Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Agentie SEO si Marketing online. Ce si cum alegi? Interviu cu Ovidiu Joita, iAgency.ro


Agentie SEO si Marketing online. Ce si cum alegi? Interviu cu Ovidiu Joita, iAgency.ro
de la 24 Iul. 2018
Agentie SEO si Marketing online. Ce si cum alegi? Interviu cu Ovidiu Joita, iAgency.ro
Tags: agentie seomarketing

Foarte multi antreprenori din zilele noastre, experimentati sau aflati la inceput de drum, doresc sa investeasca in mediul online. Chiar daca, loc de crestere, inca este in piata online, aceasta a ajuns la un nivel de maturitate destul de important. Acest nivel de maturitate se traduce in existenta unui numar tot mai mare de magazine online, o competitie in crestere accelerata pe majoritatea segmentelor de interes pentru consumatori.


Daca in urma cu 10 ani era destul de ieftin sa intri in piata online, in prezent, investitia necesara poate fi comparata cu cea pentru un business offline. Vom discuta cu Ovidiu Joita, fondatorul agentiei de SEO si marketing online, iAgency.ro, despre acest subiect.


Reporter: Ovidiu, cum a evoluat piata online din Romania si ce ar trebui sa stim inainte de a porni un business online?
Ovidiu Joita: Activand in acest domeniu, al marketingului online, de mai bine de 15 ani, pot remarca momentele prin care a trecut “online-ul romanesc”, evident, vorbind subiectiv.
Am prins acele momente cand aproape orice mergea bine in online. Era simplu sa faci un site, fie el de servicii, fie magazin online. Era ieftin sa te promovezi prin tehnici de SEO sau campanii PPC (pay per click – Google Adwords, ulterior si Facebook Ads).

In prezent lucrurile s-au schimbat foarte mult. Daca business-ul pe care vrei sa-l implementezi in mediul online, nu ar putea fi competitiv si in mediul offline, atunci ar cam trebui sa te gandesti la altceva. Mediul online se transforma intr-o piata matura, unde business-urile de oportunitate vor disparea in urmatorii 2-3 ani. “Online-ul” se transforma dintr-o piata virgina, intr-un simplu canal de comunicare si vanzare. Nu vor mai supravietui business-urile care nu inoveaza, care nu se diferentiaza de concurenta prin ceva nou.

Reporter: Sa intelegem ca nu mai avem certitudinea unui business de succes, daca vom deschide un magazin online sau daca ne vom prezenta serviciile pe internet?
Ovidiu Joita: Mediul online si internetul sunt in continua crestere. Tot mai multi oameni primesc acces la internet sau incep sa caute servicii si produse in mediul online. Devenind o piata matura – o puteti compara cu piata reala – vom avea succes daca ne planificam business-ul cat mai bine, daca avem o echipa de oameni isteti, daca avem puncte forte in raport cu competitia existenta pe domeniul in care activam.
Cum astazi poti infiinta o firma, un start-up, un business de orice fel in lumea reala, si in mediul online este la fel. Putem avea succes sau putem sa fim uimiti de esec.

Diferentele majore astazi sunt modul de promovare si investitia necesara in mediul online, investitie ce trebuie bugetata foarte bine in planul de business pe care-l facem. Nu mai putem deschide un business cu cateva mii de euro, decat daca avem o idee geniala, nemaivazuta si nemaiintalnita.

Reporter: Cu cine ar trebui sa discutam pentru planificarea actiunilor de marketing online, necesare unui business? O agentie de publicitate?
Ovidiu Joita: Cand vii din mediul offline, agentiile de publicitate par sa fie raspunsul la orice nevoie de promovare a unui business. In mediul online, din punctul meu de vedere, acestea mai au inca de invatat. In primul rand, forta de munca specializata pe mediul online lipseste iar daca nu exista specialisti de angajat, nu-i vor gasi nici agentiile de publicitate. Acestia se formeaza la locul de munca si mai au de capatat experienta pentru a deveni cu adevarat valorosi.

Pentru mediul online au aparut agentii specializate in diferite canale de marketing online. Inainte sa infiintez iAgency.ro, am fost actionar intr-o agentie de publicitate clasica. In 2008 am prins inceputul crizei, cand primele bugete pe care firmele le taiau, erau cele de publicitate. Promovarea online, aflata inca la inceput, a crescut chiar si in timpul crizei, astfel incat am putut sa supravietuiesc si chiar sa cresc in acele timpuri. Am fondat iAgency.ro cu gandul la realizarea de campanii interactive, un termen aproape necunoscut si astazi de marketeri. Pe parcurs ne-am specializat in Agentie de SEO iar in prezent ne pozitionam si ca agentie de marketing online, pentru ca SEO (search engine optimization) presupune astazi mare parte din marketingul online.

Reporter: Am ajuns si la subiectul care-ti place tie. Vorbeste-ne putin despre ce inseamna optimizarea SEO in prezent.
Ovidiu Joita: Cum spuneam mai devreme, SEO a devenit mare parte din marketingul online. Daca nu ai un business “sanatos”, cu o “valoare” pentru consumator este greu sau imposibil sa reusesti sa prinzi primele pozitii organice (naturale) in listarea Google. In ultimii ani Google si-a dezvoltat foarte mult algoritmii si a ajuns sa tina cont de “parerea” utilizatorilor cand este vorba de clasarea site-urilor. Utilizatorul/vizitatorul ii transmite motorului de cautare ce preferinte de site-uri are, prin actiunile si timpii petrecuti pe o pagina web sau intr-un site. Nu intru in detalii tehnice, incerc sa pastrez raspunsurile pe intelesul tuturor.

Atata timp cat utilizatorul a aparut ca o variabila intr-o ecuatie, activitatea “tehnica” de SEO s-a schimbat foarte mult, intr-o activitate de branding, marketing si comunicare, la fel ca in mediul offline. Vizitatorul poate “puncta” un produs/serviciu bun, poate depuncta o oferta slaba sau un site care nu-i place.

Google devine tot mai atent la semnalele oamenilor, la valoarea unui brand, la valoarea unui business. Scopul sau, ca motor de cautare, este de a furniza celor care cauta prin el, cel mai relevant site pentru o expresie de cautare si cel mai probabil site pentru o achizitie. Acesta este rolul unui motor de cautare si Google este cel mai important dintre ele, la nivel international.

Odata cu aceste schimbari majore, business-urile aflate la inceput de drum au nevoie de investitii mai mari pentru a-si crea brand awareness. La iAgency.ro, inainte de a demara orice proiect, facem o analiza a business-ului si vedem prin ce il putem diferentia de competitie, in ce forma putem “imbraca” oferta sa comerciala si in ce fel putem comunica unui public tinta, valorile si punctele forte pe care le identificam.
O agentie SEO in 2018, 2019 trebuie sa detina specialisti cu experienta de business, specialisti cu experienta in marketingul clasic si nu in ultimul rand, specialisiti in mediul online... oameni foarte greu de gasit in prezent. Este foarte greu de gasit si un freelancer care sa aiba toate aceste calitati. Este greu de gasit si o agentie SEO care sa detina astfel de specialisti. De ce? Pentru ca majoritatea agentiilor ce promiteau servicii SEO de calitate, provin din domenii tehnice, cum este cel de programare. Ori un programator nu are prea multe de spus cand vine vorba de marketing sau de business in general. Pur si simplu nu s-a confruntat pana acum cu aceste probleme.

La iAgency.ro, ne-am confruntat de-a lungul timpului cu sute de business-uri de diferite tipuri si nivele. Am inteles foarte bine ce schimbari doreste sa faca Google si cum putem sa ne folosim de aceste schimbari in interesul clientilor nostri. Ne bucuram sa avem un numar mare de clienti multumiti, care o data ce au trecut de Break Even cu investitia, raman alaturi de noi pe termen nelimitat.
Costurile cu serviciile SEO pot fi asemanate in prezent cu chiria unui magazin ce se afla intr-un Mall sau in general, intr-o zona de trafic ridicat. Esti rentabil cu business-ul sa platesti acea chirie? Iti genereaza suficienti clienti? Atunci nu ai de ce sa-ti schimbi pozitia, te poti gandi sa mai deschizi un magazin intr-o locatie noua. Nu ma refer la valoarea costurilor, ci la modul cum trebuiesc ele privite.

Reporter: Ovidiu, fiind atata lipsa de experienta in piata online, cum ajungi sa “nimeresti” pe mana cuiva care te poate ajuta cu adevarat sa ai un business de succes prin internet?
Ovidiu Joita: Nu as vrea sa se interpreteze acest interviu, ca o lauda personala. Avem oameni cu experienta in mediul online, nu sunt eu singurul dintre ei... doar ca sunt putini si de obicei foarte ocupati.

Daca vorbim de optimizare, o agentie SEO trebuie sa discute 100% transparent cu clientul in ceea ce priveste serviciile pe care le ofera. De asemenea sa-i explice clientului realitatea si sa nu-i promita rezultate “peste noapte”. Optimizarea SEO (scuzati pleonasmul, fiind cel mai cunoscut termen din domeniul nostru) reprezinta un serviciu complex care isi arata rezultatele dupa 6-8 luni de zile, in functie de domeniu si competitia existenta. O agentie SEO trebuie sa prezinte clientilor modul in care lucreaza, studii de caz de succes pentru alte proiecte. In serviciile de optimizare SEO, cum nu pot exista garantii contractuale, trebuie sa existe alte garantii legate de experienta oamenilor in proiecte de succes.

Reporter: Ce planuri personale ai pentru acest final de an, legate de business-ul online?
Ovidiu Joita: In aceasta toamna voi participa la mai multe evenimente nationale si internationale de profil si sper sa gasesc timpul necesar pentru a deschide prima Scoala de SEO din Romania cu o perioada de curs mai indelungata, de cateva luni de zile. In prezent exista cursuri de SEO, insa de nivel basic iar acest nivel nu mai este suficient pentru a avea rezultate bune. Voi anunta daca reusesc sa gasesc timp pentru acest proiect personal la care tin foarte mult. In rest, sper sa-mi mentin clientii la fel de multumiti cum sunt in prezent si sunt sigur ca ma voi implica in alte proiecte noi si interesante. Frumusetea activitatii de furnizor de servicii de marketing si SEO consta in dinamica acestui domeniu, in creativitatea implicata in aceasta munca.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.83 din 5 - 3 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016