Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Romanii si bancile au invatat sa se inteleaga amiabil, fara procese


Romanii si bancile au invatat sa se inteleaga amiabil, fara procese
de la 18 Apr. 2018
Romanii si bancile au invatat sa se inteleaga amiabil, fara procese
Tags: solicitari csalbintelegeri amiabileintelegere banciarbitraj banci

In primul trimestru din 2018 comparativ cu primul trimestru din 2017, Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) a inregistrat o crestere de aproape 10 ori a numarului de dosare aflate in lucru la conciliatori sau deja finalizate.


Conform CSALB, numarul solicitarilor arata interesul crescut din partea consumatorilor si a bancilor de a participa la proceduri de solutionare alternativa a diferendelor.
 
In primele trei luni ale acestui an, au fost inregistrate 175 de dosare, fata de 19, in aceeasi perioada de timp a anului trecut.
 
Dintre cele 175 de dosare, 74 au fost deja solutionate favorabil, partile intelegandu-se, in urma negocierilor, si numai 5 dosare s-au finalizat printr-o incheiere. 
Cele 79 de dosare finalizate inseamna aproape jumatate din numarul inregistrat in tot anul 2017. Alte 94 de dosare sunt in diverse faze de solutionare. 
 
Cifrele arata ca atat consumatorii cat si bancile au inteles beneficiile solutionarii amiabile si sunt dispusi sa rezolve litigiile in acest mod.
 
CSALB a gestionat, in primul trimestru din 2018, 633 de solicitari scrise, dintre care 310 au fost cereri conforme primite de la consumatorii care au reclamat un litigiu cu o banca sau cu o IFN cu sediul in Romania, de peste trei ori mai multe fata de primul trimestru din 2017. 
 
Consumatorii sunt tot mai bine informati cu privire la activitatea Centrului, doar 17 dintre cererile din primul trimestru fiind neconforme.
 
"Incepand cu ultimul trimestru al anului trecut, activitatea CSALB s-a intensificat, trend confirmat si in 2018. Tot mai multi consumatori apeleaza la CSALB in demersul lor de solutionare a diferendelor pe care le au cu comerciantii din sistemul financiar-bancar. 
 
Acest lucru s-a intamplat concomitent cu o deschidere tot mai mare a bancilor spre procedurile de conciliere. Astfel, ne bucuram sa vedem ca ambele parti au inteles rolul CSALB, precum si beneficiile procedurilor SAL", a declarat Alexandru Paunescu, membru in Colegiul de Coordonare al CSALB.
 
In acest an, numarul cererilor clasate a scazut la aproximativ 25% din numarul de solicitari conforme. In 2017, cererile clasate au ajuns aproape de 50%, iar, in 2016, la 75% din totalul solicitarilor conforme.

In primele trei luni din 2018, 90% dintre solicitari au vizat probleme cu creditele contractate, iar restul au avut ca obiect neintelegeri in legate de depozitele bancare, contul curent, transferuri bancare sau leasing.
 
CSALB isi propune sa rezolve echilibrat, rapid, gratuit pentru consumatori neintelegerile cu bancile, in afara instantelor de judecata.
 
CSALB administreaza infrastructura necesara solutionarii alternative prin doua tipuri de proceduri: propunerea unei solutii (concilierea) sau impunerea unei solutii (arbitrajul). 
 
Conciliatorii/arbitrii desemnati sa solutioneze litigiile propun sau impun o solutie, in functie de procedura aleasa, in urma analizei documentelor si a discutiilor cu partile.
 
In martie 2018, CSALB a implinit doi ani de activitate operationala.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016