UPDATE: Cum te usureaza banca de bani folosindu-se de o discutie telefonica. Vezi ce zice Raiffeisen!
banciasigurariraiffeisen bankbanicontracttranzactiialico
Raiffeisen Bank le extrage unor clienti primele pentru un produs de asigurare oferit in parteneriat cu compania Alico dupa o discutie telefonica (folosita ca proba) si fara ca acestia sa fi apucat sa semneze contractul pentru produsul respectiv. Dupa publicarea articolului Manager.ro pe aceasta tema, Raiffeisen Bank ne-a trimis un punct de vedere.
Referitor la modul in care se desfasoara campania cu Alico, Catalin Cindea, reprezentant al Raiffeisen Bank, ne-a spus ca aceste contracte s-au incheiat conform prevederilor Ordonatei nr.85/2004, privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta.
"In timpul convorbirii telefonice (inregistrata si arhivata) este prezentata oferta: produsul de asigurare si serviciul de debitare directa ConfortaBill oferit gratuit de banca pentru plata lunara a primelor de asigurare si se solicita acordul expres al clientului de a beneficia de aceasta. Pentru clientii care accepta expres oferta propusa,
asigurarea intra in vigoare in momentul convorbirii telefonice, iar plata primei prime de asigurare se efectueaza dupa o perioada de gratie de doua luni", spune Cindea. Acesta a adauga ca in maxim doua saptamani de la data convorbirii telefonice, clientii care au acceptat oferta primesc prin posta o scrisoare recomandata cu confirmare de primire continand certificatul de asigurare, conditiile de asigurare si termenii si conditiile serviciului ConfortaBill.
"In documentele transmise sunt indicate numerele de telefon la care clientii pot solicita rezilierea/modificarea asigurarii si a serviciului de debitare directa. Daca exista dovezi ca in cele doua luni de gratuitate asiguratul nu a primit documentele, polita si serviciul sunt reziliate", a adaugat reprezentantul Raiffeisen Bank.
Insa, intr-unul din cele doua cazuri prezentate de Manager.ro, Marius L. sustine ca
nu si-a dat acordul pentru a-i fi activata asigurarea ci a spus numai ca este interesat: "Am fost doar interesat de produs si mi-am dat acordul sa primesc contractul pentru a-l studia".
Legat de cazul lui Marius, reprezentantul Raiffeisen Bank ne-a transmis ca luni a fost inregistrata reclamatia, fiind declansate procedurile de solutionare a cazului.
Procedurile folosite in aceste tipuri de servicii lasa insa un loc mare cel putin pentru eroarea umana. Daca operatorul care suna un client intelege gresit atunci cand acesta spune ca este doar interesat, ii poate activa produsul. Dupa cum
am scris aici, procedurile de reziliere nu sunt chiar simple.
"Nu vreau sa reziliez ceva ce nu am semnat. Ar insemna sa confirm existenta acelui contract"
Potrivit lui Marius L., numerele de telefon la care poti suna pentru a demara procedurile de reziliere sunt doua, unul al Raiffeisen si altul al Alico. Daca la primul a sunat si nu a rezolvat nimic, la al doilea a refuzat sa mai sune pentru ca, potrivit lui, asta ar fi insemnat ca el recunoaste un contract care, din punctul sau de vedere, nu exista.
"La primul am sunat. La al doilea numar nu am sunat si ma incapatinez sa nu sun pentru ca in mintea mea acel apel pentru reziliere ar confirma (e ca si cind mi-as asuma) existenta contractului (nu cred ca juritic exista notiunea de contract incheiat sau aprobat telefonic)", spune Marius, care adauga ca va renunta la serviciile Raiffeisen Bank deoarece, in loc sa-si protejeze clientul, banca protejeaza compania Alico.