Dracula nu are nevoie de Romania, dar Romania are nevoie de Dracula
draculamitul draculaturism romanescfptsdan agathon
Dan Matei Agathon, fost ministru al turismului si actual presedinte al Federatiei Patronatelor din Turism si Servicii (FPTS), este de parere ca turismul romanesc nu va cuceri piata internationala fara exploatarea mitului Dracula, orice alte tehnici de promovare ar incerca.
Potrivit FPTS, construirea unui circuit al castelelor legate de mitul lui Dracula constituie o incercare de recuperare a profitabilitatii unei legende pe nedrept ignorate si marginalizate.
Fostul ministru crede ca, desi mai exista reticente pe plan intern fata de promovarea turismului romanesc pe baza brandului Dracula, "Romania nu a avut si nu va avea niciodata o alta legenda turistica mondiala atat de cunoscuta si de atractiva precum aceasta".
Ministrul care, pe vremea mandatului sau, lansase ideea construirii Dracula Park, spera sa nu mai fie nevoie de alti zece ani pentru ca mitul Dracula sa ajunga sa fie acceptat si folosit ca magnet pentru turistii straini.
"Ar fi o alta decada pierduta pentru turismul romanesc in ceea ce priveste potentialul sau international.
Mitul Dracula nu mai are nevoie de mult de Romania, pentru ca a fost preluat profesionist de industria de la Hollywood, precum si de operatorii de turism pragmatici din Marea Britanie sau din tarile Asiei de Sud-Est pentru care s-a transformat intr-o industrie de miliarde de euro.
Romania, in schimb, are nevoie mai mult ca niciodata de mitul Dracula pentru a iesi din izolationismul sau turistic contemplativ, fiind o tara care sade pe un munte de aur al promovarii gratuite la nivel international pe care refuza cu obstinatie sa-l foloseasca, spre propria sa pierdere", potrivit sefului FPTS.