Metodele supermarketurilor pentru a ne face sa cumparam mai mult

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Metodele supermarketurilor pentru a ne face sa cumparam mai mult Metodele supermarketurilor pentru a ne face sa cumparam mai mult
de Mihaela Pascu la 26 Iul. 2017
Urmareste-ne pe Google News
supermarketurimarketingprodusecumparaturi

O regula simpla, indiferent ca mergem la piata, in supermarket sau la mall, spune sa plecam de acasa cu o lista bine definita si sa nu ne abatem de la ea. Sfatul seamana cu cel pe care i-l da mama Scufitei Rosii cand ii spune sa mearga drept spre casa bunicii si sa nu se abata de la drum fiindca in padure pandesc pericole, iar lupul cel infricosator e cel mai mare dintre acestea.

Lupul cel fioros pandeste si din supermarket: e cu ochii pe portofelul nostru. Ne pandeste pe dupa rafturi, doar-doar va reusi sa ne ademeneasca si sa ne inhate in burdihanul sau din care ne va scoate, cel mai probabil, doar urmatorul salariu. 
 
Cum reusesc insa supermarketurile sa ne faca sa cumparam mai mult, mai scump si sa ne abatem de la lista (pe care cel mai adesea nu o facem sau o uitam acasa)?
 
Mai intai de toate, plaseaza cele mai populare produse si branduri exact in mijlocul raionului astfel incat sa ne lovim de gama variata de produse indiferent din ce zona am veni si, desigur, sa le punem in cos (caci cine rezista tentatiei?). 
 
De asemenea, cele mai profitabile produse (pentru supermarketuri, nu pentru noi) sunt plasate la nivelul ochilor. In cele mai multe cazuri, produsele cele mai ieftine sunt situate pe raftul de jos. Unele companii situeaza insa, de exemplu, cerealele si unele dulciuri pe rafturile de mai jos, la nivelul la care copiii sa le remarce cel mai usor. 
 
Alimentele proaspete (fructe, legume, carne) sunt situate de regula aproape de intrarea in supermarket, iar zona are un design special, primitor, cu aspect curat pentru a face experienta de cumparare cat mai placuta. 
 
Gama de produse din supermarketurile mari, in general, a crescut considerabil, fiind inmultite si serviciile. Avem astfel zone destinate produselor de patiserie, branzeturilor sau produselor din carne, separate de regiunea cu rafturi. Iar fiecare astfel de zona in parte are un marketing diferit astfel ca sansele de a vinde mai multe produse cresc considerabil. 
 
La final de zi, eforturile de a face experienta de cumparare cat mai placuta da roade: ne-am bucurat ca am gasit sau regasit produsele preferate, am cumparat alimente care ne plac si plecam cu sacosa plina. Se intampla insa, odata ajunsi acasa, sa constatam ca pe lista erau doua, trei sau patru produse de care aveam nevoie si pe care le-am uitat cu desavarsire, sub magia multicolora a rafturilor din supermarket. Remediul? Poate doar curentul minimalist care invita la cumpatare si mai putin consumerism. In rest, desigur, sa ne lipim lista de cumparaturi pe frunte ar fi ideal. 
 
Redactor Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online

Ultimele NOUTATI

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x