Sperantele soferilor romani, spulberate: guvernantii nici nu vor sa auda de reducerea accizei la carburant
acciza carburanttransportatori
In contextul scumpirilor pe care le infruntam in ultimele luni, mai ales la carburant, al carui pret a explodat cu precadere in ultima perioada, problemele economice par sa nu-si gaseasca solutia in Romania. Florin Citu, liderul PNL, anunta, spre dezamagirea soferilor, ca varianta reducerii accizei la carburant nici nu se discuta in coalitie.
"Nu este pe masa aceasta masura – reducerea accizei. (…) Nu a fost propusa aceasta masura, nu mai este pe masa in coalitie aceasta masura", a spus liberalul, marti.
Pe langa consumatorii de rand, cel mai mult are de suferit sectorul transporturilor. In tara, dar si in restul Europei, tot mai multe firme isi striga disperarea si spun ca, efectiv, pe fondul scumpirilor carburantului, nu isi mai permit nici sa plateasca angajatii si mai bine trag masinile in garaj, asteptand ieftiniri la pompa.
In acest context, liderul PNL a fost intrebat daca masura vehiculata in PSD, privind acordarea unei subventii pentru transportatori, este luata in calcul de PNL. Iata raspunsul liberalului:
"De fiecare data cand vine o astfel de masura trebuie sa ne uitam in context, sa spunem daca mergem in acest domeniu cu o subventie de ce n-am merge si in alte domenii cu subventii, pentru ca pretul la carburant ii afecteaza pe toti romanii si atunci haideti sa-i ajutam pe toti romanii care merg de dimineata pana seara la serviciu si poate ca nu-si permit sa-si mai ia masina. (…)
Eu spun ca sunt de acord pentru toata economia. Nu exista masuri pentru un anumit sector. Ganditi-va ca ce am facut pentru sectorul contructiilor acum cativa ani de zile a creat probleme pe piata fortei de munca, este un sector care s-a dezvoltat e adevarat, dar nu stim care sunt costurile pentru societate".
Intre timp, pana cand guvernantii vor gasi o solutie, criza din transporturi se adanceste: unii transportatori folosesc pacura in locul motorinei
"Transporturile rutiere se confrunta deja cu o serie de probleme nerezolvate iar apele fierb in randul firmelor de transport care se zbat sa se mentina in piata serviciilor de transport de marfuri si pasageri. In tara, disperarea unor transportatori a condus la utilizarea CLU (pacura) in locul motorinei traditionale ca si solutie pentru situatia economico- financiara creata de contextul actual", transmitea, inca de la jumatatea lunii trecute, Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT).
“Tarifele RCA s-au dublat in ultimele 6 luni, in frontiere se pierde timp pretios in cozi kilometrice, in timp ce problematica abuzurilor ANAF in raport cu diurnele acordate soferilor nu s-a rezolvat inca in Parlament si toate acestea, pe fondul unei presiuni uriase din partea Uniunii Europene pentru eliminarea transportatorilor romani din randul prestatorilor de servicii intracomunitare. Transportatorii anunta din nou proteste in toata tara solicitand patronatului organizarea unor manifestatii publice la care sa se alature toate categoriile de consumatori de carburanti si implicit persoanele fizice, afectate in egala masura de aceleasi probleme”, mai spunea FORT, incercand sa traga un semnal de alarma decidentilor politici.