CEC Bank reactioneaza la valul de verificari demarat de ANPC in sectorul bancar: Acest control pare facut pe repede inainte iar vinovatul se pare ca era deja cunoscut
cec bankcontroale anpcanpc bancicontroale bancipractici inselatoaredobanzi
CEC Bank a reactionat la controalele dispuse de Protectia Consumatorilor pe sectorul bancar autohton, spunand ca "acest control pare facut pe repede inainte iar vinovatul se pare ca era deja cunoscut inainte de finalizarea investigatiei". "Nu intelegem ce se urmareste prin aceasta actiune intreprinsa de ANPC", a mai transmis banca.
"Acest control pare facut pe repede inainte iar vinovatul se pare ca era deja cunoscut inainte de finalizarea investigatiei. Nu intelegem ce se urmareste prin aceasta actiune intreprinsa de ANPC, in conditiile in care banca ofera optiunea de plata cu rate descrescatoare clientilor. Acestia au posibilitatea ca, dupa ce initial au selectat optiunea de rambursare in rate egale sau descrescatoare la inceputul creditului, sa opteze pentru modificarea tipului de rambursare a ratelor odata cu trecerea timpului. Suntem banca cu cea mai mare retea de unitati din Romania - peste 1.000, iar mentinerea amprentei teritoriale ne-am asumat-o ca pe un rol social, in contextul in care Romania este in urma statelor dezvoltate in ceea ce priveste incluziunea financiara.
Faptul ca intram in contact, zi de zi, cu zeci sau sute de mii de clienti din absolut toate regiunile tarii, ne obliga sa apelam la toate mijloacele legale pentru a dovedi partenerilor nostri corectitudinea cu care aplicam prevederile legale", transmite banca.
Amintim ca ANPC a demarat o serie de controale la mai multi jucatori puternici de pe piata, verificari ce s-au soldat cu sanctiuni, Protectia Consumatorilor descoperind ca unele banci ar aplica practici comerciale inselatoare" si ar fi unele nereguli legate de calculul ratelor la credite.
ANPC: "Se impune emiterea unor noi grafice de rambursare, unde principalul creditului datorat sa fie achitat de catre consumatori in rate egale pe intreaga perioada de creditare"
“In acest moment, Directia Generala de Control si Serviciile de Produse si Servicii Financiare au incheiat restul de opt procese verbale de constatare a contraventiei la alti 8 operatori economici financiar-bancar si, cu siguranta, in perioada urmatoare sa vor face referate catre domnul presedinte, catre catre comisie, si vor fi date si catre celelalte opt institutii.
As vrea sa spun ca am splituit acest proces-verbal de constatare a contraventiei in doua etape. Prima etapa ar fi vizavi de ceea ce se intampla de acum incolo cu creditele, cu produsele pe care le ofera consumatorilor si ceea ce trebuie sa faca institutia financiar-bancara.
Am prins chiar si in ordin si spunem asa: astfel se impune emiterea unor noi grafice de rambursare, unde principalul creditului datorat sa fie achitat de catre consumatori in rate egale pe intreaga perioada de creditare, in raport cu dobanda aferenta creditului, astfel incat consumatorii medii sa poata beneficia de egalitate dintre partile contractului, dar si pentru existenta echilibrului contractual, astfel incat consumatorii sa ia o decizie de tranzactionare in cunostinta de cauza si de a anticipa orice cost sau metoda de calcul inselator", a explicat directorul general al ANPC, Paul Anghel.
Foto: freepik.com