Ce fac romanii de la butoanele internetului fix de acasa
romani internetaccesare internetjocuri onlineinformatii
Un studiu de piata realizat de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) releva ca 90% dintre utilizatorii de internet fix din Romania folosesc internetul de acasa pentru a se informa, iar 77% dintre acestia pentru a accesa retelele de socializare.
Romanii acceseaza internetul fix de acasa pentru comunicare, 75% comunicand cu familia sau cu prietenii prin mesageria instant, iar 71% dintre acestia prin schimbul de e-mail-uri.
Activitatile recreative reprezinta a treia categorie de interese ale utilizatorilor de internet fix de acasa, dupa cum arata 61% dintre respondenti care urmaresc online programe TV, clipuri video sau filme.
De asemenea, 52% dintre cei chestionati acceseaza internetul fix de acasa pentru a se juca online.
In acelasi timp, mai putini romani folosesc de acasa internetul fix pentru a face cumparaturi (39%), precum si pentru tranzactii bancare sau pentru a plati facturi (22%).
In ceea ce priveste frecventa de utilizare, un roman foloseste internetul fix de acasa, in medie, 24 de zile pe luna, in timp ce 74% il acceseaza zilnic sau aproape zilnic (90%, in cazul tinerilor intre 16-24 ani); 16% il folosesc de 2-3 ori pe saptamana si numai 4% o data pe saptamana.
Internetul fix este accesat de acasa, de obicei, de pe un computer personal: 72% dintre romani se conecteaza de pe calculator/desktop, 61% de pe laptop/netbook, iar 43% de pe smartphone si 32% de pe tableta.
Un alt dispozitiv prin intermediul caruia utilizatorii casnici au inceput sa acceseze internetul este reprezentat de Smart TV, utilizat in 9% dintre gospodarii.
La capitolul tipului de conexiune la internet, principalul criteriu de care utilizatorii tin cont este cel financiar, pentru 66% dintre romani, fiind important pretul abonamentului, pentru 62%, conteaza stabilitatea conexiunii, iar, pentru 48%, vitezele maxime de transfer.