Apple cumpara serviciul Shazam de identificare a melodiilor cu 400 de milioane de dolari. Ce schimbari aduce aceasta tranzactie?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Apple cumpara serviciul Shazam de identificare a melodiilor cu 400 de milioane de dolari. Ce schimbari aduce aceasta tranzactie?
Apple cumpara serviciul Shazam de identificare a melodiilor cu 400 de milioane de dolari. Ce schimbari aduce aceasta tranzactie?
de Adrian Somai la 26 Sep. 2018
Urmareste-ne pe Google News
shazamappletranzactieapple musicspotifygoogle musicandroidios

Gigantul american Apple anunta finalizarea procesului de achizitie a Shazam, un serviciu de recunoastere a melodiilor. Intentia de cumparare a fost anuntata de americani inca de la sfarsitul anului trecut. Fiind vorba insa despre o companie britanica, Comisia Europeana a avut nevoie de timp pentru a face toate investigatiile necesare. In cele din urma, tranzactia a fost finalizata pentru o suma de nu mai putin de 400 de milioane de dolari. Apple anunta deja ca nu vor fi operate foarte multe schimbari in cadrul aplicatiei. Ba chiar mai mult decat atat, anunta o schimbare importanta care va asigura utilizatorilor o experienta mult mai simpla si confortabila.

Ce este Shazam? 

 
Shazam este o aplicatie dezvoltata de un producator britanic care poate fi folosita pe orice smartphone si nu numai pentru a identifica melodii si chiar filme, reclame si show-uri de televiziune. Utilizatorul nu trebuie decat sa deschida aplicatia pentru cateva secunde in timp ce asculta o melodie. Prin intermediul bazei de date imense de care beneficiaza, Shazam va reusi in doar cateva secunde sa identifice melodia. Baza de date a aplicatiei cuprindea in 2014 peste 15 miliarde de melodii. Shazam este disponibila la acest moment pe toate dispozitivele mobile incepand de la cele cu Android, macOS, iOS, watchOS si tvOS. 
 
Shazam a aparut pe piata aplicatiilor mobile inca din anul 1999, devenind rapid extrem de populara printre utilizatori. La sfarsitul lui 2013, Shazam devenise una dintre cele mai populare zece aplicatii mobile utilizate in intreaga lume. In vara lui 2014, conducerea Shazam anunta ca aplicatia a fost folosita pe mai mult de 500 de milioane de dispozitive din intreaga lume. De asemenea, acestia anuntasera atunci ca Shazam are peste 100 de milioane de utilizatori activi in fiecare luna. In 2016, compania britanica anunta ca aplicatia a fost downloadata de mai mult de un miliard de ori. De la lansare si pana acum, aplicatia Shazam a fost folosita in mai bine de 30 de miliarde de cazuri. 
 

Comisia Europeana si-a dat acordul asupra tranzactiei 

 
Desi cei de la Apple si-au exprimat intentia pentru aceasta tranzactie inca din luna decembrie a anului trecut, a mai fost nevoie de inca noua luni pentru un acord venit dinspre Comisia Europeana. Comisarii europeni au facut in tot acest timp o analiza pentru a stabili nivelul impactului pe care l-ar avea aceasta tranzactie asupra industriei de distributie digitala de muzica. In cele din urma, Comisia Europeana a ajuns la concluzia ca nu exista niciun fel de incompatibilitate, dand unda verde pentru finalizarea tranzactiei la inceputul lunii septembrie. Aproape trei saptamani mai tarziu, tranzactia dintre Apple si Shazam a fost finalizata complet. 
 

Apple va oferi aplicatia fara reclame 

 
Surprinzator sau nu, americanii de la Apple au anuntat in primul rand ca aplicatia va putea fi disponibila in viitor fara reclame. La inceput, aplicatia a fost disponibila in doua versiuni: una cu reclame, gratuita si care nu te lasa sa identifici decat un numar redus de melodii, respectiv una fara reclame, contra cost. In prezent, aplicatia poate fi folosita pentru a identifica un numar nelimitat de melodii, insa este plina de reclame. Apple isi propune sa simplifice experienta pe care o are fiecare utilizator si sa creasca numarul de identificari zilnice. In prezent, Shazam identifica aproximativ 20 de milioane de melodii in fiecare zi. 
 
Unul dintre avantajele pe care le are Apple in urma acestei tranzactii este acela de a aduce mai multi clienti catre Apple Music. La ora actuala, dupa ce identifica o melodie, Shazam indruma utilizatorul sa o cumpere sau sa o asculte prin intermediul Spotify, Google Music sau Apple Music. Cel mai probabil, aplicatia va pune pe primul plan Apple Music incepand de acum. 
 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x