7 strategii pentru a conduce o discutie dificila

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
7 strategii pentru a conduce o discutie dificila
de Manager.ro la 02 Dec. 2008
Urmareste-ne pe Google News
liderstrategiiangajati


                       7 strategii pentru a conduce o discutie dificila

  Un lider bun se cunoaste dupa capacitatea de a-i insufleti pe ceilalti. Este important ca el sa se poata baza pe o echipa care sa fie implicata in urmarirea obiectivelor companiei. Daca intentionati sa dezvoltati o companie in cadrul careia angajatii sa se simta apreciati si respectati, atunci modul in care aplanati conflictele si tratati neintelegerile devine extrem de important.


1. Indiferent care ar fi tema, derulati discutia in particular.

Rufele nu trebuie spalate in public! Atunci cand neintelegerile sunt facute publice, cei neimplicati direct se simt �in plus" si neconfortabil. Iar cei implicati se simt de-a dreptul penibil! De asemenea, capitalul lor de incredere in ceea ce va priveste scade simtitor.

2. Fiti sigur(a) pe ceea ce trebuie sa spuneti, comunicati problema cat se poate de repede si concentrati-va numai pe fapte concrete.

Este esential sa aveti o imagine foarte clara despre ceea ce urmeaza sa spuneti inainte de a aduce problema in atentia persoanei vizate. Nu lasati sa treaca prea mult timp fara a transmite ceva. A nu trata problema in nici un fel nu va duce la rezolvarea acesteia, de la sine, ci o va face sa creasca si mai mult.

In plus, de regula, o problema nerezolvata este ca un burete pentru tot soiul de resentimente, care inghit energia companiei si o deturneaza de la sensul ei corect.

3. Concentrati-va de fiecare data asupra unui singur aspect.

Este foarte probabil sa aveti o gramada de lucruri de discutat. Luati-le insa pe rand. Prea multe subiecte deschise in acelasi timp congestioneaza dezbaterea si incetoseaza solutiile.

4. Pastrati un ton moderat al vocii si nu vorbiti intr-o maniera acuzatoare.

Un ton ridicat si acuzator poate fi intimidant si va fi intotdeauna receptat ca o agresiune, ducand chiar uneori la adevarate �batalii de cuvinte", cand nimeni nu mai asculta pe nimeni si nici unul dintre interlocutori nu iese victorios.

In special persoanele mai timide, atunci cand au de a face cu cineva de care le este teama, care le intimideaza, tind sa bata in retragere, nu mai spun nimic sau spun orice pentru a calma situatia si a pastra o spuza de pace, care pentru ei, este vitala.

5. Dati interlocutorului dumneavoastra sansa de a se exprima si, daca simtiti ca tocmai ati auzit ceva care nu va este pe plac, rugati-l sa repete pentru a intelege mai bine situatia, fara a deveni insa defensiv(a).

Uneori, atunci cand avem impresia ca stim tot ceea ce e de cunoscut, nu mai reusim sa ascultam decat �pe jumatate". In loc sa ascultam pentru a intelege, auzim doar cuvinte care ne sunt de folos pentru a contrazice cu orice chip.

6. Abordati problema din punctul de vedere al interlocutorului.

Nu fiti foarte sigur(a) ca stiti ceea ce este in mintea sa sau ca va aflati in posesia tuturor datelor problemei. Nu aduceti in atentie lucruri pe care acesta nu le-ar putea schimba, indiferent de cata buna-vointa ar da dovada.

7. Tratati-va interlocutorul cu respect si incercati sa ajungeti la o rezolvare a problemei de care sa beneficieze ambele parti.

In acest mod veti reusi sa (re)motivati pana si cel mai recalcitrant angajat. Asta, bineinteles, numai daca va este cu adevarat necesar.


Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea : Leadership

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x