Tesla accelereaza electric si devine a doua companie auto cu cea mai mare capitalizare de piata din lume

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Tesla accelereaza electric si devine a doua companie auto cu cea mai mare capitalizare de piata din lume
Tesla accelereaza electric si devine a doua companie auto cu cea mai mare capitalizare de piata din lume
de Lucian Vasilescu la 02 Iun. 2020
Urmareste-ne pe Google News
Sambata, 29 mai, NASA a lansat cu succes de la Centrul Spatial Kennedy, cu ajutorul unei rachete Falcon 9, capsula Crew Dragon, cu doi astronauti la bord, spre Statia Spatiala Internationala. Atat racheta purtatoare cat si capsula au fost proiectate si fabricate de compania SpaceX, detinuta si condusa de miliardarul american Elon Musk. Tot Musk detine si compania Tesla, care a revolutionat conceptul si productia de masini electrice.

Conform platformei de investigatii si consiliere bursiera YCharts, in ianuarie 2020 Tesla a devenit compania americana producatoare de automobile cu cea mai mare capitalizare de piata si a doua companie din lume, conform aceluiasi indicator.

Din anul 2010, cand a fost listata la bursa, capitalizarea Tesla a crescut constant, spre deosebire de acelasi indicator al celorlalti mari jucatori din industria auto, care a inregistrat fluctuatii importante.

Astazi, capitalizarea de piata a Tesla a ajuns la 102 miliarde USD, ceea ce o situeaza pe al doilea loc in lume, dupa compania japoneza Toyota, cu o capitalizare de 202 mld. USD.


Merita amintit faptul ca Toyota a fost infiintata in anii 1930, in vreme ce Tesla "a vazut lumina zile" in 2003.

Mai trebuie spus si ca Toyota are cea mai mare capitalizare dintre producatorii auto de mai bine de 20 de ani, iar varful de forma al companiei a fost in anul 2000, cand capitalizarea de piata a producatorului japonez se apropia de 300 mld. USD. In ultimii 20 de ani, minimul istoric al capitalizarii de piata a Toyota s-a inregsitrat in anul 2012 - mai putin de 140 mld. USD.

Tesla, in schimb, a crescut constant din 2010 (anul listarii), pana a juns, astazi,la 102 mld. USD.

Dintre producatorii majori de automobile, doar doi au inregistrat cresteri constante in ultimii 20 de ani: Tesla (listata in 2010) si Ferrari (listata in 2015).

Tot in ultimii 20 de ani, producatorul auto major care a avut cel mai mult de suferit s-a dovedit a fi Ford, a carui capitalizarea de piata a scazut cu 50% in intervalul 2000-2020 (de la 81,99 mld. USD la 35,86 mld. USD).

Iata cum arata, la 1 ianuarie 2020, capitalizarea de piata a celor mai mari opt companii producatoare de automobile: 1. Toyota - 202 mld. USD, Tesla - 102 mld., Volkswagen - 96 mld., Daimler - 51 mld., General Motors - 49 mld., Honda - 47 mld., Ferrari - 43 mld., Ford - 36 mld.

In final, inca o observatie: in anul 2015 a izbucnit probabil cel mai mare scandal in care a fost implicat un producator auto major, atunci cand s-a dovedit ca Volkswagen a masluit performantele motoarelor diesel produse in intervalul 2009-2015, pentru a ascunde faptul ca emisiile de oxizi de azot ale acestora depaseau normele de poluare.

Seful concernului a demisionat, au cazut alte numeroase capete de directori, Volkswagen s-a angajat sa remedieze problema la toate automobilele echipate cu motoarele cu pricina pe care le-a vandut in intreaga lume, ceea ce a implicat costuri imense, estimate la 10 mld. USD.

Totodata, compania a fost data in judecata (inca sunt procese pe rol) si are de platit despagubiri imense.

Cu toate acestea, Volkswagen a izbutit sa nu se prabuseasca la bursa, desi este departe de recordul de capitalizare pe care l-a inregistrat in anul 2009 - cca 190 mld. USD.

Desi a pierdut capitalizare de piata din pricina motoarelor masluite, Volkswagen a reusit sa recupereze, astfel incat, la inceputul anului curent, valoarea capitalizarii se situeaza aproape la acelasi nivel cu cel din momentul izbucnirii crizei din 2015.

Sursa foto: pexels.com

Ultimele NOUTATI

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x