanda au cele mai evoluate economii din UE din punct de vedere al digitalizarii, urmate de Luxemburg, Belgia, Marea Britanie si Irlanda. Romania, Bulgaria, Grecia si Italia au obtinut cele mai mici scoruri DESI. 
 
O explicatie a decalajului dintre entuziasmul fata de tehnologie si tehnologizarea de facto a afacerilor ar putea fi ciclul de integrare a tehnologiei in afaceri, foarte diferit intre aceste tari. In timp ce tarile cu scoruri DESI mari inteleg prin integrarea tehnologiei solutii avansate, pe care le folosesc deja, tarile din grupul in care se afla si Romania nu au integrat decat in procent foarte mic aceste tehnologii.
 
Comparat cu restul tarilor incluse in studiu, Romania are deopotriva cei mai multi antreprenori care declara ca folosesc, in mod regulat aceeasi tehnologie acasa si la birou, dar si cei mai multi (44%) care spun ca deciziile de tehnologie sunt o componenta regulata a afacerii lor. 
 
Prin contrast, din Danemarca, tara cu cel mai ridicat indice DESI, doar 17% au raspuns acelasi lucru.
 
In ceea ce priveste modul in care IMM interactioneaza cu clientii, Romania se situeaza aproape de media europeana pe patru din cinci categorii de interactiune analizate (email, portal de e-commerce, discutii fata in fata, via telefon) si peste media europeana, la interactiunea cu clientii prin social media.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Life Style

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?

today09 Mai. 2025
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Economie

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa

today09 Mai. 2025
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Protectia datelor cu caracter personal

Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii

today09 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Companii

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today09 Mai. 2025
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Companii

Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria

today08 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x