Economisiti timp la discutiile in echipa

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Economisiti timp la discutiile in echipa
de Manager.ro la 30 Sep. 2008
Urmareste-ne pe Google News
sfaturiliderdocumenteplanificariobiectiv


                              Economisiti timp la discutiile in echipa

Sindromul "Triunghiul Bermudelor":
"As vrea sa mai pun in discutie inca doua probleme, dar ma tem ca nu prea mai avem timp…" – se poate auzi adeseori la sedintele care se prelungesc nemasurat, fara a-si atinge toate scopurile.



Va este cunoscut acest lucru?
Discutati, discutati si programati intalnire dupa intalnire pentru a epuiza subiectele, dar deciziile intarzie sa apara.

Cum sa-l evitati:
Interveniti pentru a aplica metoda corecta. Dezvoltati un plan de masuri pe care sa il discutati la urmatoarea intalnire. In fond, si timpul dvs. se iroseste in astfel de discutii interminabile.

Masura 1: Reduceti discutiile la strictul necesar.
Nu intotdeauna sunt necesare sedinte ale echipei. In unele cazuri, este suficienta o informare sau o discutie individuala.
 
Masura 2: Fixati limitele discutiei.
Scopul si durata unei discutii trebuie clar stabilite. Un ceas de masa va ajuta sa respectati bugetul de timp asupra caruia ati cazut de acord.
 
Masura 3: Clarificati impartirea rolurilor.
Numiti un moderator si/sau un controlor al timpului; vizualizati problemele in discutie pe "flipchart" sau pe tabla.

Masura 4: Separati planurile profesional si relational.
Moderatorul stabileste reguli pentru delimitarea planului profesional de cel relational. Cele mai multe discutii dureaza mai mult decat ar fi necesar deoarece, "printre randuri", sunt vizate relatiile si disputele personale.

Acest lucru nu duce insa la nici un rezultat. Reveniti la tema propriu-zisa si, eventual, faceti din conflictele ce apar in echipa obiectul distinct al unei discutii ulterioare.
 
Masura 5: Asigurati-va ca sunt pregatite documentatia si materialele necesare. Solicitati ca toti participantii sa aiba pregatita documentatia pe temele care vor fi abordate. Daca telefonul deranjeaza, daca lipsesc materiale de prezentare, scaune sau alte obiecte necesare bunei desfasurari a sedintei, veti pierde un sfert de ora sau chiar mai mult ca sa puneti lucrurile la punct.
 
Masura 6:
Acordati atentie fazelor discutiei. Respectati aceasta ordine a sedintei:

- Pentru inceput: formularea problemelor cu scurte prezentari privind stadiul fiecarui camp de lucru in parte;

- In continuare: strangerea de propuneri pentru solutii sau sintetizarea paletei de opinii;

- Rezultat: adoptarea unei decizii;

- In final: planificarea; impartirea responsabilitatilor; stabilirea termenelor si a modalitatilor de control al rezultatelor.
 
Masura 7: Luati decizii.
Multe discutii esueaza din cauza faptului ca liderii echipei nu sunt in stare sa adopte rapid decizii.

Daca este si cazul echipei dvs., ar trebui sa insistati asupra acestui aspect-cheie. Problemele nu se simplifica si nu se rezolva daca vor fi dublu sau triplu dezbatute, fara concluzii practice.

Daca intr-o discutie de rutina sunt puse intrebari deosebit de importante, este mai util ca pentru clarificarea lor sa fie stabilita o noua discutie, astfel incat fiecare membru al echipei sa se poata pregati corespunzator.

Lista de control:

* Determinati gradul de maturitate al echipei dvs..
Stabiliti anume care aspect din munca acesteia doriti sa optimizati:
- sarcini clare;
- obiective clare;
- relatii corecte;
- impartirea adecvata a rolurilor;
- procedee de lucru stabilite unitar;
- folosirea cunostintelor tuturor colaboratorilor;
- organizare adaptata locului de munca.
 
* Stabiliti in care dintre cele patru faze se gaseste echipa dvs. si actionati potrivit stadiului respectiv:
- Statica – acordarea de ajutor amanuntit;
- Demarare – planificarea de sedinte frecvente;
- Ordine – impartirea judicioasa a rolurilor;
- Accent pe responsabilitatea fiecarui membru – controlul rezultatelor, asigurarea feedback-ului.
 
* Clarificati intotdeauna daca o sedinta este neaparat necesara. Daca da, atunci:
- definiti clar scopul si durata ei;
- stabiliti moderatorul si mijloacele de vizualizare a problemelor discutate;
- delimitati planul profesional de cel relational;
- respectati fazele sedintei;
- solicitati si adoptati decizii rapide.

Ultimele NOUTATI

Ghidul angajatorului. Daca un salariat munceste dupa program nu inseamna neaparat ca efectueaza ore suplimentare!
Companii

Ghidul angajatorului. Daca un salariat munceste dupa program nu inseamna neaparat ca efectueaza ore suplimentare!

today12 Iun. 2025
Cum ne schimba retelele sociale creierul si comportamentul: intre dependenta, validare si manipulare digitala
Social Media

Cum ne schimba retelele sociale creierul si comportamentul: intre dependenta, validare si manipulare digitala

today12 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Reguli pentru  recuperarea prejudiciului produs de un salariat
Companii

Ghidul angajatorului. Reguli pentru recuperarea prejudiciului produs de un salariat

today12 Iun. 2025
Cat de spionati suntem prin telefoane si social media de catre guvern si companii: adevarul despre supravegherea digitala
Tehnologie

Cat de spionati suntem prin telefoane si social media de catre guvern si companii: adevarul despre supravegherea digitala

today12 Iun. 2025
Suntem iobagi. Nu se poate ca salariul mediu la stat sa fie cu 30% mai mare decat la privat
Economie

Suntem iobagi. Nu se poate ca salariul mediu la stat sa fie cu 30% mai mare decat la privat

today12 Iun. 2025
Romanii care vorbesc aceste limbi straine primesc salarii cu 30% mai mari decat restul!
Companii

Romanii care vorbesc aceste limbi straine primesc salarii cu 30% mai mari decat restul!

today12 Iun. 2025
5 motive pentru care bateria telefonului tau se consuma prea repede si cum sa le rezolvi
Tehnologie

5 motive pentru care bateria telefonului tau se consuma prea repede si cum sa le rezolvi

today12 Iun. 2025
Inteligenta artificiala in viata de zi cu zi: cum ne schimba lumea, fara sa ne dam seama
Tehnologie

Inteligenta artificiala in viata de zi cu zi: cum ne schimba lumea, fara sa ne dam seama

today12 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x