Disney, BMW si Microsoft: cele mai autentice branduri din lume
Agentia Cohn&Wolfe realizeaza, inca din 2012, studii privind perceptia autenticitatii brandurilor. Anul acesta a fost alcatuit, pentru prima data, topul 100 al celor mai autentice branduri la nivel global.
Topul 100 al brandurilor percepute ca fiind cele mai autentice de catre consumatori a fost realizat pe baza a trei rapoarte anuale. In total, au fost chestionati 12 000 de consumatori, cu referire la 1600 de branduri si 14 industrii internationale.
Ce este autenticitatea si care sunt atributele sale?
Autenticitatea, definita drept "transparenta si onestitate" este asociata, in viziunea consumatorilor, cu 7 atribute specifice. Aceste atribute pot fi grupate in 3 categorii distincte:
Respect - Prima categorie este legata de gestionarea relatiilor interumane. Atributele incluse aici sunt "Tratarea corecta a clientilor" si "Protectia datelor clientilor". In ziua de astazi, respectarea informatiilor private este considerata esentiala de catre clienti in evaluarea unui brand.
Certitudine - cea de-a doua categorie se refera la capacitatea unui brand de a functiona in conformitate cu ceea ce declara. Cele doua atribute incluse sunt "Respectarea promisiunilor" si "Calitatea ridicata".
Transparenta - Un brand perceput ca fiind transparent are urmatoarele atribute: "Comunicare onesta", "Actiuni integre", "Abordare autentica".
Luand in considerare atributele autenticitatii, nu este suprinzator faptul ca
Disney este brandul aflat pe primul loc.
BMW, Amazon si Microsoft se situeaza pe urmatoarele 3 locuri. Apple, Intel, Audi, Samsung, adidas si Lego sunt celelalte branduri aflate in Top 10.
Converse si British Airline nu se bucura de aceeasi incredere din partea clientilor, situandu-se pe pozitiile 97 si 98, in ciuda notorietatii. Louis Vuitton, Cartier si l'Oreal ocupa pozitii similare.
Rezultatele acestor studii extinse demonstreaza cresterea importantei autenticitatii pentru modul in care consumatorii evalueaza un brand. Indiferent de industrie, brandurile trebuie sa puna accentul pe modul in care sunt percepute, prin raportarea directa la consumatori.
Sursa: authentic100.com