Companiile aeriene si cele auto considera ca planul climatic propus de Comisa Europeana nu are solutii rationale

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Companiile aeriene si cele auto considera ca planul climatic propus de Comisa Europeana nu are solutii rationale
Companiile aeriene si cele auto considera ca planul climatic propus de Comisa Europeana nu are solutii rationale
de Vlad Strunescu la 20 Iul. 2021
Urmareste-ne pe Google News
plan mediu cefit for 55economie mediu

Comisia Europeana a prezentat un nou plan de combatere a schimbarilor climatice, stabilind reducerea emisiilor nete de gaze cu efect de sera cu 55% pana in 2030 fata de nivelurile din 1990 si obtinerea neutralitatii climatice in anul 2050.

 
Printre masurile propuse sunt cresterea costurilor pentru emisiile de CO2 generate de incalzire, transporturi si industrie; taxarea combustibililor pentru transporturile aeriene si navale; interzicerea, din 2035, a comercializarii autoturismelor noi diesel si pe benzina; utilizarea sporita a surselor regenerabile de energie, concomitent cu reducerea consumului; alinierea politicilor fiscale la obiectivele Pactului verde european; campanii de impadurire.

Citeste si: Cinci motive pentru care masinile electrice nu sunt o afacere atat de buna

 
Asa cum era de astepat, cei vizati au reactionat. Astfel, Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) considera ca interzicerea unei tehnologii, adica a masinilor cu motoare (tot mai eficiente) care ard combustibili fosili, nu este o solutie rationala in acest stadiu'', iar Asociatia Internationala a Transportului Aerian (IATA) a transmis ca noile taxe sunt contraproductive in raport cu obiectivul aviatiei sustenabile.  
 
Reprezentantii ACEA au explicat ca toate optiunile, inclusiv motoarele termice foarte eficiente, hibridele si vehiculele alimentate cu hidrogen trebuie sa joace un rol catre neutralitatea climatica. Presedintele ACEA, Oliver Zipse, a indemnat institutiile UE sa se concentreze mai degraba pe inovatie decat pe impunerea sau interzicerea unei tehnologii.
 
La randul sau, Willie Walsh, directorul general al IATA a declarat ca domeniul aviatiei se angajeaza sa conceapa planuri de decarbonizare, insa nu are nevoie de masuri punitive, cum ar fi impozitele, pentru a fi motivat sa se schimbe.
 
Walsh a atras atentia ca noile taxe vor lipsi sectorul aerian de bani care ar putea fi folositi pentru reducerea emisiilor prin innoirea flotelor si adoptarea de tehnologii curate.
 
Totodata, Thomas Reynaert, director executiv al Asociatiei Europene a Companiilor Aeriene, a spus ca, dincolo de transformarile pe care le va suferi domeniul sau de activitat, transportul aerian trebuie mentinut la preturi accesibile tuturor cetatenilor.
 
De asemenea, Peter Gattaz, presedintele Confederatiei Afacerilor Europene, a declarat ca trebuie gasit echilibrul intre ambitia climatica si provocarile economice si tehnologice.

Citeste si: Codrule, codrutule, sa nu te mai devoram, dragutule

Gattaz a mai spus ca, in ultimii 15 ani, industria europeana si-a redus emisiile cu aproape 35% si a pledat ca decidentii UE sa ofere un cadru de afaceri previzibil, care sa permita industriei europene sa faca investitiile necesare pentru decarbonizare.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Financiar-Bancar

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?

today16 Iun. 2025
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x