45% dintre antreprenorii creativi planuiesc sa isi extinda afacerile in urmatorul an, arata Barometrul Mintilor Creative, un studiu realizat de UniCredit Bank

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
45% dintre antreprenorii creativi planuiesc sa isi extinda afacerile in urmatorul an, arata Barometrul Mintilor Creative, un studiu realizat de UniCredit Bank 45% dintre antreprenorii creativi planuiesc sa isi extinda afacerile in urmatorul an, arata Barometrul Mintilor Creative, un studiu realizat de UniCredit Bank
de Redactia Manager la 30 Oct. 2017
Urmareste-ne pe Google News
unicredit bankbarometrul mintilor creative

UniCredit Bank a realizat, impreuna cu Exact Cercetare si Consultanta, primul studiu din Romania care isi propune sa faca o radiografie a antreprenoriatului in industriile creative.

„Cu sustinerea potrivita, antreprenoriatul creativ poate deveni un motor de crestere pentru economia romaneasca. Barometrul Mintilor Creative ne arata care sunt problemele pe care le intampina acesti antreprenori, care sunt nevoile lor, dar si faptul ca au o dorinta puternica de crestere. In pofida faptului ca percep mediul economic ca fiind nefavorabil, 45% dintre ei planuiesc sa isi dezvolte afacerile in urmatoarele 12 luni.

UniCredit Bank, banca mintilor creative, va continua sa ii sustina pe cei care aleg sa isi urmeze calea in acest domeniu, chiar daca de multe ori nu le este usor. Ne-am bucura ca in acest demers sa ni se alature cat mai multi actori din mediul de business, dar si institutional din Romania”, a declarat Anca Ungureanu, Director Identitate si Comunicare in cadrul UniCredit Bank.

„Barometrul Mintilor Creative ne arata cum e viata antreprenorilor din industrii creative din Romania in momentul de fata – in ce masura au incredere in economie, ce planuri de extindere au, ce obstacole resimt, de unde obtin finantare, ce instrumente financiare folosesc, cum recruteaza si pe cine. In prezent, dezvoltarea presupune sacrificii pentru majoritatea afacerilor din industrii creative: 3 din 4 companii care realizeaza investitii o pot face numai cu economii substantiale in alte domenii”, a detaliat Lacramioara Loghin, Managing Director Exact Cercetare si Consultanta.


Principalele concluzii ale studiului asupra antreprenorilor din industrii creative sunt urmatoarele:

Situatia curenta:
doar 10% dintre cei intervievati considera ca actualul context economic le este prielnic;
45% dintre antreprenorii intervievati iau in considerare extinderea afacerii in viitorul apropiat;
9 din 10 respondenti considera ca volatilitatea cadrului legislativ le poate afecta negativ dezvoltarea afacerii.

Obstacolele percepute de antreprenori:
principalele bariere in calea dezvoltarii afacerilor din industrii creative sunt: taxele ridicate (70%), conditiile economice (57%), problemele de cash flow (46%);
in privinta finantarii, principalele dificultati de care se lovesc antreprenorii sunt procedurile greoaie din programele publice de finantare (47%), reticenta fata de imprumuturi (30%) si lipsa garantiilor (26%);  
dificultatea procedurilor de obtinere a finantarii din programe publice reprezinta cel mai intalnit obstacol.

Finantare:
peste 50% dintre antreprenori considera ca le este necesara finantarea prin fonduri europene;
1 din 2 afaceri creative isi doreste servicii bancare online (internet/ mobile banking, plati online);
cele mai utile instrumente financiare sunt online/mobile banking-ul si auto-finantarea;
cele mai utilizate servicii financiare sunt cardurile si internet/mobile banking-ul, urmate de plati online si pachetele de cont curent.

Resurse umane:
peste 65% dintre antreprenori intentioneaza sa faca angajari in urmatorul an;
dintre acestia, majoritatea isi doresc sa recruteze angajati cu norma intreaga;
prefera candidatii tineri, din generatia milenialilor (18 - 34 de ani);
cele mai importante criterii de recrutare sunt entuziasmul si implicarea (extrem de importante pentru 55% dintre antreprenori). Acestea sunt urmate de potrivirea culturii organizationale cu personalitatea candidatului (35%) si personalitatea candidatului (30%). Experienta in domeniu este extrem de importanta pentru 17% dintre antreprenori, iar educatia pentru doar 7%.

Studiul a fost realizat in perioada 26 septembrie – 5 octombrie 2017, in doua etape: una calitativa si una cantitativa. Rezultatele se bazeaza pe raspunsurile a peste 70 de antreprenori cu functii de conducere in intreprinderi mici si mijlocii din toate industriile creative conform codurilor CAEN din Romania.


Despre UniCredit Bank
UniCredit Bank este parte a UniCredit, banca comerciala paneuropeana puternica, cu un sistem integrat de servicii de banking Corporate si de Investitii, oferind bazei de 25 milioane de clienti o retea unica vest-, central- si est-europeana. Grupul este prezent in Romania prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management si UniCredit Business Integrated Solutions.

Ultimele NOUTATI

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x