Cel mai important element al unei reclame online

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cel mai important element al unei reclame online Cel mai important element al unei reclame online
de Mihai Balescu la 25 Mar. 2018 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
reclame onlineheadlinereclame eficiente

Este vorba despre headline, acea propozitie sau fraza scrisa foarte vizibil, menita sa-i atraga atentia privitorului. Daca vreti, headline-ul este pentru reclama ceea ce este titlul pentru un articol din ziar, este primul element cu care privitorul ia contact. Expertul in marketing Wanda Loskot explica in revista Entrepreneur cum trebuie sa sune un headline eficient si ce greseli fac de obicei creatorii unui mesaj promotional.

Entrepreneur: Cat de important este headline-ul in asigurarea succesului unei reclame?
Wanda Loskot:
Extrem de important. Aproape 90% din eficienta unei reclame depinde de headline – asta inseamna ca pentru fiecare dolar cheltuit, 90 de centi sunt investiti in headline. Culmea e ca oamenii pierd de obicei cel mai mult timp creand textul si design-ul reclamei, iar headline-ul il aleg la intamplare, in graba. TOTAL GRESIT! Daca cititorul nu gaseste un headline interesant, incitant sau macar… enervant, controversat, el nu va mai citi si restul reclamei.
   
Entrepreneur: Care este cea mai frecventa greseala pe care detinatorii unei mici afaceri o fac atunci cand aleg headline-ul reclamei lor?
Wanda Loskot:
Cea mai frecventa greseala este aceea de a folosi in headline numele propriei companii si a te lauda cu afacerile tale. Reclame ca „ATB Enterprises – infiintata in 1992” ma fac sa rad, desi sunt de plans. Acesta e doar un exemplu. Un headline simplu, care sa reflecte exact beneficiul pe care il aduce cititorilor firma respectiva ar fi mult mai indicat.


O alta greseala este aceea de a apela la  headline-uri hazlii sau neobisnuite care ii fac pe oameni sa-si imagineze orice, inainte de a afla despre ce e vorba. Unul dintre cele mai proaste headline-uri pe care le-am vazut vreodata este: „Du-te la seful clasei!”, care facea reclama la o firma de inchirieri apartamente (???).

Oamenilor nu le place sa fie provocati atunci cand citesc reclame – au suficiente provocari in viata. Cu cat reclama e mai usor de parcurs si de inteles, cu atat o vor placea mai mult si o vor parcurge in intregime.
   
Entrepreneur: Cum stii ca ai ales un headline-dinamita?
Wanda Loskot:
Aaa, aceasta este o intrebare cu adevarat dinamita! Cred ca ai un headline-dinamita atunci cand cel care il vede arde de nerabdare sa citeasca si restul reclamei si… da clic. De cele mai multe ori aceste headline-uri sunt indraznete si surprinzatoare. Oferte extraordinare, stiri de ultima ora, afirmatii provocatoare…

Headline-ul meu preferat este: „Sa dam negrilor ceea ce merita!”, de pe vremea cand zone intregi din Washington DC erau in ruina in urma scandalului provocat de asasinarea lui Martin Luther King Jr. Era o reclama la o banca ce oferea credite comunitatii negrilor. E inutil sa spun ca, dat fiind contextul in care a aparut, reclama a atras instantaneu interesul si a starnit o publicitate in serie atat bancii in cauza, cat si autorului reclamei, Stan Cotton.
   
Entrepreneur: Unele headline-uri au un succes nebun, in timp ce altele trec neobservate…
Wanda Loskot:
De aceea headline-urile ar trebui testate. Chiar si pentru un expert in publicitate e dificil sa spuna dinainte care dintre ele va avea un impact bun asupra cititorilor si care nu. Atunci cand un headline atrage atentia doar asupra persoanei care isi face reclama, el va fi sortit esecului. Reclamele ar trebui sa spuna: „Hei, tu, vreau sa-ti vorbesc! Citeste ceea ce am sa-ti spun, ca sigur vei avea de castigat!” Atentia trebuie sa cada asadar pe consumator.
   
Entrepreneur: Ati putea recomanda cititorilor trei ponturi pentru a crea headline-uri mai eficiente?
Wanda Loskot:
1. Nu te grabi! Aminteste-ti ca headline-ul este cheia intregii reclame. Ar trebui sa petreci MAREA MAJORITATE a timpului pentru a crea un headline puternic, care sa atraga atentia; 2. Concepe un headline incitant, indraznet, provocator, nou. Daca faci o oferta, atunci ea trebuie sa fie cu adevarat deosebita; 3. Concentreaza-te asupra sectorului de cititori vizat si intra in dialog cu ei. Spune-le pe nume, daca poti!

Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x