Majoritatea romanilor prefera Dragobetele in locul Valentine’s Day. Ambele sarbatori imbunatatesc imaginea brandurilor
studii branduri dragobetestudii branduri valentines daysarbatori comerciale
Fie ca este vorba despre Valentine’s Day, fie ca e vorba despre Dragobete, luna februarie este prilej de promovare pentru branduri. Reveal Marketing Research a derulat un studiu care a analizat impactul acestor campanii asupra publicului roman, precum si ce fel de abordare este mai apreciata: accentul pe specificul local sau international.
Doar 27% dintre respondenti spun ca au vazut reclame cu promotii de Valentine’s Day, iar 54% declara contrariul. Dintre cei care au vazut astfel de reclame in aceasta perioada, 55% le-au vazut in mediul online, iar 45% mentioneaza canalele TV.
Reclamele stradale cu ocazia Valentine’s Day au fost mai putin mentionate de respondenti, doar 7% dintre ei spun ca le-au remarcat, iar promotiile vazute in magazine cu ocazia acestei sarbatori au fost mentionate de 24% dintre romani.
Brandurile care isi asociaza numele cu Dragobetele ar putea fi mai apreciate
Rugati sa aleaga intre sarbatorile din luna iubirii, romanii au preferat Dragobetele, in detrimentul Valentine’s Day. 38% dintre respondenti au ales sarbatoarea romaneasca, comparativ cu 16% care inclina spre Valentine’s Day.
Totusi, 28% dintre romani nu fac diferente si au declarat ca prefera ambele variante in egala masura.
Potrivit studiului, doar unul din trei romani este influentat de campaniile de Valentine’s Day sau de Dragobete.
Pentru a ajuta brandurile sa inteleaga mai bine impactul campaniilor lor asupra publicului, studiul a analizat si masura in care romanii sunt influentati de reclamele de Valentine’s Day si de Dragobete in decizia de cumparare.
Astfel, 26% dintre romani declara ca brandurile care au promotii cu ocazia Valentine’s Day i-ar determina sa achizitioneze produsul sau serviciul respectiv, pe cand 54% spun ca nu i-ar influenta acest lucru, sustinand ca ar cumpara acel brand, indiferent de promotii.
Rezultatele sunt similare si in cazul brandurilor care apeleaza la reclame cu ocazia sarbatorii de Dragobete.
Astfel, 30% dintre romani considera ca o astfel de reclama i-ar convinge mai degraba sa cumpere, comparativ cu 56% care ar ramane pasivi.
Foto: pexels.com