Profit in scadere cu 47% pentru Grupul BRD
rezultate brdprofit brdcredite brddepozite brd
In primul trimestru din 2020, Grupul BRD a obtinut un profit de 415 milioane de lei, in comparatie cu 787 milioane, dupa primele trei luni din 2019. Venitul net bancar al Grupului BRD a fost de 1,512 miliarde de lei, in scadere cu 6% fata de primul semestru din 2019, determinat in special de scaderea veniturilor din comisioane si a altor categorii de venituri, in timp ce veniturile nete din dobanzi au dovedit rezilienta.
Indicatorul cost/venit la nivelul Grupului BRD a crescut moderat la 52,9%, de la 50%, in perioada similara a anului trecut. Avand in vedere contextul puternic deteriorat, Grupul BRD a inregistrat o performanta operationala rezilienta, profitul operational brut atingand 713 milioane de lei, in primul semestru din 2020, fata de 805 milioane in semestrul I 2019.
Calitatea portofoliului de credite a ramas solida, cu o rata a creditelor neperformante de 4%, la finalul lunii iunie 2020 (fata de 3,8% la finalul lunii iunie 2019) si un nivel ridicat de acoperire a expunerilor neperformante (grad de acoperire de 74,5% la finalul lunii iunie 2020 fata de 75,7% la finalul lunii iunie 2019).
Rata de solvabilitate este la un nivel confortabil: 27% la finalul lunii iunie 2020 (fata de 20% la finalul lunii iunie 2019), cea mai mare parte a cresterii fiind explicata de integrarea in totalitate a profitului aferent anului 2019, permitand astfel cea mai mare capacitate de sustinere a economiei in contextul actual de criza.
Potrivit bancii, ca raspuns la actuala criza, BRD si-a adaptat rapid si cu succes organizatia, pentru a asigura continuitatea activitatii.
Munca de acasa a fost pusa in aplicare pe scara larga, iar masurile de preventie au continuat sa fie aplicate in toate unitatile, siguranta clientilor si a angajatilor fiind prioritara.
BRD a oferit flexibilitate in rambursarea creditelor pentru mai mult de 44.000 de clienti, atat in baza moratoriului BRD, cat si a celui legislativ.
Pentru a raspunde rapid la solicitarile clientilor, capacitatile contact center-ului au fost sporite si a fost creata o pagina web dedicata.
Utilizarea canalelor digitale a fost incurajata prin oferirea accesului gratuit si tranzactii fara comision pe platformele MyBRD de mobil si internet banking, in perioada 15 martie - 15 iunie.
Interactiunea cu companiile a fost si mai digitalizata (semnatura electronica, aplicatii front-end pe internet) ca raspuns la contextul actual COVID-19.
Creditele nete, inclusiv din leasing, s-au majorat cu 1,2% fata de iunie 2019.
Evolutia creditelor retail (-0,4% in dinamica anuala) a fost determinata de scaderea creditelor de consum (-3,6% in dinamica anuala), cauzata de reducerea abrupta a volumului de credite nou acordate in perioada restrictiilor si de credite nete cvasi stabile in portofoliul BRD Finance (+0,4% an pe an), dar cu o tendinta vizibila de revenire incepand cu luna mai, atingand in luna iulie un nivel similar celui anterior crizei.
Finantarea companiilor a crescut cu 5,4%, evolutie sustinuta de creditele pentru IMM-uri (+7,2% in termeni anuali) si de cele acordate companiilor mari (+4,6% in termeni anuali).
In acelasi timp, depozitele clientilor si-au consolidat baza solida. Cresterea anuala a depozitelor retail (+8,1% an pe an), cu un ritm aproape dublu fata de trimestrul precedent, a fost determinata de intrari mai mari de la clientii persoane fizice (+7,5% in dinamica anuala), cu conturi curente in crestere cu 32% in dinamica anuala.
Depozitele corporate au scazut (-1,6% in termeni anuali), determinate de o contractie de doua cifre a depozitelor clientilor mari companii, influentate in principal de reducerea conturilor netranzactionale in euro, ca urmare a unei alegeri asumate de gestiune bilantiera, in timp ce resursele IMM-urilor au crescut puternic (+18,6% in dinamica anuala).
Indicatorul credite nete/depozite a fost de 65,2%, la finalul lunii iunie 2020, in scadere cu 2,3%, in comparatie cu 30 iunie 2019.