Rectificarea bugetara mizeaza pe un plus de 2,251 miliarde de lei la venituri si cheltuieli mai mari cu numai 285,7 milioane de lei

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Rectificarea bugetara mizeaza pe un plus de 2,251 miliarde de lei la venituri si cheltuieli mai mari cu numai 285,7 milioane de lei
Rectificarea bugetara mizeaza pe un plus de  2,251 miliarde de lei la venituri si cheltuieli mai mari cu numai 285,7 milioane de lei
de Vlad Strunescu la 06 Aug. 2019
Urmareste-ne pe Google News
rectificare bugetaravenituri bugetcheltuieli bugettaieri bugetcresteri buget

In proiectul de rectificare bugetara, Ministerul Finantelor Publice prevede, o majorare, pe sold, a veniturilor bugetului de stat cu 2,251 miliarde de lei si o crestere cu numai 285,7 milioane de lei la capitolul cheltuieli.

La venituri, MFP mizeaza pe un plus de 1,608 miliarde lei, la impozitul pe profit, ca urmare a unor masuri asumate de ANAF si colectarii mai bune a impozitului pe profit de la banci.
 
Din alte impozite pe profit, venit si castiguri din capital de la persoane juridice se estimeaza obtinerea in plus a 86,2 milioane lei; din alte impozite pe profit, venit si castiguri din capital de la persoane fizice un plus de 130,8 milioane lei.
 
Statul mai vrea sa atraga in plus 352,9 milioane lei din impozite si taxe pe proprietate, ca urmare a introducerii in buget a veniturilor estimate din taxa pe activele bancare.
 
Potrivit Notei de fundamentare a proiectului, TVA va fi mentinuta la nivelul programului de la lege, ca urmare a masurilor intreprinse de Agentia Nationala de Administrare Fiscala in vederea cresterii gradului de colectare si conformare, dar si a efectelor masurii de restructurare financiara, cu minus 2,9 miliarde de lei reprezentand sume defalcate din TVA pe 2019 pentru finantarea cheltuielilor bugetelor locale.
 
In ceea ce priveste accizele, este prevazut un plus de 481,7 milioane de lei, ca urmare a majorarii accizei totale pentru tigarete si a introducerii bauturilor racoritoare cu un continut ridicat de zaharuri in sfera produselor supuse accizelor nearmonizate, iar la alte impozite si taxe generale pe bunuri si servicii un plus de 271,5 milioane de lei.
 
La capitolul taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati este prevazut un minus de 65,2 milioane de lei; la impozitul pe comertul exterior si tranzactiile internationale, un plus de 67,3 milioane de lei; la contributii de asigurari sociale, un plus de 79,8 milioane lei, iar, la venituri nefiscale, un plus de 1,495 miliarde lei.
 
Sumele primite de la UE/alti donatori in contul platilor efectuate si prefinantari aferente cadrului financiar 2014-2020 sunt in scadere cu 1,155 miliarde de lei, in timp ce alte sume primite de la UE pentru programe operationale finantate in cadrul obiectivului convergenta sunt in crestere cu 1,8 miliarde.
 
In ce priveste cheltuielile bugetului de stat pe 2019, acestease majoreaza, pe sold, cu 285,7 milioane de lei, influentele de cheltuielile de personal, care se diminueaza cu 136,5 milioane de lei; cheltuielile cu bunuri si servicii, care cresc cu 88 milioane de lei; cheltuielile cu subventiile, care se diminueaza cu 381,3 milioane de lei; transferurile intre unitati ale administratiei publice, care se majoreaza cu 1,345 miliarde de lei; alte transferuri, care se majoreaza cu 1,222 miliarde de lei.

De asemenea, proiectele cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare se diminueaza cu 170,9 milioane lei; cheltuielile cu asistenta sociala se diminueaza cu 421,4 milioane de lei; proiectele cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare 2014-2020, scad cu 1,867 miliarde de lei; alte cheltuieli cresc cu 62,3 milioane de lei; fondurile de rezerva se majoreaza cu 566,4 milioane de lei; cheltuielile aferente programelor cu finantare rambursabila se diminueaza cu 59,9 milioane de lei; cheltuielile de capital scad cu 32,3 milioane de lei; rambursarile de credite externe si interne cresc cu 70,6 milioane de lei.
 
In ceea ce priveste veniturile bugetului general consolidat, acestea se majoreaza, pe sold, cu 3,752 miliarde de lei.
 
Astfel, bugetele componente ale bugetului general consolidat care inregistreaza majorari ale veniturilor sunt: bugetul de stat +2,251 miliarde de lei, bugetul general centralizat al unitatilor administrativ-teritoriale +3,719 miliarde de lei, bugetul asigurarilor pentru somaj +834,3 milioane de lei, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate +45,1 milioane de lei.
 
Diminuari ale veniturilor s-au inregistrat la bugetul asigurarilor sociale de stat -1,442 miliarde de lei si bugetul institutiilor/activitatilor finantate integral si/sau partial din venituri proprii -415,6 milioane de lei.

Citeste si: Statul taie numarul secretarilor si subsecretarilor de stat si numarul de posturi din cabinetele demnitarilor
 
Potrivit MFP, cheltuielile bugetului general consolidat se majoreaza, pe sold, cu 3,959 miliarde de lei, iar deficitul bugetului general consolidat in termeni cash se mentine la 2,76% din PIB cat s-a stabilit initial. 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x