Kaspersky Lab: Scad spamurile, creste phishing-ul
spamphishingkasperskyhacker
Procentul de mesaje de tip spam din e-mail-urile trimise a scazut cu 2,5 puncte procentuale si a ajuns la o medie de 69.7%, in luna mai, se arata intr-un raport al Kaspersky Lab.
Expertii companiei au observat o usoara crestere a numarului de e-mail-uri de tip phishing, fata de luna aprilie, in timp ce 2,8% din e-mailuri, cu 0,4 puncte procentuale mai multe fata de luna anterioara, contineau atasamente malware.
In incercarea de a-i convinge pe utilizatori sa deschida aceste atasamente, spammerii imitau notificari autentice ale companiilor care furnizeaza serviciide internet sau de logistica, precum Amazon, UPS sau Western Union. Cele mai tentante instrumente pentru pshisheri au ramas retelele de socializare, potrivit studiului companie de securitate IT.
Majoritatea mesajelor de tip spam au provenit din doua tari – China (21,4%) si Statele Unite (16,3%). Coreea de Sud este pe locul trei in top, avand o contributie de 12% in luna mai.
Spamerii au continuat sa profite de sarbatorile nationale din Statele Unite– Ziua Mamei si Memorial Day – pentru a promova diferite produse si servicii. Dupa Valentine’s Day, Ziua Mamei a fost pe locul al doilea in topul celor mai aglomerate zile pentru mesajele de tip spam cu oferte de la florarii, care au crescut semnificativ inaintea sarbatorii.
Mesajele spam de genul acesta nu sunt numai un inconvenient inofensiv: informatiile personale ale utilizatorilor – inclusiv datele bancare – pot deveni tinta principala a spammer-ilor. De exemplu, in luna mai au fost trimise mai multe mesaje de tip phishing, care pareau a fi e-mail-uri din partea serviciilor de asistenta Microsoft, ce aveau ca scop furtul de informatii personale.
Alte valuri de mesaje in masa contineau notificari false cu privire la premii la o loterie inexistenta, aparent organizata de Microsoft. In unele mesaje, scammerii trimiteau notificari cu privire la presupuse castiguri si le cereau destinatarilor saii contacteze pentru a obtine informatii suplimentare, in timp ce altele promiteau sume foarte mari de bani in schimbul platii unor costuri de administrare a castigurilor.