Cum va arata piata auto in 2014: Programul Rabla, gata sa moara. Timbrul de mediu, modificat prea tarziu

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum va arata piata auto in 2014: Programul Rabla, gata sa moara. Timbrul de mediu, modificat prea tarziu Cum va arata piata auto in 2014: Programul Rabla, gata sa moara. Timbrul de mediu, modificat prea tarziu
de Manager.ro la 21 Ian. 2014
Urmareste-ne pe Google News
autovittimbrul de mediupiata autoromania 2014

Analiza din 2013 arata ca piata auto este foarte instabila si imprevizibila. In contextul discutiilor despre renuntarea la programul Rabla dupa 2014, marea intrebare este daca anul acesta nu va fi o editie ”muribunda” caracterizata printr-un interes scazut din partea celor implicati in program.

Daca programul Rabla va avea rezultate slabe, si daca se vor pune in continuare bete-n roate posesorilor de masini care doresc sa la vanda, nu ar fi exclus ca vanzarile de masini noi sa continue trendul descendent si in 2014, potrivit unei analize efectuate de portalul Autovit.ro.

La nivel declarativ s-a lasat de inteles ca timbrul de mediu va suferi schimbari si in 2014, insa este greu de crezut ca aceste modificari vor aparea la inceput de an, astfel ca efectele nefaste ale timbrului de mediu vor persista, iar oamenii vor mai pastra masinile, ceea ce inseamna o prelungire a blocajului pe piata interna.

In 2013, tranzactiile interne de masini second-hand s-au „prabusit”, iar termenul nu este unul exagerat, din moment ce reinmatricularile au scazut cu 150.000 de unitati anul trecut Multi proprietari de masini Euro 3 si Euro 4 produse inainte de 2007 au renuntat pur si simplu sa le vanda din cauza noului timbru de mediu.


In prezent piata este blocata, fara sperante de revigorare in viitorul apropiat. Indirect a avut de suferit din aceasta cauza si piata masinilor noi fiindca o parte dintre posesorii de masini second-hand au refuzat sa le mai vanda pentru a achizitiona masini noi sau mai noi decat cele pe care le vand.

Majoritatea celor care isi vand masina o fac pentru ca vor una mai noua, mai buna, mai sigura. Poate ca romanul nu isi ia o masina noua imediat, dar dupa ce ruleaza 1, 2, poate 3 masini second hand sunt sanse mari sa ajuna sa cumpere o masina noua. Iar daca autoritatile ii blocheaza aceasta dinamica, atunci sansele de a ajunge sa cumpere o masina noua scad considerabil.

Tinand cont de puterea de cumparare foarte putini romani au suficienti bani sau isi permit sa accesezze finantari pentru a cumpara o masina noua. Varianta de timbru de mediu introdusa in primavara a fost se pare cea mai neinspirata propunere din lungul sir de schimbari ale taxei auto, potrivit raportului.

A creat confuzie in piata, nu a stimulat atat de mult achizitionarea de masini nepoluante si a blocat tranzactiile cu masini second-hand pe plan intern. In plus, declaratiile autoritatilor despre o noua schimbare a taxei in 2014 au mentinut acel sentiment de asteptare, care inhiba tranzactiile auto si care a fost prezent constant in ultimii ani, descurajand cumpararea de masini.

Foto: bmw.com.

Ultimele NOUTATI

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Companii

Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria

today08 Mai. 2025
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Business

Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!

today07 Mai. 2025
Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce

today07 Mai. 2025
Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!
Analize

Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!

today07 Mai. 2025
ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala
Economie

ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala

today07 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x