Au fost magazine precum eMag.ro sau Flanco in care prezentarea unor produse nu era conforma cu realitatea, dar stocurile s-au epuizat, si dupa cum spunea Iulian Stanciu, CEO eMag.ro, intr-o emisiune televizata, ei isi asuma aceste “greseli” (care evident sunt in defavoarea clientului).
In alte cazuri, magazinele se lauda cu produse pe care nu le au. Sunt sute, daca nu mii de cazuri in care romanii au platit niste produse pe care inca nu le-au primit, desi se promisese ca in maximum 72 de ore vor avea comanda. Magazinele online s-au spalat pe maini pentru ca vanzarea a fost facuta, banii incasati, de acum este vina curierului. Daca sunati la eMag.ro pentru a vedea starea comenzii voastre si intrebati a cui este vina, o sa primiti probabil acelasi raspuns ca si mine: “Nu e vina nimanui!”. Deci cel mai probabil este vina voastra pentru ca ati comandat!
Mergem mai departe si ajungem la Fan Curier, care este partenerul mai multor magazine, mai ales in evenimentul Black Friday. Daca sunati pentru o comanda sau o livrare vi se va raspunde imediat, in schimb, pentru o reclamatie sau pentru o verificare a termenului de livrare a coletului, cel mai probabil vi se va inchide telefonul in nas.
Oficialul celor de la Fan Curier se lauda in aceeasi emisiune televizata, alaturi de reprezentantul eMag.ro, ca pot face fata la 120.000 de comenzi pe zi si ca sunt pregatiti pentru evenimentul Black Friday. Realitatea le-a tras o palma peste fata si clientilor o lovitura si mai grea. Intrebat in cat timp se face livrarea, oficialul Fan Curier raspunde senin ca 24 de ore maximum, dar poate fi si mai mult. Dar inainte de asta a scos un minunat porumbel pe gura: “Timpul de livrare nu este relevant”. Ca si client, ce asteptari sa mai ai cand auzi asa ceva? Plus, curierii au pretentia sa fii acasa cand iti vin cu coletul, mai ales ca te suna cu cateva ore inainte, pentru ca, nu-i asa, toti stam afundati in canapele vegetand in fata televizorului numai ei sunt cei care au un job si muncesc de zor?
Daca intrati pe pagina de Facebook a celor de la Fan Curier, este plina de comentariile clientilor nemultumiti. Dar chiar si acolo compania se lamenteaza ca vremea rea i-a dat afacerea peste cap. “Muncim la foc continuu, dar volumul foarte mare de comenzi si vremea nefavorabila ingreuneaza livrarea coletelor catre destinatari”, acesta este mesajul de pe Facebook al celor de la Fan Curier si dau sub el si un link la o stire de pe Realitatea TV, ca sa ateste veridicitatea spuselor.
Pe 25 noiembrie, imediat dupa ce s-a terminat Black Friday-ul cu start furat, Fan Curier posta din nou pe Facebook spunand ca volumul este atat de mare incat la munca s-au alaturat si managerii companiei.
Desi am ales sa vorbesc despre aceste doua companii ele nu sunt singurele care au facut o astfel de miscare fata de clienti. Evident, nici unul din acesti mari comercianti nu a iesit la scena deschisa sa isi ceara scuze pentru greselile fata de clienti si de ce ar face-o? Lor nu le pasa, iar la noi consumerismul este atat de bine implantat in creier si memoria atat de scurta incat parca suferim de sindromul Stockholm.