"Observam o tendinta de crestere continua a interesului magazinelor online si a retailerilor de a-si dezvolta afacerile incepand cu tarile din regiune, ceea ce va duce, implicit, la o crestere a volumelor de colete procesate. Iar consumatorii se vor axa pe produse in sine, pe pretul si pe calitatea acestora si ii va interesa mai putin daca magazinul online de unde le achizitioneaza este national sau international. Si asta datorita faptului ca, in ultimii ani, magazinele online si-au imbunatatit foarte mult timpii de livrare si acum este aproape insesizabil pentru consumatori daca plaseaza comanda la un magazin online intern sau extern", mai spune Alexandr Jeleascov.
Ce trebuie sa faca magazinele online, pentru a ajunge sa vanda pe pietele externe
Un prim pas in extinderea pe alte piete incepe cu o analiza detaliata asupra pietelor vizate pe care magazinele online doresc sa se extinda, astfel incat sa aiba o imagine cat mai clara, plecand de la un context mai larg al pietei, precum economia, valoarea pietei de eCommerce, comportamentul consumatorilor de online, mergand pana la lucruri specifice, care tin de nisa, valoarea cotei de piata, concurenta, preturile practicate, legislatie, gasirea unor solutii fezabile intre costuri si transportul produselor etc., acestea fiind aspecte care ajuta magazinele online sa isi creeze strategia si propriile previziuni.
Iar in functie de dimensiunea business-ului pot fi adoptate modalitati diferite de extindere a livrarilor cross-border. O optiune rapida si mai putin costisitoare pentru a testa potentialul pietei o reprezinta listarea si vanzarea prin marketplace-urile internationale, care ofera toate functionalitatile necesare dezvoltarii unei activitati de comert online.
O alta optiune o reprezinta extinderea directa prin propriul site. Implicatiile investitionale si resursele alocate sunt mai mari in acest scenariu, incepand de la pregatirea site-ului in limba tarii vizate, implementari de functionalitati si servicii de livrare, cadrul legislativ specific, resurse umane, marketing, integrarea transportatorilor etc.
Accesand serviciile Packeta Romania, magazinele online si sellerii, indiferent de optiunile de extindere pe care le aleg, au avantajul ca, printr-o singura conexiune cu platforma Packeta, au acces la 33 de piete internationale din Europa, SUA si EAU, la zeci de transportatori de top, multiple modalitati de livrare, serviciu clienti, atat in limba expeditorului, cat si a destinatarului, adrese de retur in fiecare tara etc., la care se adauga posibilitatea oferirii de consultanta datorita colaborarilor sale la nivel international pe diferite tipuri de servicii necesare.