Europenii cumpara tot mai multe SIM-uri made in China
simchinavanzatorcota de piataeconomiecarduri
Cresterea spectaculoasa pe piata specifica din ultimii doi ani a permis unor vanzatori asiatici mai mici, precum Eastcompeace, Watchdata, Datang si Wuhan Tianyu sa-si majoreze cota de la 12,4% in 2009 la 16% in 2010.
Vanzatorii asiatici ii provoaca pe primii patru vanzatori europeni de SIM-uri, Gemalto, Giesecke & Devrient, Oberthur si Morpho, a caror cota de piata a scazut in 2010 de la 71,4% la 66,6%.
"In Africa, incepem sa intrevedem cresterea mult asteptata", spune John Devlin, director al firmei ABI Research. "Desi se inregistreaza rate mici de penetrare a pietei, lucrurile se misca in directia buna si trendul va continua. In timp ce ascensiunea economica a Chinei incepe sa incetineasca - ne asteptam sa scada sub 10% in acest an - alte piete, precum India, au majorat livrarile de SIM-uri la cote suprinzatoare".
Cea mai mare parte a cresterii pe segmentul de smart card-uri provine din vanzarea de SIM-uri. Aceasta piata va creste cu 17% in 2011 si pana la finele acestui an vor fi utilizate cu 500 milioane de SIM-uri mai multe decat in prezent. In ansamblu, livrarile africane de SIM-uri au crescut pana la 40% in 2010 si anul acesta vor creste cu alte 21%. De asemenea, Orientul Mijlociu reprezinta o piata excelenta, in timp ce livrarile pentru India se situau in 2011 la 35%.
Adoptarea smart card-urilor in alte sectoare, in speciale cele ale platilor online si serviciilor bancare, creaza oportunitati nesperate pentru producatorii asiatici. "Standardul EMV (Europay, MasterCard and Visa) a fost adaptat de pietele emergente pentru a reduce riscul fraudelor financiare, in timp ce China isi indreapta atentia catre cipul PBOC 2.0 si standardul PIN. Totodata, buletinele ar putea fi actualizate in viitor cu asemenea smart card-uri", mai spune Devlin. (sursa:
cellular-news.com)