eMAG - afaceri in crestere cu 42%, dar sub tinta estimata
emagvanzaritintaafacericrestere
Anul trecut, magazinul online eMAG.ro a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 42%, pana la 145 de milioane de euro. Totusi, rezultatele sunt sub obiectivul anuntat, de 150 milioane de euro. Pentru anul in curs, conducerea magazinului estimeaza vanzari de 180 de milioane de euro.
Magazinul online eMAG.ro a avut anul trecut o cifra de afaceri de 145 milioane de euro, in crestere cu 42% fata de anul precedent, rezultatul obtinut fiind insa sub obiectivul anuntat, de 150 milioane de euro, potrivit datelor Dante International, compania care gestioneaza site-ul.
La finele anului trecut, eMAG.ro avea o cota de 70,1% din piata online de produse electronice si IT, care a insumat 207 milioane de euro, de la 70,8% in 2010.
Pentru 2012 sunt estimate vanzari de 180 mil. euro
Planurile pentru 2012 vizeaza atingerea unei cifre de afaceri de 180 milioane de euro si extinderea accelerata a eMAG Marketplace pe mai multe categorii de retail. Totodata, eMAG se va extinde in Bulgaria, unde a achizitionat deja pagina web http://www.emag.bg.
"Anul 2011 a fost anul revenirii pe crestere a vanzarilor, iar jumatate din crestere a fost adusa proactiv de noi. Un alt lucru interesant in 2011 este schimbarea comportamentului de cumparare: nu te mai poti lauda la televizor cu cele mai mici preturi sau cele mai bune servicii, clientii au invatat sa compare, sa verifice si sa aleaga", a declarat directorul general al eMAG.ro, Iulian Stanciu.
Profit operational de 3 mil. euro, in 2011
Potrivit acestuia, eMAG.ro a obtinut anul trecut un profit operational de trei milioane de euro, nivel similar celui consemnat in 2010. El a adaugat ca eMAG.ro a vandut 25% din laptopurile comercializate in Romania la nivelul anului 2011. "Noi am vandut aproape 100.000 de laptopuri, din cele 400.000 comercializate la nivel national", a mentioat Stanciu, care a mai spus ca oferta eMAG.ro numara peste 60.000 de produse si creste in fiecare zi.
La randul sau, directorul de dezvoltare al eMAG.ro, Radu Apostolescu, a spus ca magazinul online va avea peste 100 milioane de vizite in acest an, de la 80 milioane in 2011, trafic care este de cel putin 10 ori mai mare decat un centru comercial important din Romania. "Datorita acestui fapt, consideram ca eMAG Marketplace este o platforma foarte interesanta pentru orice comerciant, chiar daca are sau nu un magazin online propriu in prezent. Consideram ca nu avem concurenti ci doar posibili parteneri, pentru ca oferim acces la o baza uriasa de clienti care au deja incredere sa cumpere de la eMAG.ro", a spus Apostolescu.
"Black friday" - 1,2 milioane de vizitatori intr-o singura zi
Potrivit datelor Dante International, una din cele mai importante realizari ale eMAG.ro in 2011 a fost organizarea evenimentului de vanzari Black Friday. Astfel, in ultima vineri a lunii noiembrie 2011, intr-o singura zi, eMAG.ro a avut 1,2 milioane de vizitatori, iar clientii au facut cumparaturi in valoare de peste 8 milioane de euro. "Clientii au comandat 100.000 de produse in ziua respectiva", a spus Stanciu.
El a afirmat ca o alta realizare a eMAG.ro a fost lansarea platformei Marketplace in aprilie 2011, prin intermediul careia companiile partenere isi pot comercializa produsele direct pe eMAG.ro.
Jucarii, muzica si asigurari
Pana in prezent, eMAG.ro a introdus in oferta sa categorii precum jucarii (Doron Land), muzica (Nova Music) si asigurari (Netrisk Broker de Asigurare). Cartile (editura Libris) au fost cele mai vandute produse pe Marketplace si au generat peste jumatate din valoarea vanzarilor de anul trecut, iar asigurarile auto au reprezentat cel mai dinamic segment. "In doua luni, prin eMAG.ro au fost vandute 12.200 de polite de raspundere civila auto (RCA). De asemenea, au fost vandute 66.635 de carti in noua luni, precum si 10.000 de albume de muzica in trei luni", a spus Stanciu.