Coronavirusul chinezesc "insanatoseste" preturile din benzinariile romanesti

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Coronavirusul chinezesc insanatoseste preturile din benzinariile romanesti
Coronavirusul chinezesc "insanatoseste" preturile din benzinariile romanesti
de Vlad Strunescu la 16 Feb. 2020 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
ieftinire benzinaieftinire motorinaieftinire petrolepidemie coronavirusinflatie romania

La inceputul acestei saptamani, Banca Nationala a Romaniei uimea prin faptul ca includea, pentru prima data, la rubrica incertitudini si riscuri la adresa economiei, o amenintare biologica: epidemia de coronavirus.

Guvernatorul Bancii Nationale, Mugur Isarescu, a explicat ca virusul "made in China" poate tempera inflatia "made in Romania".

Citeste si: Sanatatea este si bunul cel mai de pret al economiei

Nu a trecut nicio saptamana, ca primele efecte anticipate de domnul guvernator au inceput sa apara acolo pe unde si de unde incepe, de multe ori, sa curga inflatia, adica la pompa de carburanti.

 
In timp ce, din fericire, un singur roman s-a intalnit, deocamdata, cu periculosul coronavirus, ceilalti ne-am intalnit cu preturi de mult uitate la carburanti.
 
Asa se face ca, in ciuda aprecierii dolarului american la maximum fata de leul romanesc (4,4 lei, cursul BNR de vineri, 14 februarie 2020) statiile din Bucuresti si Romania percep preturi mai mici la benzina si motorina.
 
Pretul unui litru de benzina a scazut sub pragul de 5 lei, in unele cazuri/locuri, relativ cu mult sub 5 lei.
 
Astfel, potrivit peco-online.ro, cel mai ieftin litru de benzina este vandut in Bacau (4,93 lei), iar cel mai ieftin litru de motorina in Constanta (5,04 lei).
 
In Bucuresti si Constanta, cel mai ieftin litru de benzina costa 4,98 lei; in Timisoara, 4,99 lei; in Cluj Napoca, 5,01 lei, in Iasi, 5 lei.
 
In acelasi timp, cele mai mici preturi la litrul de motorina sunt, in afara de Constanta, in Iasi (5,11 lei), Timisoara (5,14 lei), Bucuresti (5,15 lei), Cluj Napoca (5,17 lei).
 
Motivul este scaderea pretului petrolului sub 50 de dolari, cel mai redus nivel din ultimul an, ca urmare a iernii calduroase si mai ales a epidemiei de coronavirus.

China, tara din care a pornit temutul Covid 19, este cel mai mare consumator mondial de resurse, mai ales de petrol. Numai anul trecut, statul asiatic a fost responsabil pentru aproximativ 75% din cresterea cererii mondial de aur negru.

Citeste si: In China, coronavirusul a devenit o problema de partid. 1.370 de oameni au murit, pana acum, din pricina gripei
 
Cum, in epicentrul emidemiei, milioane de oameni sunt, practic, consemnati la domiciliu, in cadrul celei mai mari carantine din istorie, pe ansamblul statului asiatic, activitatea economica  este la un nivel mult mai scazut, iar cererea pentru “elixirul” care pune in miscare intreaga economie a Chinei si a lumii a scazut.
 
Faptul confirma estimarile Agentiei Internationale a Energiei (IEA), care, din cauza epidemiei de coronavirus, anticipa, pentru primul trimestru al acestui an, prima diminuare de dupa criza financiara globala din 2009.
 
Astfel, in primul trimestru din 2020, cererea de petrol este asteptata sa se diminueaze cu nu mai putin de 435.000 de barili pe zi.
 
Potrivit IEA, pietele petroliere se confrunta cu un surplus semnificativ de titei, in pofida ultimelor reduceri de productie decise de Organizatia Tarilor Exportatoare de Petrol si de statele partenere ale acesteia.
 
La randul sau, din cauza epidemiei din China, Organizatia Tarilor Exportatoare de Petrol, Rusia si alti mari producatori de petrol din afara organizatiei au stabilit reducerea productiei cu 1,7 milioane de barili pe zi pana la finele lunii martie.
 
Mai mult, Arabia Saudita, cel mai mare exportator mondial de titei, ar vrea o reducere si mai mare a productiei, dar Rusia se opune, deocamdata, acestei masuri.

Citeste si: Dacia lanseaza in Romania versiuni cu GPL pentru Duster si Logan

La prima vedere, ieftinirea substantiala a carburantilor este motiv de bucurie, insa, daca vor persista cauzele care au dus la scaderea preturilor, costul pentru economia mondiala - deci pentru noi toti - va insemna probabil o noua recesiune.

Foto: pexels.com
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x