Din cauza perioadei actuale, pe langa distantarea sociala si igiena adecvata, trebuie luate si masuri de precautie si prevenire. De aceea, angajatorii trebuie sa le faciliteze angajatilor munca la birou si sa le puna la dispozitie dezinfectant si masti. Astfel, activitatea profesionala se va desfasura intr-un cadru optim si sigur.
Cum igiena primeaza, iar bacteriile si microbii trebuie indepartati, ideal ar fi ca suprafata in care se afla biroul sa fie cat mai usor de curatat si intretinut. De aceea, recomandabil ar fi sa se monteze gresie, fiind usor de curatat, si faianta, mai ales in baie si bucatarie. De asemenea, in loc de mocheta, care retine foarte multe impuritati, iar aspirarea acesteia necesita timp si efort, ar putea fi montat un parchet. In plus, pe fotolii, canapele si mobilier se poate aseza o folie protectoare, care sa fie dezinfectata constant.
Pentru ca e mai bine sa previi decat sa tratezi, cei care detin o companie trebuie sa ia in calcul contractarea unei firme medicale si sa apeleze la serviciile acesteia pentru a testa periodic salariatii. In acest fel, acestia vor ramane in siguranta, iar asta va asigura bunul mers al lucrurilor. Daca o parte semnificativa dintre angajati nu isi mai poate exercita atributiile, firma isi poate suspenda activitatea pe termen nelimitat, iar asta duce la pagube financiare care au un impact puternic legat de viitorul businessului.
Cu ajutorul acestei masuri se evita imbulzeala din birou ce poate aparea in cadrul unui program normal de munca, mai ales cand numarul angajatilor este unul semnificativ. Drept urmare, salariatii si-ar putea desfasura activitatea esalonat, in ture. In aceasta privinta, trebuie ajuns la un consens cu angajatii. In timp ce pe unii i-ar avantaja programul de dimineata, de la prima ora si pana dupa-amiaza, pe ceilalti i-ar multumi un program care se sfarseste seara tarziu.
In primul rand, intrarea in sediu ar trebui sa se faca doar pe baza unei cartele de acces sau a unei legitimatii, pentru a limita numarul de persoane care intra si parasesc cladirea. De asemenea, in cazul in care nu exista un astfel de sistem, se recomanda contractarea unei firme de paza care sa permita sau nu intrarea in cladire.
Daca in trecut era cat se poate de normal sa stai in apropierea colegilor de munca, pentru a te consulta cu acestia sau pur si simplu pentru a socializa, acum contextul s-a schimbat. De aceea, biroul acestora trebuie sa fie pozitionat la o distanta de cel putin doi metri unul de celalalt. La fel si in sala de sedinta, unde se impun aceleasi masuri, iar incaperea trebuie sa fie ventilata constant.
Mai devreme sau mai tarziu, companiile isi vor deschide din nou sediile pentru intoarcerea angajatilor la serviciu, iar angajatorii trebuie sa fie pregatiti din timp. De aceea, pentru a le asigura cele mai bune conditii, din toate punctele de vedere, mai ales de siguranta, trebuie luate niste masuri in prealabil. Salariatilor trebuie sa li se asigure masti si dezinfectant, sa lucreze intr-un mediu curat si aerisit sau sa fie testati periodic de catre o firma medicala specializata. De asemenea, se recomanda distantarea sociala si munca decalata, pentru a evita inghesuiala.
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase
Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas
Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene
ANAF incepe sa dea amenzi de 8.000 - 10.000 lei din octombrie 2024: pe lista neagra sunt comerciantii, ce urmareste Fiscul
Sfaturi de econonomisire pentru romanii cu salarii si pensii mici: cum sa-ti gestionezi corect bugetul lunar
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Ce le oferiti angajatilor de Paste: cadouri sau prime? Diferentierea e importanta pentru Fisc!
Venituri valorificate prin noua lege a PENSIILOR - Atentie la adeverinta de vechime!
Impozitul minim pe cifra de afaceri: studiu de caz privind modul de calcul pentru IMCA
SAGA: ce pasi trebuie sa urmati pentru generare si transmitere e-Facturi
Venituri din activitati de infrumusetare: GHID ANAF privind obligatiile declarative si de plata
Te-ar putea interesa si
Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene
ANAF incepe sa dea amenzi de 8.000 - 10.000 lei din octombrie 2024: pe lista neagra sunt comerciantii, ce urmareste Fiscul