CE aloca 111 milioane de euro pentru promovarea agriculturii europene
Anul viitor, producatorii agricoli din Uniunea Europeana vor beneficia de programe de 111 milioane de euro pentru a gasi noi piete si a promova consumul in afara si in interiorul Uniunii.
"Enjoy, it's from Europe" - suna noua politica de promovare adoptata, ieri, de Comisia Europeana.
Programul ii va ajuta pe producatorii agricoli sa intre sau sa-si consolideze pozitia pe pietele internationale si ii va face pe consumatorii europeni sa fie mai constienti de eforturile facute de fermieri.
"Productia agroalimentara europeana nu are egal la scara mondiala.
Exporturile UE, estimate la 110 miliarde de euro, creeaza locuri de munca si crestere, in zonele rurale din intreaga Europa.
Pentru a sustine aceasta evolutie pozitiva, am placerea de a va prezenta acest nou regim de promovare, care prevede o anvelopa de 111 milioane de euro destinata cautarii de noi oportunitati pentru produsele agroalimentare din UE precum si consolidarii prezentei noastre pe pietele existente", a declarat comisarul european pentru Agricultura, Phil Hogan, citat de Agerpres.
Principalele elemente ale noii politici de promovare sunt: o crestere semnificativa a ajutoarelor alocate pentru campaniile de promovare, de la 61 milioane de euro, la 200 de milioane de euro, in 2019; cresterea ratelor de cofinantare UE comparativ cu actualul regim, de la 50% la 70-80% (si pana la 85%, pentru Grecia si Cipru); infiintarea unei strategii europene de promovare mai concentrata.